Vandaag

Nederlandse topsportevenementen hebben breed draagvlak, ook zonder bezoek

Nederlanders dragen topsportevenementen een warm hart toe en volgen ze massaal via de media. Toch bezoekt slechts een kleine minderheid topsportevenementen. De drempels blijken af te hangen van de mate van betrokkenheid, zo blijkt uit nieuw onderzoek van onderzoeksprogramma MOVES onder bijna 4.000 Nederlanders.

‘Rule 40’ en de commerciële kansen rond Milaan Cortina 2026

De Olympische en Paralympische Spelen vormen het hoogste podium voor topsport. De wereld kijkt massaal mee naar uitzonderlijke prestaties van atleten. Bedrijven en grote merken maken graag gebruik van de enorme (media)aandacht die de Spelen met zich meebrengen. Ook persoonlijke sponsors van sporters willen in deze periode graag communiceren over hun samenwerking. Dat kan zeker, maar daarbij moeten wel de regels van Rule 40 worden gevolgd, die essentieel zijn om de financiering van topsportprogramma’s veilig te stellen. In dit artikel licht NOC*NSF toe welke commerciële mogelijkheden er zijn rondom Milaan Cortina 2026.

Rabobank vanaf 2027 nieuwe hoofdsponsor TeamNL naast Staatsloterij

Rabobank breidt de samenwerking met TeamNL uit en wordt, naast Staatsloterij, per 1 januari 2027 hoofdsponsor van TeamNL, TeamNL Paralympisch en TeamNL Talent. Met deze vijfjarige overeenkomst – in elk geval tot en met de Paralympische Zomerspelen in Brisbane 2032 – is een bedrag gemoeid van bijna 50 miljoen euro.

AA Drink slaat handen ineen met Team Nederland richting Kings World Cup Nations

Afgelopen dinsdag is tijdens een energieke ‘Try-Out’ in Amsterdam de voorlopige selectie bekendgemaakt van Team Nederland, dat ons land van 3 tot en met 17 januari 2026 gaat vertegenwoordigen tijdens de Kings World Cup Nations in São Paulo. Tegelijkertijd werd een samenwerking met AA Drink aangekondigd. De sportdrank schaart zich als official partner van Team Nederland achter de ambitie om kampioen te worden in Brazilië.

Lidl lanceert ‘Let’s Grow’, een platform om jonge meiden te inspireren met vrouwelijke atleten

Lidl Nederland lanceert ‘Let’s Grow’, een nieuw platform waarmee de supermarktketen vrouwelijke atleten structureel een podium geeft en jonge meiden wil inspireren om te (blijven) sporten. Het eerste gezicht van het platform is voormalig Oranje-keepster Tess Lieder, met een mini-docu als kick-off. De komende periode wordt Let’s Grow verder ingevuld met meerdere vrouwelijke atleten, waarmee Lidl duidelijk kiest voor een langdurige maatschappelijke positionering rondom gezondheid en sportparticipatie.

Shamrock Rovers verkoopt seizoenkaarten voor over 200 jaar

Bij Shamrock Rovers kunnen de fans nu al een seizoenkaart kopen voor over tweehonderd jaar. Daarmee ging de Ierse topclub afgelopen weekend de wereld over.

Mis het niet

Ballers Market verbindt topsport, fashion en duurzaamheid

Een platform dat kleding van profvoetballers een tweede leven geeft? Het bestaat! Met Ballers Market timmeren Mark van Wijnen en Linne Dierckx na België inmiddels ook in Nederland aan de weg. Op 29 november opent Ballers Market een pop-up store in Rotterdam, waar topsport, fashion en duurzaamheid samenkomen.

Voordelen voor sporters: zo spelen zorgverzekeraars in op preventie

Een sportieve leefstijl is goed voor je gezondheid, conditie én humeur. Het is dus geen verrassing dat zorgverzekeraars dit willen stimuleren. Want: hoe fitter je bent, hoe kleiner de kans dat je medische zorg nodig hebt. Daarnaast willen verzekeraars fitte mensen aantrekken om de zorgkosten laag te houden. Benieuwd hoe ze dit doen, en hoe je zelf een zorgverzekeraar vindt die bij je past? In dit artikel leggen we het uit.

Hoofdsponsor Corendon na WK-plaatsing Curaçao tijdelijk omgedoopt tot CorenDick

In de nacht van dinsdag op woensdag wist Curaçao zich voor het eerst in de geschiedenis te plaatsen voor het WK Voetbal. Bondscoach Dick Advocaat wordt door Corendon - hoofdsponsor van de nationale voetbalploeg van Curaçao - voor één dag in het zonnetje gezet. Hoe? Corendon heeft haar logo voor vandaag veranderd in Corendick.

Erik Poel nieuwe Managing Director Golazo Brands Nederland

Erik Poel begint vandaag als Managing Director van Golazo Brands Nederland, onderdeel van de internationale Golazo Group. Na een periode van bijna elf jaar als algemeen directeur van de KNLTB keert hij terug naar de marketing, waarin hij vóór zijn periode bij de KNLTB al twintig jaar werkzaam was bij verschillende grote concerns.

123inkt geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal

123inkt.nl viert zijn 25-jarig jubileum met de lancering van de sponsorcampagne '123inkt.nl geeft kleur aan het Nederlands Jeugdvoetbal.' Het e-commercebedrijf, marktleider in printersupplies met 5 miljoen klanten, zet met de campagne zijn langdurige betrokkenheid bij het amateurvoetbal kracht bij.