Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws met Kramer denkt aan eigen commercieel WK allround

In de week waarin Romario naar Eindhoven trok voor carnaval, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Feyenoord vindt in Droomparken nieuwe hoofdsponsor

Feyenoord speelt de komende twee seizoenen met Droomparken op het shirt. Doordat Qurrent met ingang van het nieuwe seizoen niet meer op de shirts van Feyenoord zal komen te staan, ontstond de ruimte om uit te kijken naar een nieuwe hoofdpartnerovereenkomst. Deze is nu dus met Droomparken gesloten.

Het laatste sportmarketingnieuws met president Obama ambassadeur Basketball Africa League

In de week waarin uitgebreid stil werd gestaan bij de 75e verjaardag van Willem van Hanegem, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Video, het nieuwe goud van AD Sportwereld en ADR Nieuwsmedia

Mede dankzij video’s en sportclips – van eigen makelij en verkregen uit overeenkomsten met partijen als NOC*NSF, KNVB, KNLTB en Ziggo – maakt ADR Nieuwsmedia een periode van ongekende groei door. "Andere sportbonden zien het succes van video nu ook en komen uit eigen beweging naar ons toe. Maar we zitten vol. Het moet ook weer niet te veel worden."

Het laatste sportmarketingnieuws met Ronaldo niet langer op cover FIFA 19

In de week waarin veel Formule 1-teams hun auto voor het nieuwe seizoen bekendmaakten, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Tjitske Benedictus over de sponsorstrategie van ING: 'Tonen vaker maatschappelijke betrokkenheid'

ING is een van de grootste sportsponsors van Nederland. De bank is onder meer bekend van de samenwerkingen met de KNVB en het KLM Open. In de BV Sport op ALLsportsradio was Tjitske Benedictus, hoofd sponsoring bij ING, te gast om te praten over de sponsorstrategie voor 2019 en de toekomst van de Oranjevrouwen.

Sport, ethiek en media in het nieuwe SPORTNEXT magazine

In het nieuwste nummer van het SPORTNEXT magazine staan sport, ethiek en media centraal. Hans Vandeweghe schrijft over het matchfixingschandaal in België en Erik van Gruijthuijsen (De Persgroep) vertelt over de succesvolle sportstrategie van ADR Nieuwsmedia. Verder onder meer een portret van John de Mol en zijn mediastrategie, een blik op de influencermarkt in Nederland en Gijsbregt Brouwer vraagt zich af of we de social media-hype voorbij zijn.

Ajax gaat CL-wedstrijd tegen Real Madrid livestreamen via Facebook

Ajax zendt aanstaande woensdag de wedstrijd tegen Real Madrid in de UEFA Champions League live uit op Facebook. De uitzending zal uitsluitend te zien zijn in Brazilië.

Datavisualisatie helpt jurering en fanbeleving bij NK BMX Freestyle

Tijdens het NK BMX freestyle in Eindhoven half december werd er voor het eerst met sensoren getest om de prestaties van BMX’ers live te volgen. Het doel hiervan was om de mogelijkheden van het automatiseren van jurytaken te onderzoeken. Ook voor het publiek is het van toegevoegde waarde, omdat sensoren diverse soorten data verzamelen welke werden geprojecteerd op een groot scherm.

Het laatste sportmarketingnieuws met goed en slecht nieuws voor Zandvoort

In de week waarin er in Bilbao een toeschouwersrecord werd verbroken bij een vrouwenvoetbalwedstrijd in Europa, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met 'circus Messi' en Facebook krimpt

In de week waarin de Verenigde Staten weer warm liep voor de Super Bowl, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Marleen Molenaar over de Eredivisie Vrouwen: 'Er moet een krachtig plan komen'

Vrouwenvoetbal is sinds de gewonnen EK-finale in eigen land populairder dan ooit tevoren. Marleen Molenaar is één van de voorvechters van de sport, was zelf international en zette het vrouwenvoetbal bij clubs als AZ en Ajax op de kaart. Ze schoof 30 januari aan bij de BV Sport om haar licht te laten schijnen over Oranje, Eredivisie Vrouwen en de toekomst van de sport.

Het laatste sportmarketingnieuws met Schaatsradar en Netflix voor games

In de week waarin het woord Elfstedentocht weer regelmatig voorbijkwam, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Zwift zet met lancering KISS Super League eerste stap in esports

Zwift heeft officieel de eerste stap in esports gezet. Het online training- en wedstrijdplatform voor fietsers heeft de namen van vijftien teams bevestigd die zullen deelnemen aan de Men's KISS Super League. Deze competitie begint op woensdag 23 januari. De KISS Super League is door Zwift aangewezen als demonstratie-sport in 2019. De complete productlancering van Zwift eRacing wordt verwacht in 2020.

edivisie wil met samenwerking Basic-Fit belang van bewegen beter in beeld brengen

De edivisie en Basic-Fit slaan de handen ineen om esports in Nederland nog steviger op de kaart zetten. Door de samenwerking krijgt Basic-Fit toegang tot de jonge doelgroep van de esportscompetitie, terwijl de edivisie het belang van fysieke topconditie onder gamers beter in beeld kan brengen. Basic-Fit sluit het partnership voor een langere periode af.