Bas van Rossum

Bas is als expertise docent, werkzaam aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen bij de studie Sportkunde (als onderdeel van Sport en Bewegen). Daarvoor werkte hij bij AFC Ajax, N.E.C. en TOP Oss. Binnen Sportkunde behoren de vakken rondom Sportsponsoring, Sportmarketing & events en Sport en Economie tot zijn pallet.

Binnen Ajax was hij 7,5 jaar actief op de sponsorafdeling van de Amsterdammers en zorgde hij met het team van accountmanagers voor het optimale relatiebeheer met de partners en voor opstellen en uitvoeren van activaties met Ajax’ grootste partners. Communicatie, engagement, creativiteit, exposure, social media en de persoonlijke touch zijn de termen waar het om draait. Daarvoor vervulde hij bij N.E.C. en TOP Oss diverse marketing-communicatie functies.

In 2008 werd Bas tweede in de verkiezing van Sportmarketeer van het jaar, achter toenmalig marketing manager van PSV, Peter Kentie. De zilveren medaille werd mede behaald door de ontwikkeling van een heuse Vip Dug-out (de 1e in Nederland), die sindsdien aan de zijlijn staat bij N.E.C.

Bas tennist wekelijks, kijkt veel voetbal op tv en in stadion in binnen en buitenland.

Volg Bas via:

LinkedIn
Twitter

Door Bas van Rossum