Artikelen

Deze 3 innovaties kunnen bereik topsportevenementen gaan vergroten

Op de openingsdag van het WK Volleybal vrouwen in Arnhem Marjolijn Sonnema (ministerie VWS) en Frank van der Vloed (lid van het Topteam Sportinnovator) de winnaars bekend gemaakt van de Sportinnovator Challenge ‘Topsportevents die meer Nederlanders bereiken en inspireren’.

Podcast '32 minutes SPORTNEXT': zijn supporters en sponsors klaar voor een oranjefeest?

In juni 2022 introduceerden SPORTNEXT en Triple Double ‘32. Minutes SPORTNEXT’, een podcast over de ontwikkelingen in de sportmarketingwereld. Iedere maand bespreekt podcasthost Jeroen Baardemans in 32 minuten de actualiteit op het gebied van sport, marketing, sponsoring en media, samen met Triple Double-Strategy Director Ruud van der Knaap en een toonaangevende professional uit de branche. Onlangs verscheen aflevering twee.

World Padel Tour Amsterdam Open maakt iets los in Nederland

In razend tempo is padel uitgegroeid tot een van de grootste sporten ter wereld. Ook in ons eigen land is de opmars spectaculair. Als bevestiging van de groei kan Nederland van 28 september tot en met 2 oktober voor het eerst kennismaken met de absolute wereldtop, wanneer de World Padel Tour neerstrijkt in Amsterdam. ’s Wereld beste spelers zullen hun kunsten vertonen, toekomstige spelers inspireren en nog meer fans creëren. Het is dan ook geen verrassing dat grote partners hun weg hebben gevonden naar het toernooi dat georganiseerd wordt door Triple Double, Golazo Sports en DEUX Agency.

Nederlandse Loterij komende 10 jaar hoofdsponsor TeamNL

Nederlandse Loterij is de komende tien jaar hoofdsponsor van TeamNL. In het Arnhemse GelreDome hebben 28 sportbonden namens TeamNL de overeenkomst bekrachtigd. NOC*NSF kiest voor het eerst voor een hoofdsponsor voor TeamNL omdat dit structureel extra ondersteuning betekent voor de sport in Nederland.

Green Boarding Network en Unibet helpen sportclubs met verduurzaming

Eerder dit jaar werd al bekend dat Unibet sponsor wordt van het Nederlands amateurvoetbal en vijftig amateurteams in een nieuw tenue gaat steken. Mits dit doorgang vindt na het wetsbesluit om sponsoring door online kansspelaanbieders te verbieden, is Unibet vanaf 1 september niet meer alleen op tenues te zien, maar ook op de boarding rondom de velden. Het online gokbedrijf is namelijk een samenwerking aangegaan met het Nederlandse Green Boarding Netwerk. Samen helpen zij sportverenigingen te verduurzamen en de energierekeningen beter betaalbaar te houden.

AZ en Kansino geven plek in dug-out weg tijdens kraker tegen Ajax

Op zaterdag 17 en zondag 18 september pakt Kansino in samenwerking met AZ uit voor AZ-fans. Het hele weekend staat in teken van de kraker AZ tegen Ajax die op zondag plaatsvindt in de thuisbasis van de Alkmaarse voetbalclub. Dit betreft een Dug-out op het Waagplein, een fotomoment met AZ-spelers, een stadionquiz en een vuurwerkshow. Acht fans maken kans op de hoofdprijs: een plaats in de dug-out tijdens de wedstrijd.

Volleybaldames op weg naar WK gevolgd in AD-docu

Anderhalf jaar lang zijn de volleybalsters van TeamNL van dichtbij met een camera gevolgd. Vanaf de Volleyball Nations League 2021 in Rimini tot de laatste voorbereidingen deze maand is de weg van Oranje vastgelegd naar het WK Volleybal, dat vanaf 23 september in Nederland plaatsvindt. De documentaire ‘Opdracht Oranje’ is in zes afleveringen op AD.nl te zien. Aflevering één en aflevering twee staan inmiddels online. Met dit partnership met DPG Media willen Nevobo en TIG Sports als organisator van het WK Volleybal extra aandacht genereren voor de Nederlandse volleybaldames.

Voor in de agenda: SponsorLive is terug op 17 november!

SponsorLive is dé bijeenkomst van de European Sponsorship Association (ESA), een evenement dat je als sponsorprofessional in Europa niet aan je voorbij kunt laten gaan. Dit jaar wordt het op donderdag 17 november georganiseerd in de Docks Dome in Brussel.

Betaald voetbal wil geen totaalverbod op sponsoring door online kansspelaanbieders

De KNVB, Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en FBO (Federatie van Betaald Voetbal Organisaties) kunnen zich niet vinden in het besluit om sportsponsoring door online kansspelaanbieders per 1 januari 2025 volledig te verbieden. Een andere regelgeving en alternatieven om de risico’s van het online gokken te beperken, in plaats van een totaalverbod, bieden volgens de sector juist (commerciële) kansen.

Breng grote sportsponsors bij elkaar om 'beweegcrisis' aan te pakken

De zorgelijke ‘beweegcrisis’ moet bonden, bedrijfsleven en overheden wakker schudden en dwingen tot intensieve samenwerking, stelt Steven Sedee (The Sponsor Agency) in een opinie.

De ambities van TrueKinetix: Met behulp van sportsponsoring uitgroeien tot een wereldmerk

Het Nederlandse TrueKinetix wil mensen helpen fit en gezond te worden en te blijven met hun eigen gerobotiseerde indoor racefiets. Via gerichte sportsponsoring, de inzet van ambassadeurs als Anna van der Breggen en innovatie hoopt oprichter Bas van Rens een wereldmerk te maken van TrueKinetix en de gouden standaard in de indoor fietswereld neer te zetten.

Vacature: Arko Sports Media zoekt een (Jr) grafisch vormgever

Arko Sports Media is per direct op zoek naar een (jr) grafisch vormgever.

"Twitter explodeert rondom de GP’s"

Na het enorme succes van vorig jaar keert dit weekend de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix -terug naar Zandvoort. Twitter blijft de online bestemming voor fans in heel Nederland om het geluid van de motoren en het gejuich van de F1-supporters over de hele wereld te horen. Simone Tomassetti, Senior Manager Global Content Sport Partnerships bij Twitter, vertelt in een interview met Sponsorreport.nl over hoe Twitter de ervaring voor Nederlandse F1-supporters verrijkt en voor merken versterkt.

Nieuw tijdperk vrouwensport na winst Engels vrouwenelftal op EK

Afgelopen 31 juli zag maar liefst een record aantal van 17,4 miljoen mensen op tv het Engelse nationale vrouwenelftal met 2-1 winnen van Duitsland. Omdat dit de eerste keer is dat een Engels mannen- of vrouwenelftal het Europees Kampioenschap heeft gewonnen zal deze overwinning de boeken ingaan als een van de belangrijkste overwinningen in het Engelse voetbal. Maar welke gevolgen heeft dit nu voor de vrouwensport?

Usain Bolt wil ‘zijn pose’ vastleggen als handelsmerk

Een nieuwe move van achtvoudig olympisch kampioen Usain Bolt. De inmiddels gepensioneerde sprinter heeft geen variatie op zijn bekende overwinningspose bedacht, maar hij wil zijn bekende houding juist juridisch vastleggen. Afgelopen week deed hij in de VS een verzoek om zijn pijl en boog-beweging te patenteren als handelsmerk. Bolt wil dat namelijk als logo gaan gebruiken op kleding en schoenen.