Artikelen

123inkt geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal

123inkt.nl viert zijn 25-jarig jubileum met de lancering van de sponsorcampagne '123inkt.nl geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal.' Het e-commercebedrijf, marktleider in printersupplies met 5 miljoen klanten, zet met de campagne zijn langdurige betrokkenheid bij het amateurvoetbal kracht bij.

Nederland organiseert WK Korfbal 2027

In oktober 2027 organiseert Nederland voor de tweede keer in de historie het WK Korfbal. Daarvoor gaat het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) de samenwerking aan met TIG Sports. Ook de Internationale Korfbalfederatie (IKF) is uiteraard nauw betrokken. De organisatie ziet het WK niet alleen als unieke kans om korfbal op de kaart te zetten in het jaar dat de sport 125 jaar bestaat, maar ook om onder het motto 'Better Together' de koppeling te maken met een breed maatschappelijk programma.

Indeed nieuwe Official Sleeve Partner van FC Utrecht

Voetbalclub FC Utrecht en Indeed, ‘s werelds grootste vacaturesite hebben de handen ineengeslagen voor een driejarige samenwerking. Tot medio 2028 is het logo van Indeed drie seizoenen te zien op de mouw van het tenue van het eerste elftal, Jong FC Utrecht en FC Utrecht Vrouwen. Daarnaast wordt Indeed de officiële recruitmentpartner van FC Utrecht. Vandaag start de samenwerking, later dit jaar volgen initiatieven die de gezamenlijke missie versterken: het juiste talent op de juiste plek.

Vacature: Rotterdam Topsport zoekt een directeur-bestuurder

Rotterdam Topsport is op zoek naar een opvolger voor Peter Blangé. Bekijk hieronder de volledige vacaturetekst voor de nieuwe directeur-bestuurder:

HERA United verwelkomt eerste strategische partners

HERA United, de eerste onafhankelijke Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen, heeft haar eerste strategische partnerships aangekondigd. Booking.com, Nike, SportCity en de VriendenLoterij sluiten zich aan om gezamenlijk de ontwikkeling van vrouwenvoetbal te versnellen en gelijke kansen voor meiden en vrouwen te vergroten, zowel op als naast het veld.

IRX 2025: zakelijke hardloopbeurs komt naar Amsterdam

Op 4 en 5 november wordt in de RAI Amsterdam een nieuwe hardloopbeurs georganiseerd: de International Running Expo, kortweg: IRX 2025. Het is voor het eerst dat een dergelijk event in Europa de wereldwijde hardloopindustrie samenbrengt. De organisatie van dit event is in handen van evenementenbureau Raccoon Media Group, het team achter de National Running Show in het VK en de Boston Run Show in de VS.

Vacature bij Golazo Media: Junior Event Medewerker

Golazo Media heeft een vacature voor een Junior Event Medewerker. Bekijk de vacaturetekst hieronder en solliciteer direct:

"Richting LA2028 liggen gigantische kansen voor Nederlandse ondernemers"

De VS wordt vaak gezien als een lastige markt om binnen te komen voor Nederlandse sportinnovatieve bedrijven. Toch wagen steeds meer ondernemers de oversteek naar de grootste sportmarkt ter wereld, die een waarde heeft van zo'n 170 miljard dollar (35% van de wereldwijde sportmarkt). Met het WK Voetbal in 2026 in de VS, Mexico en Canada en de Olympische Spelen van 2028 in Los Angeles zijn de komende jaren alle ogen op de VS gericht. Nederland sorteert duidelijk al voor op de nieuwe marktkansen die daardoor ontstaan. Tijdens het ‘Sports in USA Event’ op 11 juni, in innovatiehub De Titaan in Den Haag, lieten ruim 200 ondernemers met internationale ambitie zich bijpraten over de mogelijkheden om aan te haken.

Nike maak als partner van Visma | Lease a Bike rentree in peloton

Vanaf de komende Tour de France is Nike partner van Visma | Lease a Bike. Het Amerikaanse sportmerk is de nieuwe leverancier van alle casual kleding die renners en staf buiten de koers om dragen, van jassen en shirts tot petten en mutsen voor op het podium. Daarmee keert Nike na jaren afwezigheid terug in het profpeloton.

Golazo Media wordt eigenaar van Sport Knowhow XL

Per 1 juli aanstaande wordt Sport Knowhow XL, informatieplatform voor de zakelijke sportmarkt, onderdeel van Golazo Media BV. Sport Knowhow XL startte 18 jaar geleden en is sindsdien uitgegroeid tot een sterk merk in de professionele sportsector.

Rob Jetten ontvangt Special SponsorRing voor inzet tegen btw-verhoging

Tijdens een feestelijke en inspirerende avond in de SugarFactory in Halfweg zijn op dinsdag 17 juni de winnaars van de SponsorRingen 2024 bekendgemaakt. Zo'n 300 sponsorprofessionals verzamelden zich voor de uitreiking van de belangrijkste vakprijzen in de Nederlandse sponsorwereld. De grootste winnaar van de avond was Samsung ShotControl, dat meerdere awards in de wacht sleepte. De Special SponsorRing 2024 is dit jaar toegekend aan politicus, partijleider en oud-minister Rob Jetten, voor zijn rol in het terugdraaien van de voorgenomen btw-verhoging op onder meer sport, cultuur, boeken en media.

Golazo en Better Minds Nederland halen olympisch kampioene Marit Bouwmeester aan boord

Golazo en Better Minds zijn trots om aan te kondigen dat Marit Bouwmeester, meervoudig olympisch zeilkampioene, vanaf nu deel uitmaakt van het bedrijf. Marit zal haar jarenlange topsportervaring inzetten om het Nederlandse bedrijfsleven te inspireren met een gezondere levensstijl.

SponsorRingen 2025 viert de kracht van samenwerking met feestelijke awardshow

Op dinsdag 17 juni 2025 staat SugarFactory in Halfweg in het teken van de beste sponsorcases van het afgelopen jaar. Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen worden de meest impactvolle samenwerkingen in het zonnetje gezet. Met als thema 'de sweet spot' draait de avond om het punt waar strategie, creativiteit en uitvoering perfect samenkomen – het fundament van succesvolle sponsoring.

Dit is waarom SXSW Londen interessant is voor de sport(marketeer)

South by South West (SXSW) is een iconisch festival dat sinds 1987 in Austin (VS) allerlei creatieve industrieën samenbrengt. Dit jaar wordt het voor het eerst georganiseerd in Europa: van 2 juni tot en met 7 juni vindt SXSW plaats in Londen. Het evenement fungeert als een platform waar diverse creatieve industrieën samenkomen om ideeën uit te wisselen, te netwerken en de nieuwste trends en innovaties te ontdekken. SponsorReport organiseert een studiereis naar dit unieke evenement. Oud-directeur van NOC*NSF en NOS Gerard Dielessen legt als fervent SXSW-bezoeker uit waarom dit festival een must is voor iedere professional in de (sport)marketingwereld

KNVB Expertise Kenniscongres 2025: The future of football

Op woensdag 16 april vond alweer de 12e editie van het KNVB Expertise Kenniscongres plaats – een jaarlijks hoogtepunt voor ruim 200 medewerkers uit het Nederlandse Betaald Voetbal. De KNVB-campus in Zeist vormde het toneel voor een dag vol kennisdeling, netwerken en prikkelende inzichten. Medewerkers van clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie doken samen in de nieuwste ontwikkelingen, onder leiding van dagvoorzitter Herman “Schermman” van de Zandt.