Artikelen

King of the Court vergroot beleving bezoekers met slimme inzet technologie

Het concept King of the Court is in een paar jaar tijd uitgegroeid tot een succes. Zelfs in tijden van corona lukte het de organisatoren dankzij een coronaproof stadion met skyboxen voor de bezoekers hun evenementen succesvol te organiseren. Met behulp van experience partner CM.com wordt er tijdens King of the Court optimaal gebruik gemaakt van technologie om toeschouwers de ultieme beleving te bieden.

Ook NGF zet in op duurzaamheid, golf moet allergroenste sport zijn die er is

De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie en GOLF.NL gaan het komende jaar volop inzetten op duurzaamheid. Er zijn tien ambities opgesteld die de handleiding vormen om nog groener te worden. Middels de campagne ‘Beter wordt het niet buiten’ en de hashtag #goforgreen zetten de NGF en GOLF.nl hun boodschap kracht bij.

Het decennium van impact-sponsoring

Een ‘mutual benefit partnership’, oftewel een samenwerking met wederzijdse voordelen. Het is de term die het meest beklijft tijdens het Sponsorreport Jaarcongres in Rotterdam Ahoy en ook de term die meteen duidelijk maakt welke veranderingen er in de sponsor- en marketingwereld plaatsvinden. Impact maken met partnerships is belangrijker dan ooit.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ajax sluit overeenkomst met flitsbezorger Flink

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Geavanceerde simulators moeten autosport toegankelijker maken voor jongeren

Simracen heeft de laatste jaren snel aan populariteit gewonnen. De prestaties van Max Verstappen en de opkomst van esports spelen hierin een belangrijke rol. Om jongeren de kans te geven hun talent te etaleren gaat de Stichting Dutch Simrace Academy volgend jaar met mobiele trailers met F1 simrace-simulators door Nederland trekken. Het doel? Jonge racetalenten scouten en hen gratis begeleiden naar een professionele carrière in esports of de echte racewereld.

Deze gokbedrijven zijn actief in de Nederlandse sportwereld

Sinds 1 oktober mogen bedrijven legaal online gokken aanbieden in Nederland. De aanbieders van sportweddenschappen zijn sinds de opening van markt erg actief op sponsorgebied. In dit artikel bieden we een overzicht van welke gokaanbieders partnerships in de sport hebben afgesloten.

'Nederlandse sportorganisaties scoren goed op innovatie'

Hoe innovatief is de Nederlandse sportsector? Die vraag wordt beantwoord in de eerste Sportinnovatiemonitor. Uit onderzoek van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) van de Universiteit van Amsterdam en het Mulier Instituut in opdracht van Sportinnovator blijkt dat Nederlandse sportorganisaties innovatiever zijn dan de gemiddelde Nederlandse organisatie.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nieuw tv-contract in VS levert Premier League 2 miljard dollar op

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNBSB denkt met Baseball5 jonge, ongebonden sporter te bereiken

Om wereldwijd meer jongeren te interesseren in honkbal en softbal is de nieuwe urban spelvorm Baseball5 ontwikkeld. Deze laagdrempelige en toegankelijke vorm van honkbal wint ook in Nederland aan populariteit. De Koninklijke Nederlandse Baseball en Softball Bond (KNBSB) is de afgelopen jaren druk geweest de nieuwe sport te promoten en implementeren in ons land. Met de KNBSB bespreken we de plannen van de bond, de commerciële mogelijkheden en de ambities.

Het laatste sportmarketingnieuws: Assen mikt op Formule 1-race in 2023

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

5 vacatures bij Golazo Sports

Golazo Group heeft op dit moment vijf vacatures in Nederland open staan om het team te versterken. Bekijk de vacatureteksten hieronder.

Sponsor Stories: Onbevreesde Ritsma en Sanex leggen basis voor commerciële schaatsen

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Sanex en Rintje Ritsma.

Sport drukt (voor het eerst) stevige stempel op COP26

De Klimaattop in het Schotse Glasgow is nog in volle gang. Maar het is nu al duidelijk dat de sportwereld haar stempel heeft gedrukt op deze 26ste editie van de COP. Hoe sport betrokken is bij de COP26 en hoe beslissingen tijdens de COP26 de Nederlandse sportwereld raken, beschrijf ik in deze blog.

Dit populaire mediabedrijf zet talentvolle basketballers in de spotlights op weg naar de NBA

De route voor een talentvolle basketballer naar de NBA was jarenlang min of meer in beton gegoten. Na de middelbare school volgde de universiteit en voor de besten lonkte daarna het mekka van het basketbal. Maar die tijden kunnen weleens voorbij zijn. Het onder jongeren razendpopulaire Overtime heeft een eigen basketbalcompetitie opgezet waarin de grootste talenten van over de hele wereld – tegen betaling – met elkaar duelleren.

Het laatste sportmarketingnieuws: Dit zijn de 10 bestbetaalde sporters aller tijden

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.