Artikelen

Het laatste sportmarketingnieuws: KNLTB en EY willen padel zichtbaarder maken bij breed publiek

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Koppeling Brandstaff aan ‘Barney’ is middenin de roos

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Brandstaff en Raymond van Barneveld.

Dit zijn in 2022 de populairste clubs op social media uit de Pure Energie Eredivisie Vrouwen

De Pure Energie Eredivisie Vrouwen kreeg er dit seizoen met Feyenoord een grote naam uit het mannenvoetbal bij. In totaal zijn er nu negen clubs actief in de competitie, die blijft winnen aan professionaliteit en populariteit. De grotere zichtbaarheid van de Pure Energie Eredivisie Vrouwen werpt ook online zijn vruchten af. Na de social media-overzichten van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie is het nu tijd om de digitale achterban van de 9 clubs in de Pure Energie Eredivisie Vrouwen onder de loep te nemen.

Vitesse 'verzilvert commerciële kans' door meerjarig partnership met BetCity.nl

Vitesse gaat een samenwerking aan met BetCity.nl. De aanbieder van sportweddenschappen heeft zich voor tweeënhalf seizoen als non-exclusive betting partner aan Vitesse verbonden, met een optie voor nog een jaar. Het partnership werd vrijdag aangekondigd middels een video met Arnhemmer Andy van der Meyde in de hoofdrol.

Bordeaux breekt met shirtsponsor na venijnige tweets over slechte resultaten

De Franse voetbalclub Bordeaux maakt een lastig seizoen door. Ondanks de komst van een aantal ervaren spelers en een gerenommeerde coach verkeert de ploeg in degradatienood in de Ligue 1. Bordeaux is al het hele seizoen het mikpunt van spot, zelfs van de eigen shirtsponsor. Vanwege de tweets waarin Winamax de prestaties van het team belachelijk maakt, is de samenwerking tussen beide partijen stopgezet.

ABN AMRO verlengt langlopende sponsoring World Tennis Tournament met drie jaar

ABN AMRO verlengt de sponsoring van het World Tennis Tournament en het Wheelchair Tennis Tournament met drie jaar tot en met 2025. In 2023 vindt in Rotterdam Ahoy de 50e editie plaats van het tennistoernooi, dat dit jaar opnieuw zonder publiek moet worden gespeeld.

Het laatste sportmarketingnieuws: Sponsor Lacoste wil om de tafel met Djokovic

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Kijkcijfers over 2021: Sport is weer dominant

Met het EK voetbal, de Olympische Spelen en de spannendste ontknoping in de historie van de Formule 1 was 2021 een goed jaar voor de sportliefhebber. In de kijkcijfers over 2021 is terug te zien dat deze evenementen ware kijkcijferkanonnen zijn waar Nederlanders massaal voor thuisblijven. In de top 25 meest bekeken tv-programma’s van afgelopen jaar staan tien sportgerelateerde uitzendingen.

Dit zijn in 2022 de meest populaire clubs op social media in de Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie kreeg er dit seizoen met de degradanten ADO Den Haag, FC Emmen en VVV-Venlo drie clubs bij met een grote achterban. Samen met ploegen als NAC Breda, Roda JC Kerkrade en De Graafschap spelen er nu verschillende teams met een grote fanschare op het één na hoogste niveau in Nederland. Nadat we vorige week de digitale achterban van de 18 Eredivisieclubs onder de loep namen, kijken we in dit artikel hoe clubs uit de Keuken Kampioen Divisie scoren op social media.

Australian Open koppelt NFT’s aan actie op de tennisbaan

De Australian Open gaat als eerste Grand Slam-toernooi non-fungible tokens aanbieden aan fans. Elke NFT vertegenwoordigt een klein deel van de tennisbaan, waarvan de kopers ‘eigenaar’ worden. Zo worden de virtuele en fysieke wereld op een slimme manier bij elkaar gebracht.

Het laatste sportmarketingnieuws: Qmusic volgt Radio 538 na 21 jaar op als radiopartner NOC*NSF

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Fan engagement door fan engament

In sport business zorgt niet alleen sociale media voor verbinding tussen sport en fan. Er zijn meerdere initiatieven die leiden tot het dichter bij elkaar brengen van sportclub of atleet aan de ene kant en fans en volger aan de andere kant. Door het delen van interessante zaken uit de club of het persoonlijke leven van de speler/atleet passend bij de doelgroep, wordt de connectie met de fan versterkt. Maar je wedt niet op één paard bij het werken aan fan engagement. VVV-Venlo en FC Utrecht zetten daarom ook in op gaming en weten met hun onderscheidende aanpak jongeren te binden.

Dit zijn in 2022 de meest populaire clubs op social media in de Eredivisie

De tweede seizoenshelft in de Eredivisie gaat komend weekend van start. Net als de voorgaande vier jaar maakt SPORTNEXT aan het begin van een nieuw jaar de balans op en onderzoeken we hoe groot de digitale achterban van de 18 Eredivisieclubs is.

De sportevenementen-kalender van 2022

Na het bomvolle sportjaar 2021 belooft ook dit jaar weer spectaculair te worden met vele grote evenementen. De Winterspelen in Peking en het WK voetbal in Qatar springen het meest in het oog. Maar er vinden nog veel meer mooie events plaats in 2022. In onze sportevenementenkalender vind je een overzicht van welke wedstrijden en toernooien je niet mag missen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Antoinette de Jong gaat samenwerken met Daikin

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.