Artikelen

"Leg de lat steeds een stukje hoger"

JOGG faciliteert sinds december 2018 het Convenant Gezonde Sportevenementen. Sportmarketingbureau TIG Sports - verantwoordelijk voor de organisatie van het WK Volleybal voor vrouwen - is al sinds de start ondertekenaar van de beweging. De organisaties laten zien dat sport en een gezonde leefstijl goed bij elkaar passen en die gedachte kan prima worden toegepast op evenementen.

Inschrijving van je beste sponsorcase(s) voor SponsorRingen 2022 geopend

Team Jumbo-Visma en Swapfiets, NS en Alzheimer Nederland en de Rabobank met de KNHB: drie samenwerkingen tussen grote namen die prijzen in de wacht sleepten bij de SponsorRingen-editie van 2021. Wie mogen zich in 2022 in het rijtje met beste sponsorcases scharen? Sinds 1 november is de inschrijving voor SponsorRingen editie 2022 geopend!

Elfstedentocht nog altijd meest geliefde sportevenement

Hoewel we in 1997 voor het laatst konden genieten van de finish op de Bonkevaart in Leeuwarden, is de Elfstedentocht voor de Nederlander nog altijd het meest geliefde sportevenement. Uit het recente Sportsector Merkenonderzoek blijkt verder dat het nationale vrouwenhockeyteam van alle Nederlandse sportteams -en clubs het meest wordt bewonderd. Aan het onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy deden sinds 2010 54.000 respondenten mee.

Eredivisie verlengt samenwerking met SciSports voor competitiebrede prestatieanalyse

De samenwerking tussen Eredivisie en SciSports op het gebied van prestatieanalyse is uitgebreid tot 2025. De verlenging met drie seizoenen betekent dat SciSports een belangrijke rol blijft spelen in het bedienen van de eredivisieclubs met hun dagelijkse werkzaamheden rondom fysieke en tactische wedstrijdinzichten.

SportVibes en WSM gaan samenwerking aan

SportVibes, het sportmarketingbureau uit Delft, breidt uit met een Media & Sports Development tak. Dimitri Bonthuis, die met zijn bureau WSM (Worldwide Sports Management) verhuist naar Delft, gaat als directeur Media & Sports Development aan de slag. De samenwerking is een vervolg van gezamenlijke projecten waar beide partijen bij betrokken zijn.

Logo van Drake prijkt tijdens El Clásico op FC Barcelona-shirt

Zondagmiddag zal FC Barcelona tegen Real Madrid in een ander shirt aantreden dan normaal. Op de plek van hoofdsponsor Spotify staat dit weekend namelijk het silhouet van een uil. Het is het logo van platenlabel en kledinglijn OVO, opgericht door de Canadese rapper Drake. Hij behaalde begin vorig jaar als eerste artiest de vijftig miljard streams op Spotify en wordt daar nu voor in het zonnetje gezet.

Decathlon verandert naam in ‘Nolhtaced’ en gaat omgekeerd winkelen

Op 10 oktober pronkte op drie Decathlon-panden in België plotseling het woord ‘Nolhtaced’. In Gent, Evere en Namen stond de naam van de sportwinkel doodleuk achterstevoren. Een foutje bij het vervangen van de witte letters? Nee! Het blijkt een stunt waarmee Decathlon een maand lang het omgekeerd winkelen aanbiedt: de sportwinkel koopt tweedehands, niet (meer) gebruikte sportkledij terug, herstelt het en verkoopt de kleren vervolgens (met garantie) door. Hiermee wil Decathlon hergebruik aanmoedigen en de koopkracht verhogen.

Managementwijzigingen bij Golazo Nederland

CEO Remco Barbier verlaat Golazo. Hij wil zijn carrière een andere richting geven en kwam in overleg met groeps-CEO Bob Verbeeck en in de beste verstandhouding overeen de samenwerking eind dit jaar te beëindigen. Bob Verbeeck: "Ik wil Remco bedanken voor de verwezenlijkingen die hij samen met het hele team gerealiseerd heeft en wens hem alle succes bij de nieuwe weg die hij wil inslaan."

