Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: NK inlineskaten op Circuit Zandvoort

In de week waarin premier Mark Rutte bekendmaakte dat toeschouwers vanaf 1 juli weer zijn toegestaan bij sportwedstrijden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

BURO SPECO biedt studenten kans zich te ontwikkelen als sportmarketeer

Studenten van de opleidingen SPECO Sportmarketing en SPECO Sportcommunicatie (Fontys Economische Hogeschool Tilburg) hebben sinds vorig jaar de kans zich te bewijzen als professional in de sportwereld. Middels een samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double is een uniek onderwijsconcept ontstaan: BURO SPECO. Een bureau waar een kleine groep studenten werkt aan campagnes voor klanten uit de sportwereld.

Webinar: van sensoren naar succesvolle businesscase

Innovaties binnen de sport gaan razendsnel. Innovaties die een enorme impact hebben op (sport)prestaties en de levensstijl van mensen. Variërend van wearables zoals Fitbits en Apple Watches tot innovatieve producten en sporten zoals e-bikes en full body gaming. Centraal in deze ontwikkeling staan sensoren. Slimme technologie die data verzamelt, maar ook zorgt dat data van waarde wordt voor het product en de gebruiker. Maar hoe maak je van deze slimme sensoren een succesvolle businesscase? Daar krijg je tijdens het Meet, Match & Multiply webinar op 1 juli van het Cluster Sports & Technology antwoord op.

Het laatste sportmarketingnieuws: Europees voetbal had voor coronavirus recordomzet

In de week waarin CrossFit vele sponsors, waaronder Reebok, zag weglopen vanwege omstreden opmerkingen van de topman over de dood van George Floyd, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Libéma Open bedient fans en partners online met interviews en 'virtueel toernooi'

Waar normaal gesproken wereldtoppers als Kiki Bertens en Daniil Medvedev zouden strijden om de titel op de Libéma Open, zijn de tennisbanen op het Autotron ’s-Hertogenbosch nu logischerwijs leeg. Toch heeft de organisatie een manier gevonden om fans een week lang te kunnen laten genieten van tennis en daarbij partners een treffend platform te bieden. Zo geven tennisiconen een uniek kijkje achter de schermen en mogen fans zelf bepalen wie ‘Libéma Open Champion of Champions’ wordt.

NOC*NSF Sportgala verschoven naar 2021 vanwege coronavirus

Net als het EK voetbal, de Olympische Spelen en tal van andere evenementen schuift ook het NOS|NOC*NSF Sportgala van 2020 een jaar door. De reden daarvoor is eenvoudig: vanwege het coronavirus is inmiddels zoveel sport afgelast of uitgesteld dat er geen sprake is van een volwaardig sportjaar. Ook bestaat er nog veel onzekerheid over de rest van het (sport)jaar. De wél geleverde topprestaties uit 2020 tellen nu mee voor de sportverkiezingen van 2021.

Het laatste sportmarketingnieuws: ‘Champions League afgerond met nieuw format in Duitsland of Portugal’

In de week waarin Cristiano Ronaldo de eerste voetballer werd die meer dan 1 miljard dollar heeft verdiend in zijn carrière, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

5 vuistregels bij crisiscommunicatie

Het belang van goede crisiscommunicatie is de afgelopen maanden meer dan ooit duidelijk geworden. Niet alleen bij de overheid en het bedrijfsleven, maar zeker ook in de sportwereld. We hebben genoeg slechte, en ook goede voorbeelden gezien. Tijdens het online event ‘Connect Online’ deelde Paul Kok van Hill+Knowlton Strategies 5 vuistregels voor snelle en efficiënte crisiscommunicatie.

Noodlijdend VoetbalTV start rechtszaak tegen 'besluiteloos' AP

VoetbalTV van de KNVB en Talpa klaagt de AP (Autoriteit Persoonsgegevens) aan. Het videoplatform verkeert vanwege het uitblijven van een eindoordeel van de AP in financiële problemen. Als er nog langer niets gebeurt, dan zou op uiterlijk 1 september het doek vallen voor VoetbalTV dat wedstrijden uit het amateurvoetbal in beeld brengt.

SPORTNEXT Live Q&A met Bob van Oosterhout: "Sponsoring komt sterker terug dan ooit"

Bob van Oosterhout verwacht dat sponsoring na de coronacrisis sterker terugkomt dan ooit. Dat zei de oprichter en directeur van sportmarketingbureau Triple Double tijdens de SPORTNEXT Live Q&A op donderdag 28 mei. Het gesprek ging verder onder meer over de toekomst van (live-)sport, voetbal in lege stadions en de rol van sport in onze maatschappij.

Het laatste sportmarketingnieuws: Real Madrid opnieuw meest waardevolle voetbalclub

In de week waarin Nike en adidas samen een vuist maakten tegen racisme, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Naamsverandering Lagardère in SPORTFIVE betekent geen wijziging van koers

Sportmarketingbureau Lagardère Sports and Entertainment heeft afscheid genomen van haar bedrijfsnaam en heet opnieuw SPORTFIVE, de naam die het bureau had tot 2015. De naamsverandering betekent echter geen wijziging van de koers, zo laat Dönüs Coban, commercieel directeur Nederland bij SPORTFIVE, aan SPORTNEXT weten.

Europese gamers gaan op bloemenjacht voor de WHO

Fans van het professionele OG Esports team zetten zich de komende weken in om de bloemensector een steuntje in de rug te geven. Tegelijkertijd zamelen ze geld in voor het WHO Covid-19 solidariteitsfonds. OG Esports werkt hierin samen met FloraQueen, een van de grootste retailers wereldwijd in de bloemensector.

Het laatste sportmarketingnieuws: Europese topcompetities maken zich klaar voor herstart

In de week waarin in Duitsland een drive-in polsstokhoogspringen wedstrijd werd aangekondigd, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Lees gratis de speciale editie van Sport & Strategie

In een speciale editie van het vakblad Sport & Strategie wordt uitgebreid stilgestaan bij de gevolgen van de coronacrisis voor de sport van alle kanten. Zo schetsen Michel van Grunsven (Triple Double) en Patrick Wouters van den Oudenweijer (House of Sports) de impact van het coronavirus op sportmarketing en -sponsoring. Tweede Kamerlid Rudmer Heerema (VVD) breekt in het coverinterview een lans voor de breedtesportinfrastructuur met 25.000 verenigingen. Deze editie is nu als gratis e-zine te lezen.