Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws met eigen festival voor Van Rijsselberghe

In de week waarin de Amerikaanse en Europese atletiekfederatie de introductie van een 'Ryder Cup voor atletiek' aankondigden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Rapportage Sport 2018: draagvlak voor topsportbeleid verzwakt

Het Sociaal Cultureel Plan Bureau presenteerde woensdag de Rapportage sport 2018 over de ontwikkeling van de sport in Nederland. De cijfers laten zien dat er op veel vlakken sprake is van stabiliteit, maar dat achter deze ogenschijnlijke stabiliteit de laatste jaren toch veel is veranderd in sportgedrag, sportaanbod en (top)sportbeleid. Zo nemen de kijkcijfers voor internationale sportevenementen af.

Christian Voigt (IOC) keynote speaker op SponsorLive

Christian Voigt, Vice President of Marketing Development van het Internationaal Olympisch Comité, komt op 28 maart 2019 als keynote speaker naar SponsorLive, de officiële top van de European Sponsorship Association in Docks Dome in Brussel.

KNVB en VICE Sports willen met samenwerking jonge mensen inspireren

De KNVB en VICE Sports gaan online een samenwerking aan waarin gezamenlijk voetbalverhalen in beeld worden gebracht om jonge mensen te inspireren.

Het laatste sportmarketingnieuws met PSV in Mexico en Visa sponsort vrouwen

In de week waarin Willem II dankzij één transfer van een oud-speler waarschijnlijk miljoenen tegemoet kan zien, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

'Goed signaal dat KNVB vier grote toernooien naar Nederland wil halen'

De KNVB sprak vorige week de ambitie uit om de komende tien jaar vier grote toernooien te organiseren: de Champions League-finale voor mannen en vrouwen, het EK Futsal in 2022 én het WK voor vrouwen in 2027. Een goed idee, of neemt de voetbalbond te veel hooi op haar vork? We bespraken het woensdag in de BV Sport op ALLsportsradio met gast Willem Vissers.

Samenwerking SX en KNVB Innovatiecentrum #11 brengt digitale innovatie en voetbal bij elkaar

SX, het centrum voor sport, marketing en media, gaat samenwerken met #11, het open voetbal innovatiecentrum van de KNVB. Hiermee komen de werelden van digitale innovatie en voetbal een stuk dichter bij elkaar.

Het laatste sportmarketingnieuws met handbalsters en 360 graden wallpaper

In de week waarin Bayern München een recordomzet van €657,40 miljoen meldde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Poen, Pers & Prestaties op het Sport & Media Nieuwjaarsdiner

Voor het vierde jaar op rij vindt in januari het Sport & Media Nieuwjaarsdiner plaats. Samen met de Stichting Nederlandse Sport Pers (NSP) organiseren we op maandag 28 januari 2019 in Hotel- en congrescentrum Papendal in Arnhem een avond rond het thema Poen, Pers & Prestaties.

Samsung wint met SmartSuit gouden SponsorRing in categorie sport

Samsung heeft maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen in het Postillion Convention Center in Amsterdam goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het techbedrijf kreeg de prijs voor het SmartSuit. ING en KNVB wonnen de categorie langlopende sponsorships. Mark Versteegen (KPN) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar 2018'.

Het laatste sportmarketingnieuws met hulpsint Van Barneveld en Nike sponsort LoL

In de week waarin er veel te doen was over het salaris van de nieuwe Chef de mission Pieter van den Hoogenband (€93.500 per jaar), lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

'Beachvolleybal heeft gehele imago van de sport een push gegeven'

Uitverkochte evenementen, een miljoenenpubliek en goede resultaten. Volleybal is momenteel booming. De populariteit van zowel indoor- als beachvolleybal neemt toe. Peter Sprenger, voorzitter van de Nevobo, was te gast in de BV Sport en sprak over de successen en strategische keuzes van de laatste jaren.

Het laatste sportmarketingnieuws met New York, VAR en branded gyms

In de week waarin het gezegde 'Zij dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was' meer dan ooit van toepassing was op de Eredivisie, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Slimme medaille laat lopers race opnieuw beleven

Digitaal sportmarketingbureau TDE lanceert in samenwerking met Nationale-Nederlanden als eerste ter wereld een slimme medaille. De zogeheten Smart Medal toont met foto’s en individuele statistieken het persoonlijke verhaal van de deelnemer aan een hardloopevenement. De loper kan een Running Story zelf personaliseren en eenvoudig via social media delen. Deelnemers aan de NN Zevenheuvelenloop hebben op 18 november de primeur.

Het laatste sportmarketingnieuws met NFL, Fortnite en zorgen over gokwet

In de week waarin Football Leaks ons nieuwe geheimen uit de voetbalwereld bracht, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.