Artikelen

KNVB en partners organiseren voor WK 2022 nieuw fanevenement in Johan Cruijff ArenA

De KNVB organiseert tijdens het WK 2022 in samenwerking met partners Albert Heijn, Bitvavo, Coca-Cola, Heineken, ING, KPN, Nike, Staatsloterij, TOTO en Volkswagen een nieuw fanevenement om het toernooi in Nederland te beleven. Onder de naam ‘Huis van Oranje’ kunnen supporters van het Nederlands elftal in de Johan Cruijff ArenA de WK-wedstrijden bekijken.

Saoedische dollars zorgen voor tweespalt in golfwereld

Een aantal van de beste golfers ter wereld is vandaag in de buurt van Londen begonnen aan het meest controversiële toernooi in de geschiedenis van het golf. De nieuwe LIV Golf Invitational Series zorgt twee tweespalt in de golfwereld. Hoe Saoedi-Arabië met een prijzenpot van in totaal 225 miljoen dollar voor opschudding in de sport zorgt.

Het laatste sportmarketingnieuws: GigaNet van Ziggo eerste rugsponsor van Ajax

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Hoe de sportindustrie YouTube succesvol inzet

Het is geen geheim dat professionele sportclubs als Real Madrid en Ajax, en overkoepelende divisies als de NBA en de Formule 1 hun publiek via YouTube goed weten te bereiken. YouTube is de ideale plek om hoogtepunten en favorieten uit de archieven uit te distribueren, en zelfs hele wedstrijden op te livestreamen. Ook kleinere organisaties en merken kunnen iets leren van de manier waarop de grote spelers in de sportindustrie YouTube succesvol inzetten om grote aantallen kijkers te bereiken, te activeren en vast te houden.

Waar moet een moderne contentmaker aan voldoen?

Content is king. Deze gevleugelde uitspraak in sportmarketing staat nog als een paal boven water, want sportfans willen steeds meer weten van hun favoriete clubs of atleten. De groeiende social media-afdelingen bij sportorganisaties staan symbool voor deze ontwikkeling. Met huidig SPECO-student Robbin Smits, alumnus Dries Govers en SPECO-docent René Foolen bespreken we de trends op het gebied van content.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nationale schaatswedstrijden blijven bij NOS

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Is HADO dé sport van de toekomst?

Hybride sporten of virtuele sporten zijn bezig aan een stevige opmars. Gaming en sport worden steeds vaker gecombineerd om mensen in beweging te brengen. Pokémon Go ontketende een aantal jaar geleden al een enorme hype. Nu is er ook de eerste augmented reality sport ter wereld: HADO. Deze nieuwe sport heeft ook zijn weg gevonden naar Nederland, waar het snel aan populariteit wint.

ASICS gaat atleten op mentaal vlak ondersteunen: 'Welzijn sporter betekent meer dan een medaille'

Atleten komen steeds meer onder druk te staan en kampen vaker met depressies en een burn-out. ASICS EMEA gaat sporters ondersteunen door mentale gezondheid prioriteit en onderdeel te maken van alle nieuwe en bestaande contracten. Het merk introduceert nieuwe hulpmiddelen om de mentale gezondheid van topsporters beter te beschermen en om hen te ondersteunen.

Het laatste sportmarketingnieuws: BetCity gaat ook in zee met FC Eindhoven en de FIH

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Studiereis Sponsorreport naar Seattle voor Sponsorship Mastery Summit

Seattle is een van de belangrijkste sportsteden in de Verenigde Staten. De stad aan de westkust heeft onder meer een NFL-team, MLB-team, NHL-team én MLS-team. Seattle is dus de ideale plek voor de studiereis van Sponsorreport in september, waarbij het bezoek aan het Sponsorship Mastery Summit centraal staat.

Hoe COVID-19 en duurzaamheid hun stempel drukken op merkactivaties

Na twee door COVID-19 geteisterde jaren kan ATPI Sports Events weer doen waar het goed in is: hospitality programma’s en guest experiences organiseren en faciliteren tijdens grote sportevenementen. Met onder meer de Champions League-finale in Parijs en het EK vrouwenvoetbal in Engeland staan er de komende periode meteen twee grote sportevents voor de deur. We spraken met Helen van Berkel (Managing Director Benelux & Canada Global Head of Events) en Niels Grevenstuk (Commercial Head of Global Sports Business) over de uitdagingen, kansen en toekomstplannen van ATPI Sports Events.

Onbekend maakt onbemind; de tweestrijd tussen voetbal en cryptocurrency

Wie vandaag de dag naar een wedstrijd in de Eredivisie kijkt en een blik werpt op de boarding ziet een veelvoud van aanbieders voorbijkomen. Van bekende gezichten die ook op het shirt prijken tot exotische namen die een graantje proberen mee te pikken. Allen met hetzelfde doel: meer zichtbaarheid creëren en de desbetreffende club financieel steunen. Maar wat nou als niemand je kent? Heeft het dan eigenlijk wel zin?

Sponsor Stories: Hoe Wastora en AZ samen de top bestormden

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Wastora en AZ.

Nederlandse Loterij keert recordbedrag uit aan sport en goede doelen

Nederlandse Loterij heeft in 2021 maar liefst 50,4 miljoen euro uitgekeerd aan de Nederlandse sport. In totaal draagt Nederlandse Loterij over 2021 een recordbedrag van 188 miljoen euro aan afdrachten af: behalve het bedrag voor de sport, gaat het hierbij om 118,4 miljoen euro voor de Nederlandse Staat en 19,2 miljoen euro aan achttien verschillende goede doelen. Dat blijkt uit de jaarcijfers die Nederlandse Loterij heeft gepubliceerd.

Het laatste sportmarketingnieuws: BetCity geen hoofdsponsor AZ, wel rugsponsor bij Vitesse

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.