Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

IEG 2019 - De ontwikkelingen en ambities van sportbonden

In de Nederlandse groep in Chicago zijn ook sportbonden goed vertegenwoordigd. Dat zegt ongetwijfeld iets over hun ambities om zich in de wereld van sponsoring en partnerships verder te ontwikkelen. Waar staan zij als bond en op welke veranderingen proberen ze in te spelen? Veva Ekkelenkamp (Nevobo), Ben Mansvelder (KNZB) en Albert-Jan Smid (KNLTB) vertellen tijdens het rondetafelgesprek welke ambities ze hebben en welke kennis ze zoeken tijdens het IEG sponsorcongres.

IEG 2019 - Edgar de Beule over de gelijkenis tussen Keuken Kampioen en Amazon

Edgar de Beule is een frequente bezoeker van IEG Chicago. Als directeur van marktonderzoeksbureau Markteffect gebruikt hij het congres om inspiratie op te doen en nieuwe kansen te vinden. De komende dagen zullen we met Edgar zijn visie op het congres regelmatig bespreken tijdens een 'ontbijtje'. In het eerste ontbijt trapt Edgar al af over wat hij verwacht van de conferentie en welke sportklanten hij helpt in Nederland.

IEG 2019 - De kansen en uitdagingen rondom de organisatie van topsportevenementen in Nederland

Hoe staan we er in Nederland voor als het gaat om het binnenhalen en organiseren van (top)sportevenementen? Die vraag wordt op IEG Chicago besproken met drie experts: Martijn van der Meulen (TIG Sports), Erik Romijn (House of Sports) en Maarten van Seggelen (Provincie Gelderland). Zij delen hun opinies over risico’s, samenwerking met de overheid en de rol van commerciële partners. Een boeiend gesprek dat laat zien welke uitdagingen en kansen we in Nederland hebben met de organisatie van grote sportevenementen.

Het laatste sportmarketingnieuws met FIFA vs. Europese topclubs

In de week waarin Paris Saint-Germain meldde dat de inkomsten uit merchandise met 53% zijn gestegen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KLM wil als supporter van running bijdrage leveren aan passie van klanten en medewerkers

KLM is al jarenlang bekend als hoofdsponsor van Nederlands grootste en bekendste golftoernooi. Met het 100-jarig jubileum in het zicht breidt de luchtvaartmaatschappij het sportsponsorportfolio uit met running.

Unieke audio app houdt gedachtegoed Johan Cruijff in leven tijdens Cruyff Legacy 14K Run

Deelnemers aan de Cruyff Legacy 14K Run, georganiseerd door de Johan Cruyff Foundation, kunnen op 11 mei via een speciale app luisteren naar verhalen en anekdotes achter de memorabele plekken uit het leven van Johan Cruijff.

Het laatste sportmarketingnieuws met F1 in Nederland en Calvé steunt Oranjevrouwen

In de week waarin PWC bekendmaakte dat La Liga in het seizoen 2016/2017 15,7 miljard euro heeft bijgedragen aan de Spaanse economie, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met Kramer denkt aan eigen commercieel WK allround

In de week waarin Romario naar Eindhoven trok voor carnaval, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Feyenoord vindt in Droomparken nieuwe hoofdsponsor

Feyenoord speelt de komende twee seizoenen met Droomparken op het shirt. Doordat Qurrent met ingang van het nieuwe seizoen niet meer op de shirts van Feyenoord zal komen te staan, ontstond de ruimte om uit te kijken naar een nieuwe hoofdpartnerovereenkomst. Deze is nu dus met Droomparken gesloten.

Het laatste sportmarketingnieuws met president Obama ambassadeur Basketball Africa League

In de week waarin uitgebreid stil werd gestaan bij de 75e verjaardag van Willem van Hanegem, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Video, het nieuwe goud van AD Sportwereld en ADR Nieuwsmedia

Mede dankzij video’s en sportclips – van eigen makelij en verkregen uit overeenkomsten met partijen als NOC*NSF, KNVB, KNLTB en Ziggo – maakt ADR Nieuwsmedia een periode van ongekende groei door. "Andere sportbonden zien het succes van video nu ook en komen uit eigen beweging naar ons toe. Maar we zitten vol. Het moet ook weer niet te veel worden."

Het laatste sportmarketingnieuws met Ronaldo niet langer op cover FIFA 19

In de week waarin veel Formule 1-teams hun auto voor het nieuwe seizoen bekendmaakten, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Tjitske Benedictus over de sponsorstrategie van ING: 'Tonen vaker maatschappelijke betrokkenheid'

ING is een van de grootste sportsponsors van Nederland. De bank is onder meer bekend van de samenwerkingen met de KNVB en het KLM Open. In de BV Sport op ALLsportsradio was Tjitske Benedictus, hoofd sponsoring bij ING, te gast om te praten over de sponsorstrategie voor 2019 en de toekomst van de Oranjevrouwen.

Sport, ethiek en media in het nieuwe SPORTNEXT magazine

In het nieuwste nummer van het SPORTNEXT magazine staan sport, ethiek en media centraal. Hans Vandeweghe schrijft over het matchfixingschandaal in België en Erik van Gruijthuijsen (De Persgroep) vertelt over de succesvolle sportstrategie van ADR Nieuwsmedia. Verder onder meer een portret van John de Mol en zijn mediastrategie, een blik op de influencermarkt in Nederland en Gijsbregt Brouwer vraagt zich af of we de social media-hype voorbij zijn.

Ajax gaat CL-wedstrijd tegen Real Madrid livestreamen via Facebook

Ajax zendt aanstaande woensdag de wedstrijd tegen Real Madrid in de UEFA Champions League live uit op Facebook. De uitzending zal uitsluitend te zien zijn in Brazilië.