Maarten van Seggelen

De afgelopen vijftien jaar heeft Maarten in binnen- en buitenland ervaring opgedaan met organisaties die middenin de beleving van haar supporters staan. Zo heeft hij gewerkt voor het Nationale Theater in Namibië en dertien seizoenen bij Vitesse. Zijn kracht zit in de verbinding leggen tussen merk/evenement, organisatie, sponsors en supporters.

Provincie Gelderland

Momenteel werkt Maarten als adviseur sponsoring bij provincie Gelderland. Voor deze overheid zet hij een nieuw sponsorbeleid op. Vanuit partnerschap sponsort de provincie zo'n 20 sportevenementen en verkent het sponsoring in breder perspectief. Met sportsponsoring laat de provincie het beste en mooiste van Gelderland zien.

FANexperience

Met FANexperience heeft Maarten een eigen blik op klantbeleving. Met aandacht voor alle gebieden van het klantcontact, zoals marketingcommunicatie, merchandise, sponsoring, access control, retail, food&beverage, branding en databasemarketing.

Maarten ervaart zoveel mogelijk sportevenementen zelf, passief of actief.

Volgen Maarten via:

Instagram
LinkedIn
Pinterest
Twitter
YouTube

Door Maarten van Seggelen

KNVB Expertise Kenniscongres 2024

In 2024 werd voor de elfde keer het KNVB Expertise Kenniscongres georganiseerd. Een dag waarop netwerken, kennis delen en inspiratie opdoen centraal staan. Woensdag 17 april jl. was het de beurt aan de KNVB-campus in Zeist om de ruim 200 medewerkers uit het Betaald Voetbal te ontvangen. Het jaarlijkse congres is gericht op medewerkers van diverse afdelingen van de Nederlandse Betaald Voetbalclubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Dagvoorzitter en Ziggo Sport presentator Bas van Veenendaal nam de deelnemers door het programma heen. Onderstaand een impressie van de negen deelsessies en drie plenaire sessies gedurende de dag.

Jingle Balls 2023

We leven in tijden waarin een hoop gebeurt, met maatschappelijke thema's die ook van de sportwereld vragen om er aandacht aan te geven. Sport hoeft hierin geen kant te kiezen, maar heeft zeker de mogelijkheid om je te raken, in contact te brengen en te inspireren, om wat extra licht te laten branden rondom de donkere kerstdagen, om te geven aan de mensen om ons heen en de fans op de tribune, thuis of diegene die we missen en om warmte en liefde te delen met elkaar. Daarom maken we ook dit jaar weer een rondje langs de velden voor opvallende kerstboodschappen uit de sport.

KNVB Expertise Kenniscongres 2023: duurzaamheid en nieuwe technologieën om fan engagement te verhogen

Op woensdag 19 april vond het tiende KNVB Expertise Kenniscongres plaats. In Stadion Galgenwaard trok het kenniscongres de aandacht van ruim 200 medewerkers van Nederlandse betaald voetbalclubs. Het congres, met Fresia Cousiño Arias als dagvoorzitter, bood een terug- en vooruitblik op ontwikkelingen in het betaald voetbal en vierde het vijftienjarig jubileum van KNVB Expertise. Maarten van Seggelen was aanwezig en neemt ons mee in de verschillende thema's die werden besproken.

Jingle Balls 2022

Sport heeft de kracht om je te raken, stil te laten staan, energie te geven, in contact te brengen en te inspireren. Om extra licht te laten branden rondom de donkere kerstdagen. Te geven om de mensen om ons heen en om de fans die we op de tribune missen. Om warmte en liefde te delen met elkaar.

De meest bijzondere shirtlanceringen van 2022

Dit jaar een korte zomerstop in het voetbal. Door het WK in Qatar beginnen de voorbereidingen eerder dan normaal. Menig club is gestart met de eerste oefenwedstrijden en ook de shirtlanceringen vonden eerder plaats dan normaal. Liverpool, Dortmund, AS Roma; ze presenteerde allemaal begin mei al hun nieuwe shirts. De successen van het ene seizoen zijn nog niet behaald, of de kleding van het volgende staat alweer voor de deur. Speciaal voor jou een basisopstelling van de opvallende shirtlanceringen. Met oud-spelers, hype muziek, bijzondere beats en designs. Historie, trots en fans. Alles komt dit seizoen weer voorbij.

Jingle Balls 2021

Sport heeft de kracht om je te raken, stil te laten staan, in contact te brengen en te inspireren. Om extra licht te laten branden rondom de donkere kerst. Te geven om de mensen om ons heen en de fans die we op de tribune missen. Warmte en liefde te delen met elkaar.

12 voorbeelden van bijzondere fanconcepten

Fans betrekken en behouden bij de sport is van groot belang. Er zijn allerlei manieren om dit te doen. Ik heb in 2021 elke maand aangegrepen om een 12e man FANconcept te presenteren. Om te inspireren en verbinden over de kracht van sport op fans. In deze blog vind je een overzicht van 12 bijzondere FANconcepten.