Eerste editie SportNXT-congres smaakt naar meer

Op vrijdag 30 september vond de eerste editie plaats van SportNXT, hét sportmarketingcongres van Nederland. Het evenement werd georganiseerd door Arko Sports Media, Techonomy, Markteffect, de provincie Gelderland en de Nevobo en vond plaats in het GelreDome te Arnhem, waar de congresbezoekers ‘s avonds nog de WK Volleybalwedstrijd Nederland-België mochten bijwonen.

Deze 3 innovaties kunnen bereik topsportevenementen gaan vergroten

Op de openingsdag van het WK Volleybal vrouwen in Arnhem Marjolijn Sonnema (ministerie VWS) en Frank van der Vloed (lid van het Topteam Sportinnovator) de winnaars bekend gemaakt van de Sportinnovator Challenge ‘Topsportevents die meer Nederlanders bereiken en inspireren’.

Podcast '32 minutes SPORTNEXT': zijn supporters en sponsors klaar voor een oranjefeest?

In juni 2022 introduceerden SPORTNEXT en Triple Double ‘32. Minutes SPORTNEXT’, een podcast over de ontwikkelingen in de sportmarketingwereld. Iedere maand bespreekt podcasthost Jeroen Baardemans in 32 minuten de actualiteit op het gebied van sport, marketing, sponsoring en media, samen met Triple Double-Strategy Director Ruud van der Knaap en een toonaangevende professional uit de branche. Onlangs verscheen aflevering twee.

World Padel Tour Amsterdam Open maakt iets los in Nederland

In razend tempo is padel uitgegroeid tot een van de grootste sporten ter wereld. Ook in ons eigen land is de opmars spectaculair. Als bevestiging van de groei kan Nederland van 28 september tot en met 2 oktober voor het eerst kennismaken met de absolute wereldtop, wanneer de World Padel Tour neerstrijkt in Amsterdam. ’s Wereld beste spelers zullen hun kunsten vertonen, toekomstige spelers inspireren en nog meer fans creëren. Het is dan ook geen verrassing dat grote partners hun weg hebben gevonden naar het toernooi dat georganiseerd wordt door Triple Double, Golazo Sports en DEUX Agency.

Nederlandse Loterij komende 10 jaar hoofdsponsor TeamNL

Nederlandse Loterij is de komende tien jaar hoofdsponsor van TeamNL. In het Arnhemse GelreDome hebben 28 sportbonden namens TeamNL de overeenkomst bekrachtigd. NOC*NSF kiest voor het eerst voor een hoofdsponsor voor TeamNL omdat dit structureel extra ondersteuning betekent voor de sport in Nederland.

Green Boarding Network en Unibet helpen sportclubs met verduurzaming

Eerder dit jaar werd al bekend dat Unibet sponsor wordt van het Nederlands amateurvoetbal en vijftig amateurteams in een nieuw tenue gaat steken. Mits dit doorgang vindt na het wetsbesluit om sponsoring door online kansspelaanbieders te verbieden, is Unibet vanaf 1 september niet meer alleen op tenues te zien, maar ook op de boarding rondom de velden. Het online gokbedrijf is namelijk een samenwerking aangegaan met het Nederlandse Green Boarding Netwerk. Samen helpen zij sportverenigingen te verduurzamen en de energierekeningen beter betaalbaar te houden.

AZ en Kansino geven plek in dug-out weg tijdens kraker tegen Ajax

Op zaterdag 17 en zondag 18 september pakt Kansino in samenwerking met AZ uit voor AZ-fans. Het hele weekend staat in teken van de kraker AZ tegen Ajax die op zondag plaatsvindt in de thuisbasis van de Alkmaarse voetbalclub. Dit betreft een Dug-out op het Waagplein, een fotomoment met AZ-spelers, een stadionquiz en een vuurwerkshow. Acht fans maken kans op de hoofdprijs: een plaats in de dug-out tijdens de wedstrijd.