Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Sport, ethiek en media in het nieuwe SPORTNEXT magazine

In het nieuwste nummer van het SPORTNEXT magazine staan sport, ethiek en media centraal. Hans Vandeweghe schrijft over het matchfixingschandaal in België en Erik van Gruijthuijsen (De Persgroep) vertelt over de succesvolle sportstrategie van ADR Nieuwsmedia. Verder onder meer een portret van John de Mol en zijn mediastrategie, een blik op de influencermarkt in Nederland en Gijsbregt Brouwer vraagt zich af of we de social media-hype voorbij zijn.

Ajax gaat CL-wedstrijd tegen Real Madrid livestreamen via Facebook

Ajax zendt aanstaande woensdag de wedstrijd tegen Real Madrid in de UEFA Champions League live uit op Facebook. De uitzending zal uitsluitend te zien zijn in Brazilië.

Datavisualisatie helpt jurering en fanbeleving bij NK BMX Freestyle

Tijdens het NK BMX freestyle in Eindhoven half december werd er voor het eerst met sensoren getest om de prestaties van BMX’ers live te volgen. Het doel hiervan was om de mogelijkheden van het automatiseren van jurytaken te onderzoeken. Ook voor het publiek is het van toegevoegde waarde, omdat sensoren diverse soorten data verzamelen welke werden geprojecteerd op een groot scherm.

Het laatste sportmarketingnieuws met goed en slecht nieuws voor Zandvoort

In de week waarin er in Bilbao een toeschouwersrecord werd verbroken bij een vrouwenvoetbalwedstrijd in Europa, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met 'circus Messi' en Facebook krimpt

In de week waarin de Verenigde Staten weer warm liep voor de Super Bowl, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Marleen Molenaar over de Eredivisie Vrouwen: 'Er moet een krachtig plan komen'

Vrouwenvoetbal is sinds de gewonnen EK-finale in eigen land populairder dan ooit tevoren. Marleen Molenaar is één van de voorvechters van de sport, was zelf international en zette het vrouwenvoetbal bij clubs als AZ en Ajax op de kaart. Ze schoof 30 januari aan bij de BV Sport om haar licht te laten schijnen over Oranje, Eredivisie Vrouwen en de toekomst van de sport.

Het laatste sportmarketingnieuws met Schaatsradar en Netflix voor games

In de week waarin het woord Elfstedentocht weer regelmatig voorbijkwam, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Zwift zet met lancering KISS Super League eerste stap in esports

Zwift heeft officieel de eerste stap in esports gezet. Het online training- en wedstrijdplatform voor fietsers heeft de namen van vijftien teams bevestigd die zullen deelnemen aan de Men's KISS Super League. Deze competitie begint op woensdag 23 januari. De KISS Super League is door Zwift aangewezen als demonstratie-sport in 2019. De complete productlancering van Zwift eRacing wordt verwacht in 2020.

edivisie wil met samenwerking Basic-Fit belang van bewegen beter in beeld brengen

De edivisie en Basic-Fit slaan de handen ineen om esports in Nederland nog steviger op de kaart zetten. Door de samenwerking krijgt Basic-Fit toegang tot de jonge doelgroep van de esportscompetitie, terwijl de edivisie het belang van fysieke topconditie onder gamers beter in beeld kan brengen. Basic-Fit sluit het partnership voor een langere periode af.

Het laatste sportmarketingnieuws met smartsneaker van Nike en statement Gillette

In de week waarin de NHL bekendmaakte chips in de kleding van spelers en de pucks te stoppen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Michel van Grunsven in de BV Sport: 'Doorn in het oog dat tennis geen grote sponsor heeft'

In Nederland gaat er veel geld om in sport. Toch zijn er nog veel sporten, atleten en organisaties die zonder sponsor door het leven gaan. Een doorn in het oog van sportmarketeer Michel van Grunsven van Triple Double. Hij was te gast bij Frank van den Wall Bake en Robert Denneman in de eerste BV Sport van 2019 op ALLsportsradio.

Amstel Gold Race levert Limburg ruim 20 miljoen euro op

De Amstel Gold Race, die verreden werd op zaterdag 14 en zondag 15 april 2018, heeft Limburg een economische spin-off bezorgd van 20,7 miljoen euro. Daarmee is de Amstel Gold Race economisch gezien het belangrijkste sportevenement van Limburg en scoort de Amstel Gold Race ook landelijk zeer hoog. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Zuyd Hogeschool.

Het laatste sportmarketingnieuws met AI bij Tokio2020 en schaats-onesie

In de week waarin drievoudig Grand Slam-kampioen Andy Murray aangaf dit jaar te stoppen met tennissen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met Zwift start esports-competitie

In de week waarin Engeland weer massaal uitliep voor Boxing Day, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met nieuwe voetbaltalkshow en UFC naar Veronica

In de week waarin de schaatssport een feestje vierde bij het NOS | NOC*NSF Sportgala, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.