Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Sponsor Stories: Philips en PSV al meer dan een eeuw onafscheidelijk

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Philips en PSV.

NOC*NSF en Rabobank ondersteunen verenigingen met praktische tips

NOC*NSF en Rabobank hebben in het kader van de Nationale Sportweek een aantal video's gemaakt met praktische tips om de sportclub nog beter te kunnen promoten. In de vijf video’s geven experts samen met TeamNL sporters tips over marketing en communicatie bij een vereniging. Met de video’s ondersteunen NOC*NSF en Rabobank alle verenigingen en hun vrijwilligers die zich dag in dag uit 100% inzetten om het beste uit hun sportclub te halen.

MLB luidt het einde van betaaltelevisie in

Van de vier grote Amerikaanse sporten gaat de geschiedenis van het honkbal het verst terug. Al in 1869 werd het eerste professionele honkbalteam opgericht en in 1876 ontstond de eerste profleague. Sinds die tijd is Major League Baseball op diverse fronten wegbereider geweest voor de andere sportleagues. De afgelopen decennia was Major League Baseball vooral op het gebied van technologische toepassingen en nieuwe media zeer innovatief.

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord gaat verder met ontwikkeling nieuw stadion

In de week waarin de Nationale Sportweek en bijbehorende Sportactie van start ging, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB geeft geen akkoord voor erotiekgigant als nieuwe hoofdsponsor FC Emmen

FC Emmen moet waarschijnlijk toch weer op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. De KNVB heeft een samenwerking tussen de Eredivisieclub en de erotische webshop EasyToys namelijk verboden. Volgens de voetbalbond is het partnership met EasyToys in strijd 'met de goede zeden, de goede smaak of het fatsoen'.

Apple richt zich ook op fitness met eigen streamingdienst

Apple komt met een nieuwe dienst voor sporters. Apple Fitness+ is een streamingdienst die fitnesslessen en instructievideo’s aanbiedt. Het techbedrijf gaat met de dienst de concurrentie aan met onder meer Fitbit en Peloton.

Neymar verlaat Nike voor Puma

Neymar heeft een meerjarig contract getekend met Puma. De Braziliaanse voetballer beëindigde twee weken geleden zijn jarenlange samenwerking met Nike. De 28-jarige Neymar gaat naar verluidt tien miljoen euro per jaar verdienen bij Puma.

Het laatste sportmarketingnieuws: Lynx & Co nieuwe mede-hoofdsponsor KNSB

In de week waarin de NFL werd hervat en de tv-netwerken 5 miljard dollar aan inkomsten uit advertenties tegemoet kunnen zien, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Start Eredivisie: Vitesse speelt in ‘bedankt-shirt’, Feyenoord brengt voetbal en muziek samen

Vitesse speelt zondag de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk in een uniek ‘bedank’-shirt’, om op die manier stil te staan bij iedereen die op zijn of haar manier heeft bijgedragen aan de strijd tegen het coronavirus. Feyenoord viert de start van de Eredivisie door de handen ineen te slaan met het Rotterdams Philharmonisch Orkest.

Pathé gaat Eredivisiewedstrijden uitzenden in tien bioscopen

Voetballiefhebbers kunnen dit seizoen terecht in de bioscoop om wedstrijden van hun favoriete club te bekijken. Pathé gaat in de tien steden waar een Eredivisieclub is gevestigd namelijk wekelijks duels van clubs uit die stad uitzenden. Het is voor het eerst dat de bioscoopketen wedstrijden uit de Eredivisie vertoont.

NBA-speler wil met verkoop eigen aandelen fan engagement veranderen

Basketballer PJ Washington Jr geeft fans de kans om mede-eigenaar te worden van zijn eigen investeringsbedrijf. De rookie van de Charlotte Hornets verkoopt aandelen voor minimaal 100 dollar per stuk en hoopt ruim een miljoen dollar op te halen.

Het laatste sportmarketingnieuws: TOTO wordt ook sponsor van vier vrouwenteams

In de week waarin duidelijk werd dat Everton en Aston Villa meer shirts verkopen sinds het stopzetten van de partnerships met gokbedrijven, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Eigen loterij Fonds Gehandicaptensport nieuw middel voor fondsenwerving

Dit jaar zijn veel events komen te vervallen waar Fonds Gehandicaptensport als initiator, goed doel of partner aan verbonden was. Fonds Gehandicaptensport werd meer dan ooit gedwongen om nieuwe, alternatieve vormen van fondsenwerving te ontwikkelen. Om ook dit jaar de toezeggingen naar haar beneficiënten te kunnen nakomen, te meer daar de sporter met een handicap, meer dan de gewone sporter, nu extra beperkingen ondervindt op zowel sportief- als sociaal gebied. Vanuit tegenslag en noodzaak is het idee van De Grote Droomloterij ontstaan.

Nationale-Nederlanden en Golazo lanceren met NN Running Day nieuw hardloopevent

Nationale-Nederlanden en Golazo presenteren op 11 oktober een nieuw landelijk hardloopevenement: NN Running Day. Voor het innovatieve individuele loopavontuur is een app ontwikkeld, die de deelnemers op de dag zelf in staat stelt een zelf gekozen evenement op virtuele wijze zo natuurgetrouw mogelijk te beleven. De lopers kunnen van tevoren via de digitale Nationale-Nederlanden Hardloopplanner hun eigen, ideale route uitstippelen en zo starten en finishen bij hun voordeur.

Het laatste sportmarketingnieuws: Amerikaanse sportwereld komt in actie tegen politiegeweld

In de week waarin een verzamelkaart van honkballer Mike Trout bijna 4 miljoen dollar opbracht, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.