Artikelen

Customer journey zonder drempels bij nieuwe European Para Championships

Het is een compleet nieuw evenement: tijdens de European Para Championships (EPC) strijden 1.500 atleten om Europees kampioen te worden in verschillende sporten. "Dit is uniek", begint Roy van Damme. Hij is verantwoordelijk voor de online marketing van het evenement. "We willen met deze allereerste editie de nieuwe standaard voor paralympische sport creëren." Om dat voor elkaar te krijgen, wil de organisatie in de complete customer journey de bezoekerservaring zo passend mogelijk maken. Simone Voogd van CM.com helpt hen daarbij: "Elke organisator wil natuurlijk een uniek en goed georganiseerd event neerzetten. Bij CM.com willen we samen met de organisatie hierin net een stapje verder gaan. We combineren ticketing, beschikbare data en persoonlijke marketing om de bezoeker écht te ontzorgen tijdens een bezoek."

Vacature: Beleidsmedewerker sport gemeente Altena

De gemeente Altena heeft een vacature voor de functie Beleidsmedewerker sport (32 - 36 uur). Bekijk de volledige vacaturetekst hieronder

Sponsor Stories: Villafuerte en Ben blijken gouden combinatie

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: telecombedrijf Ben en trampolinespringer Alan Villafuerte.

Sport als katalysator van de maatschappij

Sport dient niet alleen als fysieke activiteit of als entertainment. Het heeft de gave om een significant verschil te maken in de maatschappij, op verschillende manieren. Van het aanmoedigen van een gezondere levensstijl tot het versterken van saamhorigheid: sport zorgt voor diversiteit, inclusiviteit en het bevordert mensen met verschillende achtergronden samen te laten komen. Kortom, het heeft een sterke impact op de maatschappij. Uit onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau Markteffect, uitgevoerd in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double, blijkt dat sport een effectieve bijdrage levert aan duurzaamheid, gelijkheid, gezondheid en geluk.

Nu in de 32. Minutes SPORTNEXT-podcast: mediaontwikkelingen in de sport

In deze aflevering van 32. Minutes SPORTNEXT gaat het over de mediaontwikkelingen in de (Nederlandse) sport. Rein van den Berg, expert op het gebied van sport-en mediarechten, spreekt over de (inter)nationale ontwikkelingen van sport- en mediarechten, de kracht van sportdocumentaires en de belangrijkste trends en ontwikkelingen.

ATPI leeft toe naar CL-finale: “Verschil maken met combinatie van digitale communicatie en persoonlijk contact”

ATPI Sports Events organiseert hospitality programma’s en guest experiences tijdens grote sportevenementen, zoals de Olympische Spelen, The Ocean Race en verschillende UEFA-competities, waaronder de Champions League. Zo zorgt ATPI er inmiddels voor het zestiende jaar op rij voor dat de reis, het verblijf en de on-site hospitality programma’s van verschillende UEFA-partners tot in de puntjes zijn geregeld voor de Champions League-finale, die in 2023 op 10 juni wordt georganiseerd in Istanbul. We spraken met John Bergmann, Commercial Head Corporate & Sports Events van ATPI, over de uitdagingen.

KNVB Expertise Kenniscongres 2023: duurzaamheid en nieuwe technologieën om fan engagement te verhogen

Op woensdag 19 april vond het tiende KNVB Expertise Kenniscongres plaats. In Stadion Galgenwaard trok het kenniscongres de aandacht van ruim 200 medewerkers van Nederlandse betaald voetbalclubs. Het congres, met Fresia Cousiño Arias als dagvoorzitter, bood een terug- en vooruitblik op ontwikkelingen in het betaald voetbal en vierde het vijftienjarig jubileum van KNVB Expertise. Maarten van Seggelen was aanwezig en neemt ons mee in de verschillende thema's die werden besproken.

ABN AMRO Open: de overstap naar duurzame en flexibele ticketing via CM.com

Hoewel een van de grootste sportevenementen van Nederland begin 2020 nog net de dans ontsprong, was in 2021 ook het ABN AMRO Open (destijds het ABN AMRO World Tennis Tournament) aan de beurt. Het jaarlijks terugkerende toernooi moest de capaciteit verlagen en dat was met hardcopy tickets en hospitality-partijen nog niet zo makkelijk. Ze kozen voor de overstap naar CM.com om hun trouwe bezoekers een zo goed mogelijke ervaring te bieden. In februari 2023 vond het toernooi weer plaats. CM.com en toernooidirecteur Richard Krajicek kijken met gepaste trots terug op een geslaagde 50e editie: “Alles viel dit jaar goed”.

Het laatste sportmarketingnieuws: Eredivisie viert plek zes op UEFA-coëfficiëntenlijst met ludieke video

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Team Jumbo-Visma rijdt Parijs-Roubaix met unieke Lazer-helmen voor bewustwording dragen fietshelm

Voor Team Jumbo-Visma en partner Lazer staat de wielerklassieker Parijs-Roubaix dit jaar in het teken van bewustwording om een helm te dragen tijdens het fietsen. Met een uniek helmdesign, waarop hersenen zijn afgebeeld, vragen de renners en rensters van Team Jumbo-Visma aandacht voor de campagne die als "Use your head" door het leven gaat.

Nu in de 32. Minutes SPORTNEXT-podcast: Niels Meijer over het DNA van Johan

‘Je gaat het pas zien als je het doorhebt.’ Bij de Johan Cruyff Foundation is het gedachtegoed van Johan nog iedere dag aanwezig en creëren ze iedere dag weer ruimte voor kinderen om te sporten en te bewegen. In de podcast 32. Minutes SPORTNEXT staat Niels Meijer, directeur van de Johan Cruyff Foundation, stil bij impact van Johan Cruijff en de rol van de foundation in het huidige gefragmenteerde sportlandschap.

Het laatste sportmarketingnieuws: Adidas lanceert bijzondere uitshirts WK vrouwenvoetbal

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Levi's en Flamingo's Haarlem schrijven Nederlandse basketbalhistorie

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Levi's en de Flamingo's Haarlem.

World Padel Tour strijkt in 2023 neer in AFAS Live

Na een succesvolle eerste editie in 2022 keert de World Padel Tour (WPT) aanstaande oktober terug in Amsterdam. Toernooidirecteur John van Lottum maakte op 20 maart bekend dat het WPT Amsterdam Open dit najaar plaatsvindt in AFAS Live. Afgelopen jaar was het toernooi met 20.000 bezoekers in de Centrale Markthal reeds het grootste op de internationale kalender.

Scopo Atletico steunt KLABU met lancering eigen sportshirt

Het Haarlemse sportbureau Scopo Atletico steunt het humanitaire sportmerk KLABU met de lancering van een eigen shirt. Dit met als doel om sport en spel mogelijk te maken voor mensen in vluchtelingenkampen. Hiermee willen Scopo Atletico en KLABU bijdragen aan een gezonde toekomst voor kinderen voor wie dat allesbehalve vanzelfsprekend is.