Gijsbregt Brouwer

Gijsbregt Brouwer is de oprichter van SPORTNEXT. Hij is trendwatcher op het gebied van sport (& food) en heeft in Nederland de digitale sportmarketing op de kaart gezet. Ook vertelt graag verhalen over sport en food, dat doet hij voor zijn klanten maar ook op zijn eigen platform debuik.nl, de grootste website over waar je lekker kunt eten in Rotterdam en Amsterdam. Gijsbregt is in te huren als public speaker, inspirator en storyteller. Kijk voor meer informatie op:

Volg Gijsbregt via:

LinkedIn
Twitter

Door Gijsbregt Brouwer

Waarom 'platforms' de traditionele merken van de sportmarkt verdringen

De wereld van sportsponsoring en hospitality is volop in ontwikkeling. Waar sponsoring door merken op het gebied van eten, drinken en gastvrijheid voorheen vooral betrekking had op flesjes en pakjes die je in de supermarkt of in de horeca kunt kopen (zoals Coca-Cola, Heineken en Mars) of op fastfoodketens (met name McDonald’s), zien we nu steeds vaker de namen van spelers uit de platformeconomie op de boarding verschijnen.

De sport en food trends voor 2020

Eerder blikte ik terug op tien jaar sporttrends die ik het afgelopen decennium voorspelde op SPORTNEXT. Speciaal voor 2020 maak ik een voorspelling waarin ik mijn twee grote liefdes combineer: food en sport. Als ik met een schuin oog terugkijk naar de trends van de afgelopen jaren, dan zat er geregeld wat food tussen de sporttrends. De opvallendste was nog wel de ‘go vegan’ trend, die afgelopen jaar tot wasdom kwam op Netflix met de documentaire Gamechangers. Voor komend jaar gaan we verder de diepte in met sport en food, twee terreinen die elkaar steeds vaker tegenkomen.

Tien jaar sporttrends: de beste trends op een rij

Tien jaar sporttrends: van 2010 tot en met 2019. Het hele decennium voorspeld. Het is tijd om terug te blikken; wat waren de mooiste trends, wat is er nog meer gebeurd in het leven van SPORTNEXT? En tijd om vooruit te kijken. Een tipje van de sluier: dit jaar komen er geen nieuwe sporttrends van ondergetekende. Wat wel? Lees snel verder.

Hoe drank- en voedingsmerken de sport veroveren

De combinatie sport en voeding krijgen we steeds vaker voorgeschoteld in de sportwereld. Zo is de wereldwijde markt voor sportdrank op dit moment rond de 30 miljard dollar groot en groeit met bijna tien procent per jaar. Eten en drinken is business en sport is het ideale marketingmiddel.

Zijn we de social media-hype voorbij?

Net nu elke club, iedere atleet en alle evenementen een social media-team hebben, verandert alles weer. Facebook, Twitter en Snapchat krimpen voor het eerst in hun belangrijkste markt. Dit betekent dat de sport zich moet opmaken voor een wereld na de social media.

Dit zijn de vijf sporttrends voor 2019

Alweer voor het negende jaar presenteert SPORTNEXT de sporttrends voor het komende jaar. Voor 2019 voorspel ik deze vijf sporttrends: 1) Sportwereld van iedereen 2) Gevecht om de data 3) Digitaal bewegen 4) Food meets sport 5) Original sports content.

Terugblik op de vijf sporttrends voor 2018

Een van de mooiste tradities op SPORTNEXT is het jaar aftrappen met vijf sporttrends, dat doen we al sinds 2011 en de rij met missers en voltreffers begint indrukwekkend te worden. Ook over 2018 blikken we terug. Dit jaar presenteerde ik vijf sporttrends: 1) woman’s world 2) je eigen evenement 3) go vegan 4) minder social media 5) crazy crossovers. Het is tijd om kort terug te blikken op deze trends: welke kwamen tot hun recht en welke waren maar een slag in de lucht?

Hoe olympische sporters social media inzetten

De vijf sporttrends voor 2018

State of sport: kader voor de sporttrends van 2018

Terugblik op de SPORTNEXT trends voor 2017

11 tips voor storytelling in de digitale wereld

Sunweb lanceert eigen talkshow Creating Memories ter ere van Giro-zege Dumoulin

4 takeaways van de SPORTNEXT Live Sessie: de strijd om live sportcontent

De vijf sporttrends voor 2017