Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

De maatschappelijke kansen van gaming

Bedrijven en overheidsinstellingen breken het hoofd vaak over hoe te communiceren met jongeren. Traditionele media is uit den boze, e-mails komen tegenwoordig standaard in de spam-box en social media is ook niet altijd de oplossing. Toch zijn er slimme ondernemers die een middel op waarde schatten waar de jeugd zich massaal bevindt: gaming. Een interessante ontwikkeling, al weten veel bedrijven, gemeenten en onderwijsinstellingen nog niet hoe ze ermee om moeten gaan. Hieronder bespreken we twee interessante voorbeelden die aantonen hoe gaming van meerwaarde kan zijn.

Het laatste sportmarketingnieuws: Mediabestedingen in 2018 weer toegenomen

In de week waarin Silverstone bekendmaakte nog minimaal vijf jaar op de Formule 1-kalender te staan, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Dit was het WK vrouwenvoetbal op Twitter

Vier weken lang waren de schijnwerpers gericht op Frankrijk waar het wereldkampioenschap voor vrouwen plaatsvond. De OranjeLeeuwinnen zorgden voor enorm enthousiasme in binnen- en buitenland, maar kwamen in de finale net tekort tegen de Verenigde Staten. Ook op Twitter moesten de Oranjevrouwen het (logischerwijs) afleggen tegen hun Amerikaanse collega’s. Dit was het WK vrouwenvoetbal op Twitter.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ajax werkt aan positionering met succeswensen voor De Jong

In de week waarin de Oranjevrouwen een kijkcijferrecord neerzette, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Racing Genk heeft primeur met onthulling nieuwe shirts in AR

De start van het nieuwe voetbalseizoen wordt door vrijwel iedere voetbalclub aangegrepen om nieuwe shirts te presenteren. De shirtpresentatie is uitgegroeid tot een manier om je als club te onderscheiden én het biedt een mooie mogelijkheid om via storytelling invulling te geven aan clubcultuur. Racing Genk pakt dit jaar uit en heeft een primeur; het is verantwoordelijk voor de eerste Augmented Reality Shirt Launch.

Het laatste sportmarketingnieuws: Almere City introduceert periode-sponsoring

In de week waarin Australië en Indonesië hun interesse toonden in de organisatie van het WK 2034, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Eredivisieclubs presenteren massaal nieuwe sponsors

De voorbereiding op het nieuwe seizoen is voor veel Eredivisieclubs begonnen. En net op tijd heeft een groot aantal clubs nieuwe sponsors gevonden. FC Groningen en RKC Waalwijk presenteerden deze week een nieuwe hoofdsponsor, terwijl Willem II een nieuwe rugsponsor vond. Daarnaast breidde Vitesse de bestaande samenwerking met Osonyq flink uit.

Sportinnovatie centraal op de slimste vierkante kilometers van Europa

Het 3D tijdritpak hielp Tom Dumoulin de Giro d’Italia winnen, Hawk-Eye maakte tennis eerlijker en kunstgras zorgde in zowel hockey als voetbal voor een revolutie. Allemaal voorbeelden van innovatie in sport. Tijdens de 16e editie van het Sport Innovatie Congres op maandag 7 oktober op de High Tech Campus in Eindhoven staat sportinnovatie centraal. Op het congres wordt ook de Dutch Sport Innovation Award uitgereikt voor de beste sportinnovatie van Nederland.

Ajax en Ziggo verlengen lucratieve samenwerking

Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de bestaande sponsorovereenkomst tussentijds opengebroken en met twee jaar verlengd. De vernieuwde en opgewaardeerde overeenkomst loopt tot en met 30 juni 2022.

Het laatste sportmarketingnieuws: Video on demand populairder dan tv

In de week waarin Nederland weer aan 'countrymarketing' deed met de Oranje optochten in Frankrijk, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Formule E moet Eindhoven verder op de internationale kaart zetten

De gemeente Eindhoven gaat serieus werk maken van het organiseren van een Formule E-race in de stad. Met de ondertekening van een Letter of Interest formaliseerde wethouder Stijn Steenbakkers de interesse aan organisator Formule E Holdings. Ook het Eindhovense bedrijfsleven reageert positief op de plannen. De organisatie van een zogenaamde ePrix moet de Metropoolregio Eindhoven internationaal op de kaart te zetten als dé hotspot voor technologie, design, kennis en mobiliteit.

Deze finale wordt mede mogelijk gemaakt door...

'Deze Champions League-finale wordt mede mogelijk gemaakt door Lays Chips.' Ik blijf het een gek fenomeen vinden dat grote sportevenementen gesponsord worden door een chipsfabrikant. De grote vanzelfsprekendheid dat chips bij topsport hoort vind ik achterhaald. Ik hield dan ook mijn hart vast voor deze sportzomer.

Het laatste sportmarketingnieuws: Hammer Series naar Colombia met vrouweneditie

In de week waarin Mastercard zich beraadt op de samenwerking met Neymar, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Alex Tielbeke vertrekt na 15 jaar als directeur bij Eredivisie CV

Na een dienstverband van vijftien jaar vertrekt Alex Tielbeke bij de Eredivisie CV (ECV). In zijn huidige rol was hij statutair directeur van de ECV en Commercieel Directeur bij Eredivisie Media & Marketing (EMM), het mediabedrijf dat de collectieve media- en sponsorrechten van de Eredivisieclubs exploiteert. Tielbeke legt per 1 augustus zijn functie bij ECV neer en is nog tot 1 december bij EMM aanwezig om zijn verantwoordelijkheden over te dragen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Koop de outfit van Djokovic via tv

In de week waarin duidelijk werd dat de kijkcijfers van de Giro d’Italia dit jaar 15% lager lagen dan in 2018, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.