Artikelen

WPT Amsterdam Open wil uitgroeien tot de Parade van de sportwereld

Padel is al een paar jaar de snelst groeiende sport van Nederland. Inmiddels kent de sport naar schatting zo’n 80.000 beoefenaars en zijn er meer dan 850 padelbanen ins ons land. Met de stijgende populariteit van padel was het wachten op een groot topsportevenement in Nederland. In september is het zover als het grootste padeltoernooi van de wereld, World Padel Tour, in Amsterdam plaatsvindt. “Met een evenement in festivalsfeer hopen we dat de cultuur van padel breder omarmt wordt in Nederland.”

Het laatste sportmarketingnieuws: Sponsors Antwerp FC stopen vanwege komst Overmars

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB en hoofdsponsor ING verlengen samenwerking tot en met 2028

De KNVB en ING hebben vandaag hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot en met 2028. Daarmee blijft ING ook de komende jaren hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van de OranjeLeeuwinnen tot de jongste welpen.

Team IKO gaat met 'familie van sponsoren' stap voor stap naar de top

Er is leven in het schaatsen na Sven en Ireen. Een letterlijk koninklijk afscheid van de twee schaatsiconen in een kolkend Thialf was ook de aftrap van een nieuwe periode. Sportief en commercieel. Bij de KNSB heeft commercieel directeur Jeroen Kraaij de afgelopen jaren een imposant commercieel netwerk opgebouwd en bij de teams is de financiële basis stabiel en lijkt er zich een duidelijke visie te ontwikkelen. Zeker de ontwikkeling bij het bescheiden Team IKO is interessant om te volgen.

Branchevereniging moet esports in Nederland als geheel naar hoger niveau tillen

Eind oktober 2021 zag de eerste branchevereniging voor esports in Nederland het levenslicht. De organisatie is het aanspreekpunt voor onder meer NOC*NSF. Maar de branchevereniging geeft ook vorm aan de doelstelling om Nederland tot de top tien van esportslanden te laten behoren en om gaming breed geaccepteerd te krijgen. Voorzitter Willem Noordzij geeft tekst en uitleg over de ambities en doelen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Spotify wordt hoofdsponsor én naamgever van stadion Barcelona

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

World Padel Tour komt voor het eerst naar Nederland

Het grootste padeltoernooi van de wereld, World Padel Tour, komt voor het eerst naar Nederland. Van 26 september t/m 2 oktober wordt Amsterdam het speelterrein van het week durende sportevenement. De licentie van het toernooi is in handen van Timeless Investments en Kroonenberg Groep, die het toernooi voor drie jaar naar Nederland halen.

KNVB vindt in cryptovaluta-platform Bitvavo nieuwe partner

Cryptovaluta-platform Bitvavo is vanaf maart dit jaar de nieuwe partner van het voetbal en de KNVB. Met de samenwerking, lopend tenminste tot en met 2024, willen beide partijen in de toekomst de mogelijkheden van digitale innovatie onderzoeken voor de voetbalwereld en Nederland verder bekend maken met het veilig kopen, verkopen en bewaren van cryptovaluta.

Sponsor Stories: Rizla maakt impact met gratis racefestijn Racing Day

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Rizla Racing Day.

FlowSports en SEG willen gezamenlijk vrouwenvoetbal naar nog hoger niveau brengen

Sports Entertainment Group (SEG) neemt een aandeel in FlowSports, waarmee de twee Nederlandse sportmanagementbureaus hun krachten bundelen. FlowSports is al jaren een bekend gezicht in het vrouwenvoetbal; SEG vertegenwoordigt wereldwijd honderden voetballers, wielrenners, esporters, artiesten en coaches. Beide partijen geloven sterk in het vrouwenvoetbal en delen de ambitie om het vrouwenvoetbal naar een nog hoger niveau te tillen.

Zo kijk en volg je de Paralympische Spelen in Peking

Een kleine twee weken na de sluitingsceremonie van de Olympische Winterspelen, beginnen op vrijdag 4 maart de Paralympische Spelen. Het evenement is op televisie wederom alleen bij de NOS te volgen. De publieke omroep schenkt dagelijks aandacht aan de Paralympics in Peking. SPORTNEXT maakt een compleet media-overzicht.

Regulering online gokmarkt zorgt voor flinke verdeling

De discussie rondom online gokken op sportwedstrijden en in online casino’s lijkt een kookpunt te bereiken. Sinds op 1 oktober 2021 ook in Nederland (eindelijk) de licenties zijn uitgegeven aan diverse online aanbieders van kansspelen (dankzij Wet Kansspelen op Afstand, afgekort: wet KOA), zijn de commercials van de aanbieders niet meer van de televisie weg te slaan. En hoewel het jaren geduurd heeft voordat de vergunningen eindelijk verstrekt werden, is de (politieke) roep om het verbod van deze commerciële uitingen binnen enkele maanden al immens groot. Hoe heeft het zo snel kunnen escaleren?

SEG ziet kansen om commerciële inkomsten sporters te vergroten

Met de komst van Lennart Bril als Head of Commerce wil talent managementbureau Sports Entertainment Group (SEG) hun klanten op commercieel vlak beter gaan ondersteunen en begeleiden. Door onder meer op maat gemaakte proposities te maken wil het internationaal opererende bedrijf ervoor zorgen dat sporters naast hun salaris ook meer inkomsten uit commerciële activiteiten gaan genereren.

Nederlandse Loterij zet support voor Nederlandse sport centraal in Olympische en Paralympische campagne

Voor de tweede keer op rij vinden de Olympische en Paralympische Spelen plaats in de coronapandemie. Dat betekent dat er bij de Winterspelen in Peking wederom geen supporters op de tribunes aanwezig mochten zijn. De TeamNL-atleten konden dus tijdens hun wedstrijden niet rekenen op de fysieke steun van hun familie en vrienden. Om de sporters op afstand toch te ondersteunen zijn TeamNL en Nederlandse Loterij een grootschalige campagne gestart met een hoofdrol voor de naasten van de sporters. De support voor de Nederlandse sport staat centraal.

‘Gouden duo’ Kramer en Wüst gaf het schaatsen een nieuw gezicht

Je kunt het je bijna niet voorstellen. Geen Sven Kramer of Ireen Wüst als dominante strijders in het Nederlandse schaatsen. De betekenis voor de Nederlandse sport van het helden-duo is niet in woorden te beschrijven. Naast ongekend veel talent en doorzettingsvermogen is het ‘gouden duo’ onmiskenbaar het uithangboord geweest waar de Nederlandse schaatsfan zich aan optrok op het moment dat de schaatssport aan vergrijzing en een heftige sponsorstrijd ten onder dreigde te gaan.