Artikelen

De Sportautomaat verlaagt drempel om te sporten én biedt kansen aan sportclubs

Tijdens de coronapandemie is het sporten in de openbare ruimte populairder geworden. Maar zonder materialen is het lastig voetballen, tennissen of fitnessen. Daar is een oplossing voor: de Sportautomaat. Sport- en spelmaterialen leverancier Nijha introduceerde deze kast eerder dit jaar in Den Bosch. De gemeente maakt het sporten voor haar inwoners zo laagdrempeliger en tegelijkertijd biedt het kansen voor sportclubs.

Wordt Botic van de Zandschulp het nieuwe uithangbord van het Nederlandse tennis?

Hij behaalde vrijwel uit het niets de kwartfinales van de US Open en veroverde als ‘Comeback Man’ de harten van tennis liefhebbend Amerika. Botic van de Zandschulp is in anderhalve week tijd uitgegroeid tot een bekende naam in de tenniswereld. Is de bescheiden Nederlander het nieuwe uithangbord van het mannentennis? En staan bedrijven nu in de rij om met hem samen te werken?

WK BMX heeft maatschappelijke impact met nieuw eetconcept en aanleg pumptracks

Ondanks de coronamaatregelen vond op zondag 22 augustus het wereldkampioenschap BMX op Papendal plaats. Met onder andere de aanleg van pumptracks in heel Gelderland, de introductie van de Good Food Kitchen en veel zichtbaarheid voor de sport kijken Laurens van Waardenburg (Sportcentrum Papendal) en Sander Gesthuizen (provincie Gelderland) terug op een geslaagd toernooi.

Het laatste sportmarketingnieuws: Asito presenting partner van OKT Curling in Nederland

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Formula 1 Heineken Dutch GP als voorbeeld voor de rest van de Formule 1

De coureurs waren onder de indruk, de teams uitten hun bewondering en de directie van de Formule 1 sprak haar complimenten uit. De eerste editie van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix gaat de boeken in met het predicaat ‘zeer geslaagd’. De beelden van de feestende Oranje-fans op de tribunes in Zandvoort gingen de wereld over en zorgden overal voor lovende kritieken. Hoe de Grote Prijs van Nederland moet uitgroeien tot dé voorbeeldrace voor de Formule 1.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ziggo Sport verwerft uitzendrechten MotoGP

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Overzicht: Inhakers en activaties voor de Dutch Grand Prix

De Heineken Dutch Grand Prix behoort tot de grootste evenementen die dit jaar in Nederland plaatsvinden. Verspreid over drie dagen worden er ruim 200.000 mensen verwacht en wereldwijd kijken er via tv en online nog eens tientallen miljoenen mensen naar de Formule 1-race in Zandvoort. Voor merken is de GP dus een ideaal podium om zich aan de wereld te tonen. Een overzicht met inhakers en activaties.

Copa de Padel: in festivalsfeer kennismaken met snelst groeiende sport van Nederland

Padel is de snelst groeiende sport in Nederland. Het evenement Decathlon Copa de Padel op het Jaarbeursplein in Utrecht speelt in op de stijgende populariteit van de sport. Het doel van het event is om in een festivalsfeer een breed publiek kennis te laten maken met padel en zo nog meer mensen te interesseren voor de sport.

Team Jumbo-Visma lanceert eerste businessclub in wieler- en schaatssport

Waar businessclubs in bijvoorbeeld het voetbal helemaal ingeburgerd zijn, is dat in veel andere sporten nog niet het geval. Team Jumbo-Visma brengt daar in het schaatsen en wielrennen verandering in door met het Business Peloton de eerste businessclub in de wieler- en schaatswereld te introduceren. Een zakelijk netwerkplatform dat bedrijven de mogelijkheid biedt om op een laagdrempelige manier onderdeel te worden van de sportploeg.

Alle cijfers en sponsors van de 18 Eredivisieclubs in het seizoen 2021/’22

De Eredivisie is weer in volle gang. Vooralsnog mét publiek. Net als de supporters zijn ook veel sponsors de clubs trouw gebleven. Sponsorreport maakte opnieuw een overzicht van de clubs en contracten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Heineken investeert fors in vrouwensport

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

TeamNL Olympic Festival ook geslaagd als gezonder sportevenement

Om bij sportevenementen een gezonder aanbod van eten en drinken te realiseren en in het algemeen te zorgen voor een gezondere omgeving rondom evenementen, is in 2018 het Convenant Gezonde Sportevenementen ondertekend. Het TeamNL Olympic Festival in Scheveningen is een van de eerste grote events waar dit in de praktijk is gebracht, waar ook veel gezondere producten op de menukaart stonden. “We wilden bezoekers een gezonder alternatief bieden, waardoor zij zelf een keuze konden maken.”

50 best te vermarkten sporters, Lieke Martens enige Nederlandse in lijst

Het Amerikaanse sportbusiness platform SportsPro heeft wederom een lijst samengesteld met 50 sporters waar bedrijven de komende jaren het beste mee kunnen samenwerken. Lieke Martens is op plek 44 de enige Nederlandse in de lijst. Simone Biles is de best te vermarkten sporter.

Zo kijk en volg je de Paralympische Spelen in Tokio

Na de voor Nederland uiterst succesvolle Olympische Zomerspelen, starten op dinsdag 24 augustus de Paralympische Spelen. De Paralympics zijn op tv alleen bij de NOS te volgen. De publieke omroep schenkt dagelijks aandacht aan het evenement. SPORTNEXT maakt een compleet media-overzicht.

Het laatste sportmarketingnieuws: adidas geeft Diego Armando’s uit 1981 bijzonder cadeau

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.