Artikelen

Het laatste sportmarketingnieuws met Nieuwjaarsshow PSV en Qurrent stopt

In de week waarin acteur en muzikant Jack Black aankondigde de bekendste YouTuber over gaming te willen worden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Albert Heijn stelt voor het eerst voetbalplaatjes van Oranjevrouwen beschikbaar

Voor het eerst zijn er dit jaar bij Albert Heijn voetbalplaatjes van de spelers van het Nederlands vrouwenelftal te sparen. Er zijn plaatjes van onder meer Lieke Martens, Vivianne Miedema, Kika van Es, Renate Jansen en Shanice van de Sanden.

Dit waren de best gelezen blogs van 2018 op SPORTNEXT

Het nieuwe jaar is net begonnen, maar we blikken nog één keer terug op 2018. Een bijzonder jaar voor SPORTNEXT, want onze site werd vernieuwd! Gelukkig weten jullie ons nog steeds goed te vinden en werden de artikelen ook dit jaar weer goed gelezen. We willen hier ook van de gelegenheid gebruikmaken om alle bloggers te bedanken, want zonder jullie zouden we niet bestaan. Dan nu: de 10 best gelezen blogs van 2018 op een rij.

Het laatste sportmarketingnieuws met Zwift start esports-competitie

In de week waarin Engeland weer massaal uitliep voor Boxing Day, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Campina richt zich met NOC*NSF op gezonde voeding voor alle sporters

Als uitbreiding op de verbintenis die FrieslandCampina heeft met NOC*NSF is Campina ook official supplier geworden van TeamNL. Maar de aandacht ligt zeker ook op het belang van gezonde voeding voor alle sporters, vertelt Bas Roelofs, managing director FrieslandCampina Nederland.

Terugblik op de vijf sporttrends voor 2018

Een van de mooiste tradities op SPORTNEXT is het jaar aftrappen met vijf sporttrends, dat doen we al sinds 2011 en de rij met missers en voltreffers begint indrukwekkend te worden. Ook over 2018 blikken we terug. Dit jaar presenteerde ik vijf sporttrends: 1) woman’s world 2) je eigen evenement 3) go vegan 4) minder social media 5) crazy crossovers. Het is tijd om kort terug te blikken op deze trends: welke kwamen tot hun recht en welke waren maar een slag in de lucht?

Het laatste sportmarketingnieuws met nieuwe voetbaltalkshow en UFC naar Veronica

In de week waarin de schaatssport een feestje vierde bij het NOS | NOC*NSF Sportgala, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Jingle Balls (III)

Het is weer kerst! Een mooi moment om stil bij te staan. Mensen te boeien en te binden. Zie ook de mooie kerstcommercials van PLUS en Jumbo, de video van Google en de reclame van KPN, met bijzondere aandacht voor esports.

A Touch of Gold: van rondreizende productie tot gymsportspektakel in Ziggo Dome

Al ruim twintig jaar sluit de KNGU het sportjaar af met het gymgala. Wat begon als een rondreizende productie is uitgegroeid tot een gymsportspektakel met twee shows in Ziggo Dome Amsterdam. Met A Touch of Gold presenteert de sport zich aan een groot publiek en geven sporters en de bond hun visitekaartje af.

Sponsoring Kiki Bertens in BV Sport: 'Nederlands bedrijfsleven kijkt kat uit de boom'

Raemon Sluiter werd woensdagavond uitgeroepen tot Coach van het Jaar bij het NOS | NOC*NSF Sportgala. Zijn pupil Kiki Bertens was zoals bekend niet genomineerd, maar de Wateringse kende wel een uitstekend jaar. Op de baan begon ze aan een indrukwekkende opmars, buiten de baan blijft de interesse vanuit het bedrijfsleven nog achterwege. Waarom? We bespraken het met Frank van den Wall Bake en Karin van Bijsterveld in de BV Sport op ALLsportsradio.

Gelderland verdient ruim 1 miljoen euro aan WK inline skaten

Gelderland was afgelopen zomer gastheer van het wereldkampioenschap inline en freestyle skaten. Het evenement, georganiseerd door TIG Sports en de KNSB, zorgde voor 1,1 miljoen euro aan economische impact.

WK voetbal in 2018 wereldwijd populairste Google-zoekopdracht

Sport bleek in 2018 een populair onderwerp om naar te zoeken op Google. Wereldwijd werd er op de zoekmachine het meest gezocht naar het wereldkampioenschap voetbal. Het WK was ook het meest gezochte evenement in Nederland.

Moeten we het Sportgala vervangen door een Top 2000 voor de sport?

Vanavond staat weer in het teken van het jaarlijkse NOS | NOC*NSF Sportgala. Zoals ook elk jaar houdt dit de gemoederen in de sportwereld weer aardig bezig, want waarom is Kiki Bertens niet geselecteerd maar haar coach wel? En waarom 4 vrouwen en 'maar' 3 mannen? Het blijft toch elke keer weer appels met peren vergelijken. Want waarom is de ene sportprestatie beter dan de andere? Hoe zorg je ervoor dat die ene sporter de kroon op haar werk krijgt die het écht het meest verdient? Moeten ze het Sportgala dan maar afschaffen? Of is het een idee om een grote show te maken met alleen maar alle sportieve hoogtepunten? Zoals de Top 2000, dat iedereen mag stemmen en we een week lang mogen genieten van al het moois dat sport te bieden heeft.

Digitale transformatie Vitesse: 'We zetten de supporter centraal'

Vitesse ontwikkelde vorig jaar een nieuwe marketing- en communicatiestrategie. De club onderging een digitale transformatie, met als belangrijkste doel een betere verbinding krijgen met de supporters en de regio. We maken aan het eind van 2018 de balans op met Mascha van Werven, manager Marketing en Communicatie bij Vitesse, en Michaël van Rijn, Digitaal en innovatie manager van Vitesse.

Het laatste sportmarketingnieuws met eigen festival voor Van Rijsselberghe

In de week waarin de Amerikaanse en Europese atletiekfederatie de introductie van een 'Ryder Cup voor atletiek' aankondigden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.