Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws met groen licht GP Zandvoort en Facebook

In de week waarin Ireen Wüst en Gerard Kemkers hun ploeg TalentNED presenteerden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

NN Group en Fonds Gehandicaptensport starten samenwerking

NN Group en Fonds Gehandicaptensport gaan vanaf 1 januari 2019 samenwerken om hardlopen voor mensen met een visuele beperking te verbeteren. Om dit te realiseren wordt de stichting 'Running Blind' gesteund. Running Blind maakt het voor visueel beperkte hardlopers mogelijk te trainen en mee te doen aan hardloopwedstrijden.

Het laatste sportmarketingnieuws met Nike, esports en kerstpak van Feyenoord

In de week waarin Kiki Bertens de kroon op haar ijzersterke seizoen zette, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sportbrokers brengt partnerships in kaart op basis van data

Wanneer in de sportwereld een sponsordeal wordt gesloten, kijkt men vaak pas tijdens of zelfs na afloop van een partnerships of het succesvol was. Maar daar komt verandering in. Marketingbureau Comeback Business & Sports en onderzoeksbureau Markteffect hebben namelijk de handen ineengeslagen. Gezamenlijk introduceren zij het nieuwe sponsorship platform Sportbrokers, waar op basis van data en research een sponsormatch kan worden gemaakt.

Triple Double, Sportscloud & DutchGameMasters lanceren EsportsXperts

Triple Double Sportmarketing, Sportscloud en DutchGameMasters bundelen de krachten voor het nieuwe esports marketingbureau ‘EsportsXperts’.

KPN stopt samenwerking met TeamNL vanwege gebrek aan goede activatiemogelijkheden

KPN zal het eind dit jaar aflopende partnership met TeamNL en NOC*NSF niet verlengen. Reden is dat KPN geen mogelijkheid ziet om de samenwerking met TeamNL/NOC*NSF goed te activeren, mede omdat het weer vier jaar duurt voordat er Olympische Winterspelen zijn. Dat meldt Sponsorreport maandag.

Terugblik UEFA Roadtrip: 'Partners UEFA kijken steeds vaker naar sociale factor sponsorships'

Sponsorreport reisde op 11 oktober opnieuw af naar het hoofdkantoor van de UEFA in Nyon voor een kijkje achter de schermen bij Europa’s grootste voetbalorganisatie. Aan de hand van drie video-interviews blikken we terug op de roadtrip.

Discovery en PGA Tour lanceren met GOLFTV eerste internationale golfstreamingservice

Discovery en de PGA TOUR hebben vandaag GOLFTV, powered by the PGA TOUR, onthuld, het onderscheidende merk dat wereldwijd golffans moet verenigen. Het merk ondersteunt de nieuwe internationale live en on-demand videostreamingservice, die op 1 januari 2019 wereldwijd buiten de VS wordt gelanceerd.

Het laatste sportmarketingnieuws met theaterstuk De Graafschap en PSG

In de week waarin sportminnend Nederland 's ochtendsvroeg aan de buis gekluisterd zat voor onze volleybalvrouwen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Incentro zet gamers in bij zoektocht naar nieuwe medewerkers

IT-bedrijf Incentro is een samenwerking aangegaan met Mathia Koolhout, een van de meest populaire Nederlandstalige streamers op het gamingkanaal Twitch, met als doel om in de aankomende maanden nieuwe developers te werven voor Incentro. ‘Mathia zoekt Developers!’ vormt de start van de campagne waar Incentro via gaming en esports op zoek gaat naar nieuwe medewerkers.

Heineken richt zich met sponsoring Formule E op jongere doelgroep

Heineken is een samenwerking aangegaan met de elektrische raceklasse Formule E. De komende vijf jaar hangt de naam van het biermerk langs de circuits. Heineken is sinds 2016 ook al sponsor van de Formule 1.

Het laatste sportmarketingnieuws met meevaller Tokio2020 en NBA

In de week waarin de start van het schaatsseizoen en de Indian Summer in Nederland samenvielen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Livera allereerste naamgevende partner Hoofdklasse Hockey Dames

Livera is de nieuwe naamgevende partner van de Hoofdklasse Hockey Dames. De hoogste hockeycompetitie voor dames in Nederland heet vanaf heden de Livera Hoofdklasse Hockey Dames.

Het laatste sportmarketingnieuws met Ronaldo, Nike en EA en veel esports

In de week waarin Roger Federer uitleg gaf over zijn switch van Nike naar Uniqlo, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Vitesse haalt concept van 'Beat the Freeze' naar Nederland

In de Verenigde Staten is 'Beat The Freeze' een fenomeen. Het concept is simpel: het is een race op het honkbalveld van de Atlanta Braves tussen een fan en een goed getrainde atleet, genaamd 'The Freeze'. Nu haalt Vitesse, in samenwerking met hoofdsponsor Droomparken, de activatie naar Nederland.