Artikelen

Tour de France-shirt Jumbo-Visma gebaseerd op Hollandse Meesters

Team Jumbo-Visma rijdt de komende Tour de France wederom in een bijzonder tenue. De wielerploeg verschijnt op 1 juli aan de start van de Ronde van Frankrijk in shirts die zijn geïnspireerd door de meesterwerken van Rembrandt, Vermeer en Van Gogh. Jumbo-Visma werkt hiervoor samen met kledingpartner AGU. Het shirt wordt deze zomer door zowel de mannen- als vrouwenploeg gedragen in Frankrijk.

Het laatste sportmarketingnieuws: FIFA lanceert eigen streamingdienst

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Swapfiets en Team Jumbo-Visma winnen gouden SponsorRing in categorie sport

Swapfiets en Team Jumbo-Visma hebben maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen goud gewonnen in de categorie 'sport'. De partijen wonnen de prijs voor 'The Blue Tire'. ABN AMRO en Readification wisten twee SponsorRingen in de wacht te slepen. Johan van der Zanden (Albert Heijn) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar'.

Eliud Kipchoge zet via robotarm handtekeningen bij NN Marathon Rotterdam

Eliud Kipchoge was dit weekend niet aanwezig bij de NN Marathon Rotterdam. Toch kon hij al zijn fans van een handtekening voorzien, dankzij een robotarm. Door de inzet van slimme technologie zette de regerend olympisch kampioen en wereldrecordhouder op de marathon zijn krabbel op het startnummer of shirt van de lopers.

Kan Netflix voor golf, tennis en wielrennen doen wat het voor F1 deed?

Netflix als dé redding voor sporten met een verouderde fanbase. Wie had dat een paar jaar geleden kunnen bedenken? Maar na het succes van de Formule 1 met de serie Drive to Survive kloppen er steeds meer sportorganisaties aan bij de streamingdienst. Kan Netflix hetzelfde betekenen voor golf, tennis en wielrennen als wat het deed voor F1?

Sponsor Stories: Hoe Ennia bijdroeg aan de ontwikkeling van het kunstschaatsen

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Ennia en kunstschaatsen.

DHL wordt sponsor van nationale vrouwenteams in vier sporten

DHL Parcel is sponsor en logistiek partner geworden van de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal. Niet eerder stapte een sponsor zo groot in de vrouwensport.

Het laatste sportmarketingnieuws: ING blijft thuis en voert geen campagne rondom WK in Qatar

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

FC88 redt oude sporttenues en maakt er nieuwe producten van

Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker onderwerp in de sportwereld. Sporters spreken zich uit, organisaties denken na over hun voetafdruk en er ontstaan non-profits die zich bezighouden met de klimaatproblematiek. Het Nederlandse FC88 wil een verandering teweegbrengen op het gebied van recyclen van sportkleding. Het nog jonge bedrijf maakt van oude tenues nieuwe producten voor voetbalclubs, sportfederaties en hun sponsors.

Het laatste sportmarketingnieuws: Strip van Las Vegas in 2023 decor van Formule 1-race

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Chiel van Koldenhoven benoemd tot SPORTNEXT Sportjournalistieke Talent van het Jaar 2021

Chiel van Koldenhoven (NOS) is door de jury van de SPORTNEXT Prijs voor het Sportjournalistieke Talent uitgeroepen tot dé belofte van het jaar 2021. Van Koldenhoven is werkzaam als multimediaal sportjournalist bij de NOS en maakt onder meer de YouTube-serie ‘In het spoor van Oranje’. Willem Vissers (De Volkskrant) is gekozen tot Sportjournalist van het Jaar.

Dit zijn de 30 rijkste voetbalclubs ter wereld in 2021

De gezamenlijke omzet van de 20 rijkste clubs in Europa is in het seizoen 2020/’21 met minder dan 1% gestegen naar € 8,2 miljard. Het coronavirus en het daaropvolgend (tijdelijk) spelen zonder publiek hadden wederom een grote impact op de financiën van de Europese topclubs. Manchester City voert met een omzet van € 644,9 miljoen voor het eerst de Deloitte Football Money League aan. Ajax ontbreekt na twee opeenvolgende deelnames in de lijst en komt niet voor in de top 30.

WPT Amsterdam Open wil uitgroeien tot de Parade van de sportwereld

Padel is al een paar jaar de snelst groeiende sport van Nederland. Inmiddels kent de sport naar schatting zo’n 80.000 beoefenaars en zijn er meer dan 850 padelbanen ins ons land. Met de stijgende populariteit van padel was het wachten op een groot topsportevenement in Nederland. In september is het zover als het grootste padeltoernooi van de wereld, World Padel Tour, in Amsterdam plaatsvindt. “Met een evenement in festivalsfeer hopen we dat de cultuur van padel breder omarmt wordt in Nederland.”

Het laatste sportmarketingnieuws: Sponsors Antwerp FC stopen vanwege komst Overmars

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB en hoofdsponsor ING verlengen samenwerking tot en met 2028

De KNVB en ING hebben vandaag hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot en met 2028. Daarmee blijft ING ook de komende jaren hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van de OranjeLeeuwinnen tot de jongste welpen.