Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Datavisualisatie helpt jurering en fanbeleving bij NK BMX Freestyle

Tijdens het NK BMX freestyle in Eindhoven half december werd er voor het eerst met sensoren getest om de prestaties van BMX’ers live te volgen. Het doel hiervan was om de mogelijkheden van het automatiseren van jurytaken te onderzoeken. Ook voor het publiek is het van toegevoegde waarde, omdat sensoren diverse soorten data verzamelen welke werden geprojecteerd op een groot scherm.

Het laatste sportmarketingnieuws met goed en slecht nieuws voor Zandvoort

In de week waarin er in Bilbao een toeschouwersrecord werd verbroken bij een vrouwenvoetbalwedstrijd in Europa, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met 'circus Messi' en Facebook krimpt

In de week waarin de Verenigde Staten weer warm liep voor de Super Bowl, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Marleen Molenaar over de Eredivisie Vrouwen: 'Er moet een krachtig plan komen'

Vrouwenvoetbal is sinds de gewonnen EK-finale in eigen land populairder dan ooit tevoren. Marleen Molenaar is één van de voorvechters van de sport, was zelf international en zette het vrouwenvoetbal bij clubs als AZ en Ajax op de kaart. Ze schoof 30 januari aan bij de BV Sport om haar licht te laten schijnen over Oranje, Eredivisie Vrouwen en de toekomst van de sport.

Het laatste sportmarketingnieuws met Schaatsradar en Netflix voor games

In de week waarin het woord Elfstedentocht weer regelmatig voorbijkwam, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Zwift zet met lancering KISS Super League eerste stap in esports

Zwift heeft officieel de eerste stap in esports gezet. Het online training- en wedstrijdplatform voor fietsers heeft de namen van vijftien teams bevestigd die zullen deelnemen aan de Men's KISS Super League. Deze competitie begint op woensdag 23 januari. De KISS Super League is door Zwift aangewezen als demonstratie-sport in 2019. De complete productlancering van Zwift eRacing wordt verwacht in 2020.

edivisie wil met samenwerking Basic-Fit belang van bewegen beter in beeld brengen

De edivisie en Basic-Fit slaan de handen ineen om esports in Nederland nog steviger op de kaart zetten. Door de samenwerking krijgt Basic-Fit toegang tot de jonge doelgroep van de esportscompetitie, terwijl de edivisie het belang van fysieke topconditie onder gamers beter in beeld kan brengen. Basic-Fit sluit het partnership voor een langere periode af.

Het laatste sportmarketingnieuws met smartsneaker van Nike en statement Gillette

In de week waarin de NHL bekendmaakte chips in de kleding van spelers en de pucks te stoppen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Michel van Grunsven in de BV Sport: 'Doorn in het oog dat tennis geen grote sponsor heeft'

In Nederland gaat er veel geld om in sport. Toch zijn er nog veel sporten, atleten en organisaties die zonder sponsor door het leven gaan. Een doorn in het oog van sportmarketeer Michel van Grunsven van Triple Double. Hij was te gast bij Frank van den Wall Bake en Robert Denneman in de eerste BV Sport van 2019 op ALLsportsradio.

Amstel Gold Race levert Limburg ruim 20 miljoen euro op

De Amstel Gold Race, die verreden werd op zaterdag 14 en zondag 15 april 2018, heeft Limburg een economische spin-off bezorgd van 20,7 miljoen euro. Daarmee is de Amstel Gold Race economisch gezien het belangrijkste sportevenement van Limburg en scoort de Amstel Gold Race ook landelijk zeer hoog. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Zuyd Hogeschool.

Het laatste sportmarketingnieuws met AI bij Tokio2020 en schaats-onesie

In de week waarin drievoudig Grand Slam-kampioen Andy Murray aangaf dit jaar te stoppen met tennissen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met Zwift start esports-competitie

In de week waarin Engeland weer massaal uitliep voor Boxing Day, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met nieuwe voetbaltalkshow en UFC naar Veronica

In de week waarin de schaatssport een feestje vierde bij het NOS | NOC*NSF Sportgala, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsoring Kiki Bertens in BV Sport: 'Nederlands bedrijfsleven kijkt kat uit de boom'

Raemon Sluiter werd woensdagavond uitgeroepen tot Coach van het Jaar bij het NOS | NOC*NSF Sportgala. Zijn pupil Kiki Bertens was zoals bekend niet genomineerd, maar de Wateringse kende wel een uitstekend jaar. Op de baan begon ze aan een indrukwekkende opmars, buiten de baan blijft de interesse vanuit het bedrijfsleven nog achterwege. Waarom? We bespraken het met Frank van den Wall Bake en Karin van Bijsterveld in de BV Sport op ALLsportsradio.

Gelderland verdient ruim 1 miljoen euro aan WK inline skaten

Gelderland was afgelopen zomer gastheer van het wereldkampioenschap inline en freestyle skaten. Het evenement, georganiseerd door TIG Sports en de KNSB, zorgde voor 1,1 miljoen euro aan economische impact.