De meest bijzondere shirtlanceringen van 2021

We zijn weer begonnen! En wat fijn; mét publiek in de stadions. Veel voetbalfans op de tribune dragen ook weer vol trots de nieuwe shirts. Ook voor dit seizoen werden de shirts nóg eerder gepresenteerd. Met name bij de grote internationale topclubs is het een wedstrijd wie het eerste in mei presenteert. Voor het vijfde jaar op rij een overzicht met een elftal van de opmerkelijkste shirtlanceringen. Met oud-spelers, hype muziek, bijzondere beats en designs. Historie, trots en fans. Alles komt dit seizoen weer voorbij.

Jingle Balls 2020

Met elkaar hebben we een bijzonder jaar meegemaakt. Genoeg over gezegd en geschreven. Voor mij voelde het als de slechte eerste helft van een wedstrijd. Vol onaangename verrassingen. We begonnen er vol goede moet aan. Vol plannen. Maar het werd helemaal anders. Het snel willen vergeten, maar er doorheen moeten en ervan leren. Er komt veel op iedereen af, sport wordt hard geraakt. Het voelt dan ook wat gek om dit blog over kerst in de sportwereld te schrijven.

Het geluid van de stadions

Heerlijk. De Eredivisie is weer begonnen. Het is even wennen, maar wat was ik blij weer naar wat Nederlands voetbal, met publiek, te kunnen kijken. In diverse stadions kan het publiek weer live genieten van de verrichtingen van hun club, zei het nog in aangepaste COVID-19 vorm. En daar hoort muziek natuurlijk ook bij.

Dit zijn de meest bijzondere shirtlanceringen in 2020

Zo. Het seizoen zit er weer op. 'We beginnen toch net?!', hoor ik u denken. Toch hebben we afgelopen week het seizoen afgesloten met de Europa- en Champions League-finale. Maar ik heb het hier ook niet over een sportseizoen, maar het seizoen van de shirtlanceringen. Vanaf eind mei tot begin augustus presenteren de meeste sportploegen hun nieuwe tenues. Een traditie die niet door COVID-19 geraakt lijkt te zijn, maar net als zoveel andere zaken wel beïnvloed wordt.

Jingle Balls 2019

Het is weer zover! Kerst staat voor de deur. Een warme tijd die we samen met geliefden om ons heen doorbrengen. Samen bij de kerstboom, een warm en mooi moment in het jaar. Zo kom je dichter bij elkaar. Sport staat tijdens kerst ook stil bij de mensen om haar heen, en met name haar geliefde supporters. Op heel veel verschillende manieren. Voor het vierde jaar op rij ben ik een rondje langs de velden gegaan. Voor jou weer een vol kerstpakket! Met voorbeelden uit voetbal, basketbal, volleybal, ijshockey, rugby, NASCAR, wielrennen, Formule 1 en honkbal. Ik wens iedereen een waardevolle en liefdevolle periode met iedereen die je lief is en een gezond en sportief 2020!

11 bijzondere shirtlanceringen in 2019

Een traditie in de dop; shirtlanceringen. Net als afgelopen twee jaar maken we een ronde langs de velden. Het design en de presentatie van nieuwe clubtenues is het startsein van een nieuw seizoen. Nog voor het laatste fluitsignaal van het ene seizoen heeft geklonken, wordt al gekeken naar de shirts van het volgende seizoen. Het begin van een nieuw episch clubverhaal. Het uithangbord van de club en stad. Trots, eer en kleuren die verdedigd moeten worden.

De kracht van sport in beeld

Krachtige video's. Vol met emotie. Strijd. Kracht. Kwetsbaarheid. Trots. Vuurwerk. Helden. Van toen en voor nu. Met de groei van social media en de grote hoeveelheid aan content worden de korte en krachtige video's steeds belangrijker om een boodschap over te brengen. Niet meer direct de content zelf, maar de verwijzing naar een mijlpaal. Video's waarin niet direct de sport zelf centraal staat, maar al het gevoel dat het met zich mee brengt. Geen commercial of platte reclame waarin de emotie gebruikt wordt, maar echt een DNA-video. Een belangrijke gebeurtenis te ondersteunen. Een boodschap kracht bij te zetten. Ongeacht of die nog moet komen of al geweest is. PSV bracht zondag om 09.09 uur een video voor het belangrijke duel met Ajax. This is for you, met Jeroen Zoet.

Jingle Balls (III)

Het is weer kerst! Een mooi moment om stil bij te staan. Mensen te boeien en te binden. Zie ook de mooie kerstcommercials van PLUS en Jumbo, de video van Google en de reclame van KPN, met bijzondere aandacht voor esports.