Artikelen

Video op unieke LED-trap levert ADO Den Haag enorm veel gratis publiciteit op

Om de binnenstad van Den Haag op ludieke wijze op de kaart te zetten, werd op dinsdag 2 april een innovatief project gepresenteerd. De trap aan de Spuimarkt is volledig voorzien van LED-schermen, waar verschillende teksten, afbeeldingen en video’s op worden vertoond. Ook ADO Den Haag is met dank aan partner Hommerson Casino's zichtbaar op de trap. Een korte video met sfeer- en wedstrijdbeelden leverde de voetbalclub enorm veel gratis publiciteit op.

Vrouwen in sport(bonds)besturen: Yes, she can

In Women's Next schrijven we over zaken die ons opvallen in de vrouwensport. Welke ontwikkelingen vinden er plaats en welke trends zijn waarneembaar? Vandaag een speciale gastbijdrage van Jill Eekhart, werkzaam bij Nyenrode Business Universiteit en voorzitter van de Amsterdamse voetbalvereniging DVVA. Zij reageert op de stelling: 'De benoeming van Anneke van Zanen als voorzitter van NOC*NSF is een teken dat de tijden in de sportwereld definitief veranderen. In 2019 verwacht ik veel meer diversiteit in sport- en bondsbesturen te zien.'

Papendal weet met muziek- en foodfestival nieuw publiek warm te maken voor BMX

Voor alweer de negende keer vindt aankomend weekend de BMX Supercross World Cup plaats op Papendal. Het evenement, dat door de UCI twee jaar op rij is uitgeroepen tot beste BMX-event, wordt gecombineerd met een muziek- en foodfestival én de bekende toertocht Classico Boretti. Deze vernieuwende formule werpt zijn vruchten af, want niet alleen het bezoekersaantal en de interesse van sponsors groeit, Papendal mag in 2021 ook nog eens het WK BMX organiseren. Laurens van Waardenburg, manager sales & events bij Papendal, en Maarten van Seggelen, Sr. Adviseur Sponsoring Provincie Gelderland, lichten het succes van het event toe.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nederlandse sportindustrie laat sponsorgeld liggen

In de week waarin YouTube en Twitter nieuwe samenwerkingen aankondigden met de MLB, MLS én NFL, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ziggo Sport zendt World Cup Driebanden uit; bewijs van opmars driebanden

Driebanden is internationaal bezig aan een grote opmars. De sport trekt steeds meer kijkers, sponsors haken aan en het prijzengeld is de afgelopen jaren flink gestegen, tot ruim €100.000 per World Cup. Nederland behoort in deze groeiende sport tot de wereldtop. Om in te spelen op de stijgende populariteit van het driebanden haalde Biljart Evenementen Nederland (BEN) de World Cup na jaren afwezigheid weer terug naar Nederland. En Ziggo Sport gaat de wedstrijden live uitzenden.

Atletiek middenin de stad moet zichtbaarheid en populariteit sport vergroten

De Atletiekunie zoekt steeds vaker naar bijzondere locaties om de sport aan de man te brengen. Na onder meer polsstokhoogspringen onder de Domtoren in Utrecht, gaat deze zomer een nieuw initiatief van start. De Urban Athletic Series moet de zichtbaarheid en populariteit van het atletiek vergroten.

KPN maakte van zakelijke sponsordeal met KNSB een betrokken partnership

Het persbericht met de mededeling dat KPN stopt als hoofdsponsor van de KNSB was voor geen enkele insider een verrassing. Het 'nieuws' gonsde al langer en inmiddels duiken in de wandelgangen ook al de namen op van potentiële opvolgers. Van de Nederlandse Loterij tot zelfs ABN AMRO, waar bestuursvoorzitter Kees van Dijkhuizen zijn sponsor-afdeling tot nu toe nog zonder succes probeerde te enthousiasmeren voor de schaatssport.

Hoe 'YouTube-teams' het (amateur)voetbal veranderen

In het voetbal is een nieuw fenomeen ontstaan: YouTube-teams. Deze ploegen zijn actief in het amateurvoetbal en maken tijdens het seizoen een serie over hun belevenissen op en naast de voetbalvelden. Deze clubs zijn enorm populair en hebben soms al een grotere online fanbase dan de meeste profclubs. Met name in Engeland manifesteert deze trend zich. Zo verandert YouTube de aanblik van het (amateurvoetbal).

Het laatste sportmarketingnieuws: Jumbo-Visma wil met nieuw plan Nederlandse wielrennen helpen

In de week waarin Dafne Schippers bekendmaakte later dit jaar weer deel te nemen aan de FBK Games, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Panini komt met verzamelalbum voor Tour de France

Voor het eerst komt Panini met een verzamelalbum voor de Tour de France. Het Italiaanse bedrijf, bekend van de voetbalplaatjes, heeft samen met Tour-organisator ASO een stickerboek met 352 plaatjes samengesteld.

'Doodgewone' Van der Poel als trendsetter in de wielerwereld

"Hij wordt de grootste sporter in Nederland. Hij ziet er cool uit en heeft een grote persoonlijkheid. Ik zou graag aandelen Mathieu van der Poel kopen. Zo’n renner heb ik nog nooit gezien." Vanuit Amerika reageert Lance Armstrong lyrisch op de nu al historische zege van Van der Poel in de Amstel Gold Race, die hij op Twitter 'the best bike race I’ve ever seen' noemt. Ook in Nederland wordt Van der Poel niet alleen bejubeld als megatalent, maar ook als sporter die het wielrennen commercieel sterker op de kaart kan zetten door zijn aanvallende strijdwijze en zijn boy next door-imago.

In golf mogen we 'cut' zeggen

In Women's Next schrijven we over zaken die ons opvallen in de vrouwensport. Welke ontwikkelingen vinden er plaats en welke trends zijn waarneembaar? Vandaag een speciale gastbijdrage van Eefje Kievits, Medewerker Marketing & Communicatie bij de KNGF. Zij reageert op de stelling: 'Het Nederlandse vrouwengolf heeft dringend behoefte aan een 'Dafne, Ireen, of Ranomi'. Zonder een topper met uitstraling en charisma blijft het een sport in de marge.'

Het laatste sportmarketingnieuws: IOC past befaamde 'Rule 40' niet aan

In de week waarin de aandelen van Juventus kelderde na de uitschakeling in de Champions League door Ajax, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsorreport Kennissessie: De kracht van klein

Op dinsdag 11 juni organiseert Sponsorreport tijdens het WK Handboogschieten in Den Bosch een kennissessie over de kracht van kleine sporten.

Dit verdiende Ajax dit seizoen in de Champions League

Hoewel Ajax op dramatische wijze de finale van de Champions League misliep, maakt de club dit seizoen op financieel nog steeds een enorme klapper. Dankzij de goede sportieve prestaties van Ajax verdienden de Amsterdammers dit seizoen ruim 90 miljoen euro - meer dan de volledige begroting van de club - in het miljardenbal.