Artikelen

De ambities van Azerion met de Vrouwen Eredivisie: 'Naar top drie in Europa'

Structureel de aandacht voor vrouwenvoetbal vergroten, met als ultieme inzet: volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie. Dat is het doel van Azerion, de nieuwe naamgever van de Vrouwen Eredivisie. Het media- en entertainmentbedrijf gaat onder meer zijn digitale marketingpower inzetten om dit doel te bereiken. Atilla Aytekin, CEO van Azerion, vertelt over de ambities bij het partnership.

Het laatste sportmarketingnieuws: Verbod op gebruik BN'ers en oud-voetballers in gokreclames

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nieuwe naamgevend partner Azerion wil aandacht Vrouwen Eredivisie structureel verhogen

Azerion is de nieuwe naamgever van de Vrouwen Eredivisie. Het media- en entertainmentplatform verbindt zich voor drie seizoenen aan de hoogste vrouwenvoetbalcompetitie in Nederland. In samenwerking met Azerion wil de KNVB structureel de aandacht vergroten voor vrouwenvoetbal, gebruikmakend van Azerion’s platform dat een bereik van honderden miljoenen gebruikers kent. De ultieme inzet: volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie.

Unibet steekt 50 Nederlandse amateurteams in nieuw tenue

Unibet wordt sponsor van het Nederlandse amateurvoetbal. Met de campagne ‘Unibet. Jouw Teamsponsor’ gaat de aanbieder van online sportweddenschappen Nederlandse amateurverenigingen helpen bij hun professionaliteit en uitstraling.

Sponsor Stories: Lucky Strike treft goud met rokende en succesvolle Streuer & Schnieders

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Lucky Strike en Streuer & Schnieders.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ajax maakt miljoenendeal met Unibet definitief

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Gecombineerd Para EK wacht op financiering vanuit overheid: 'Pak die kans!'

In augustus 2023 wordt in Rotterdam een groot multiparasportevenement georganiseerd. Maar met ruim een jaar te gaan is er nog steeds geen duidelijkheid over de precieze vorm waarin de European Para Championships gaan plaatsvinden. Initiatiefnemers Eric Kersten (Team TOC) en Raymon Blondel (NOC*NSF) geven in een interview met vakblad Sport & Strategie aan dat ze nog wachten op de financiering vanuit het ministerie van VWS.

Nederlandse wielerwereld zet zich in voor duurzamere sport

Hoewel fietsen een belangrijke rol kan spelen tegen klimaatverandering, heeft de (professionele) wielersport nog steeds een behoorlijke milieu-impact. De Nederlandse wielerwereld wil daar verandering in brengen en gaat zich inzetten voor een duurzamere sport. BEAT Cycling doet dit via het project BEAT The Waste. La Vuelta Holanda presenteert tijdens de Nederlandse etappes van de Ronde van Spanje de Groene Karavaan, een duurzaam alternatief voor de traditionele karavaan.

Het laatste sportmarketingnieuws: BetCity wordt ook hoofdsponsor van Fortuna Sittard

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

AZ vindt in Kansino nieuwe hoofdsponsor: 'Legt solide basis voor de toekomst'

AZ heeft in Kansino een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Het bedrijf dat zich in Nederland uitsluitend richt op online casino, is met ingang van 1 juli 2022 de komende vier seizoenen zichtbaar op de voorkant van het shirt van het eerste elftal. Kansino neemt daarmee na twaalf jaar de plek op het shirt over van AFAS Software, dat als naamgever van het stadion aan de club verbonden blijft.

KNVB en partners organiseren voor WK 2022 nieuw fanevenement in Johan Cruijff ArenA

De KNVB organiseert tijdens het WK 2022 in samenwerking met partners Albert Heijn, Bitvavo, Coca-Cola, Heineken, ING, KPN, Nike, Staatsloterij, TOTO en Volkswagen een nieuw fanevenement om het toernooi in Nederland te beleven. Onder de naam ‘Huis van Oranje’ kunnen supporters van het Nederlands elftal in de Johan Cruijff ArenA de WK-wedstrijden bekijken.

Saoedische dollars zorgen voor tweespalt in golfwereld

Een aantal van de beste golfers ter wereld is vandaag in de buurt van Londen begonnen aan het meest controversiële toernooi in de geschiedenis van het golf. De nieuwe LIV Golf Invitational Series zorgt twee tweespalt in de golfwereld. Hoe Saoedi-Arabië met een prijzenpot van in totaal 225 miljoen dollar voor opschudding in de sport zorgt.

Het laatste sportmarketingnieuws: GigaNet van Ziggo eerste rugsponsor van Ajax

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Hoe de sportindustrie YouTube succesvol inzet

Het is geen geheim dat professionele sportclubs als Real Madrid en Ajax, en overkoepelende divisies als de NBA en de Formule 1 hun publiek via YouTube goed weten te bereiken. YouTube is de ideale plek om hoogtepunten en favorieten uit de archieven uit te distribueren, en zelfs hele wedstrijden op te livestreamen. Ook kleinere organisaties en merken kunnen iets leren van de manier waarop de grote spelers in de sportindustrie YouTube succesvol inzetten om grote aantallen kijkers te bereiken, te activeren en vast te houden.

Waar moet een moderne contentmaker aan voldoen?

Content is king. Deze gevleugelde uitspraak in sportmarketing staat nog als een paal boven water, want sportfans willen steeds meer weten van hun favoriete clubs of atleten. De groeiende social media-afdelingen bij sportorganisaties staan symbool voor deze ontwikkeling. Met huidig SPECO-student Robbin Smits, alumnus Dries Govers en SPECO-docent René Foolen bespreken we de trends op het gebied van content.