Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: IOC past befaamde 'Rule 40' niet aan

In de week waarin de aandelen van Juventus kelderde na de uitschakeling in de Champions League door Ajax, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsorreport Kennissessie: De kracht van klein

Op dinsdag 11 juni organiseert Sponsorreport tijdens het WK Handboogschieten in Den Bosch een kennissessie over de kracht van kleine sporten.

Dit verdiende Ajax dit seizoen in de Champions League

Hoewel Ajax op dramatische wijze de finale van de Champions League misliep, maakt de club dit seizoen op financieel nog steeds een enorme klapper. Dankzij de goede sportieve prestaties van Ajax verdienden de Amsterdammers dit seizoen ruim 90 miljoen euro - meer dan de volledige begroting van de club - in het miljardenbal.

Peter Blangé benoemd tot nieuwe directeur Rotterdam Topsport

Peter Blangé (54) is de nieuwe directeur-bestuurder van de Stichting Rotterdam Topsport. Hij volgt hiermee Hans den Oudendammer op die na 20 jaar inzet voor de topsport in Rotterdam afscheid neemt op 1 september. Blangé is benoemd door de Raad van Toezicht van de stichting.

Sanquin weet nieuwe generatie donors aan te spreken tijdens EK Leauge of Legends

Tijdens de Europese finales van de game League of Legends op 13 en 14 april heeft bloedbank Sanquin het wereldrecord bloedgroep bepalen neergezet. 750 bezoekers van het event, dat plaatsvond in Rotterdam Ahoy, kregen via een vingerprik inzicht in hun bloedgroep. Het vestigen van het wereldrecord is een activatie rondom de samenwerking tussen Sanquin en Riot Games, de ontwikkelaar van de game League of Legends. Het is voor het tweede jaar op rij dat de twee organisaties samenwerken om nieuwe generaties te werven als bloeddonor.

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord begint met beloftenteam voor vrouwen

In de week waarin Veronica met het duel Ajax-Juventus in de Champions League weer een kijkcijferrecord noteerde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ziggo bekendste shirtsponsor in de Eredivisie

In de week waarin windsurfer Dorian van Rijsselberghe werd benoemd tot oceanenambassadeur WWF, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: deal Blokker en Oranjevrouwen mijlpaal in vrouwenvoetbal

In de week waarin Sunweb zich als nieuwe partner verbond aan NOC*NSF (en TeamNL), lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

IEG 2019 - Mascha van Werven: 'Durf je hoofd boven het maaiveld uit te steken'

Mascha van Werven, Manager Partnerships & Commercie bij NOC*NSF, laat haar licht schijnen over de ontwikkelingen in sponsoring & partnerships. Daarbij haalt ze leuke en inspirerende voorbeelden uit het IEG congres naar voren. Ook ziet ze kansen voor creatieve samenwerking tussen sport en bedrijfsleven.

IEG 2019 - Hoe kunnen sport en cultuur meer samenwerken in sponsoring?

Haneke Beynen en Eline Overkleeft werken al vele jaren samen in het kader van het partnership tussen ING en het Rijksmuseum. Zij vertellen tijdens IEG 2019 over hun eigen ervaringen om binnen partnerships unieke ideeën te ontwikkelen. Zo werd bijvoorbeeld Rembrandt tot ‘leven’ gebracht om bezoekers nog intenser te betrekken. Ook geven ze hun mening over de verdere samenwerking tussen sport & cultuur.

Het laatste sportmarketingnieuws met Zandvoort zegt financiële steun voor F1-race toe

In de week waarin de NFL besloot een seizoenkaart voor een eeuw weg te geven, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

IEG 2019 - Innovatie en creativiteit in sponsoring

Hoe verandert sponsoring? Hoe bedenk je activaties die echt het verschil maken? Wat is de rol van iemand emotioneel raken in sponsoring? Marcel Surendonk (Mojo), Remco Barbier (NN Group) en Pieter Kuijpers (Triple Double) buigen zich in Chicago tijdens een rondetafelgesprek over deze vraagstukken.

IEG 2019 - Tom van Kuyk: 'Persoonlijk contact wordt weer belangrijker in sponsoring'

Tom van Kuyk gaf op IEG 2019 een presentatie over de partnership strategie van de Rabobank. Hij kijkt terug op zijn presentatie en vertelt welke trends en ontwikkelingen hij dit jaar op het congres allemaal ziet.

IEG 2019 - Ad Maatjens en Edgar de Beule blikken terug

Ad Maatjens (Sponsorreport) en Edgar de Beule (Markteffect) blikken terug op drie enerverende dagen in Chicago. Sterke quotes en observaties passeren de revue voor de heren de bus in stappen en Chicago verlaten. Een interview dat goed weergeeft wat de hoogtepunten op het IEG congres waren.

IEG 2019 - Zo geeft NN inhoud aan partnerships in sport en cultuur

Remco Barbier is hoofd Branding van de NN Group. Op het IEG congres heeft hij de visie van NN Group gedeeld op sponsor- en partnerships. NN Group onderscheidt zich door in unieke activaties te investeren. Remco kijkt terug op zijn succesvolle presentatie en licht toe hoe NN Group inhoud geeft aan innovatieve partnerships in sport en cultuur.