Hugo Gruijters

Hugo Gruijters is docent Sportbusiness bij de opleiding SPECO Sportcommunicatie in Tilburg. Hij verzorgt binnen deze opleiding o.a. onderwijs op het gebied van sportmarketing en sportsponsoring.

Gruijters is adviseur en teammanager bij FC Eindhoven. Daarnaast is hij mede-auteur van twee sportmarketing boeken waaronder ‘Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport’. Dit boek werd in mei 2017 uitgegeven bij Arko Sports Media en is verkozen tot het ‘Beste Marketing Studieboek 2017’. Op 1 augustus verschijnt de vijfde, geheel herziene druk. Deze is nu al te bestellen via:
https://www.sportsmedia.nl/sportmarketing-waardecreatie-binnen-de-sport-2021.html

Volg Hugo via:

LinkedIn
Twitter

Door Hugo Gruijters

Het succes van Gymshark verklaard

Het fitnesskledingmerk Gymshark werd in 2012 opgericht door tiener Ben Francis (inmiddels 29 jaar oud). Vanuit een huisgarage in Birmingham begon hij voedingssupplementen te verkopen, waarna hij snel overstapte naar sportkleding. Francis startte met zelfgemaakte truien en t-shirts, waarbij hij hulp kreeg van zijn broer en een groep vrienden nadat de moeder van Francis hem leerde hoe hij een naaimachine moest gebruiken. De kleding was in eerste instantie vooral bedoeld voor henzelf. Al snel groeide het bedrijfje uit tot een zeer succesvolle onderneming en negen jaar later is Gymshark al meer dan 1 miljard euro waard. Hiermee werd een ‘Unicorn status’(private startup die meer dan 1 miljard dollar waard is) bereikt wat General Atlantic - dat kapitaal en strategische ondersteuning levert aan wereldwijde groeibedrijven - verleidde om in augustus 2020 een aandelenbelang van 21% te nemen in Gymshark.

Studenten bedenken creatieve oplossingen voor sportsponsoren in coronatijd

Donderdag 4 februari om 12.00 uur was het zover. De eerste 24-uurs hackathon voor studenten van de HBO-opleidingen SPECO Sportmarketing en SPECO Sportcommunicatie stond op het punt van beginnen. Deze hackathon werd georganiseerd door sportmarketingbureau Triple Double in samenwerking met de SPECO-opleidingen. In totaal gingen dertig studenten in twee- en drietallen digitaal de strijd aan om creatieve concepten te bedenken voor (hoofd)sponsoren van drie betaald voetbalorganisaties.

Wanneer worden de KNVB en KBVB wakker?

Trots op TeamNL

Nederlandse en Belgische studenten slaan handen ineen om ons voetbal te redden

Nederlandse voetbalclubs tellen niet meer mee in Europa (deel 3)

Nederlandse voetbalclubs tellen niet meer mee in Europa (deel 2)

Nederlandse voetbalclubs tellen niet meer mee in Europa (deel 1)

Wat heeft het wielerjaar 2013 ons gebracht?

Olympisch Plan 2028: mooie droom of nachtmerrie?

De ongrijpbare sportconsument

Voetbal en innovatie: een onmogelijke combinatie?

Nederland: word wakker!