Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

'Trots' ING eerste sponsor van de Vrouwen Eredivisie

ING wordt Launching Partner van de Vrouwen Eredivisie voor de komende twee seizoenen. Het initiatief is onderdeel van de bestaande samenwerking van ING met de KNVB.

Keuken Kampioen Divisie lanceert Esports Predator Fan Competitie

De Keuken Kampioen Divisie lanceert in samenwerking met Gamers First en Predator de Keuken Kampioen Divisie Esports Predator Fan Competitie met het spel Rocket League. De lancering van de esports competitie komt in navolging op het succesvolle Keuken Kampioen Divisie Esports Fan Tournament van eerder dit jaar.

Persoonlijke verhalen centraal in nieuwe NOC*NSF-campagne #sportdoetietsmetje

Sport Doet Iets Met Je. Dat lijkt op het eerste gezicht weinig concreet, maar de naam van de campagne die deze week van start ging in de aanloop naar de NOC*NSF Nationale Sportweek, is niet zomaar gekozen door NOC*NSF. Sport doet iets met je, maar wat, dat is heel persoonlijk en voor iedereen anders. En wat het kan betekenen, dat moeten mensen vooral zelf vertellen. Én gaan ontdekken, door in actie te komen en tijdens de Sportweek de sport te vinden die bij hen past. Het is, in een notendop, het idee achter de campagne om sport en bewegen in zijn algemeenheid in Nederland een flinke impuls te geven.

Het laatste sportmarketingnieuws: Voetballers beginnen rechtszaak wegens gebruik data

In de week waarin PSV liet weten 6.500 toeschouwers te willen toelaten bij thuiswedstrijden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: PSV presenteert nieuw uitshirt in clip van Fresku

In de week waarin verschillende Amerikaanse beroemdheden, onder wie Serena Williams (en haar 2-jarige dochter) en Natalie Portman, een nieuwe voetbalclub voor vrouwen in Los Angeles begonnen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Collectieve inkoop bespaart sportbonden geld

Ruim anderhalf jaar geleden startte NOC*NSF, mede dankzij subsidie van VWS en inzet vanuit NLsport, samen met een zestal sportbonden de pilot collectieve inkoop. Inmiddels mag die pilot als succesvol worden bestempeld. Maar wat is er dan samen bereikt en wat zijn de volgende stappen? Dat lees je in het (e-)magazine Sport & Ondernemen.

Topsport en technologie vinden elkaar bij speciale triathlon in Rotterdam

In Rotterdam wordt op zaterdag 22 en zondag 23 augustus een triathlon volgens een nieuw format georganiseerd. In het Zwemcentrum Rotterdam nemen ‘s werelds beste triatleten het in de Super League Triathlon Rotterdam tegen elkaar op in een race waarin de atleten zwemmen in het olympisch zwembad, fietsen op hometrainers en hardlopen op loopbanden langs de kant.

Het laatste sportmarketingnieuws: Virtuele Vuelta-etappe in Breda

In de week waarin de Washington Redskins onder druk van sponsors, aandeelhouders en de publieke opinie bekendmaakten hun clubnaam te veranderen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Keuken Kampioen en Eerste Divisie verlengen samenwerking voor onbepaalde tijd

Keuken Kampioen blijft ook de komende jaren sponsor van de Eerste Divisie. Het partnership is voor onbepaalde tijd verlengd, maakt de Coöperatie Eerste Divisie donderdag bekend. Het Nederlandse keukenbedrijf blijft daardoor voorlopig ook de naamgever van de competitie.

Hongaarse strategie succesvol bij binnenhalen van internationale sportevenementen

NOC*NSF heeft de ambitie om bij de tien beste topsportlanden van de wereld te behoren. Om die reden is het onder andere van groot belang dat Nederland zich verder specialiseert in het organiseren van internationale (top)sportevenementen. Maar de concurrentie van landen zoals Hongarije wordt steeds groter. Wat kunnen wij leren van de Hongaarse strategie?

Het laatste sportmarketingnieuws: AC Milan gaat samenwerken met Jay-Z's Roc Nation

In de week waarin het KLM Open 2020 definitief werd afgelast, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

125 miljoen euro aan financiële schade sportevenementen door coronacrisis

Door de coronamaatregelen zijn veel sportevenementen in 2020 uitgesteld of afgesteld. Het Sports & Economics Research Centre van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen schat dat de financiële schade voor het annuleren van bijna 3.000 hallmark, hardloop- en wielerevenementen in 2020 rond de 125 miljoen euro is. De maatschappelijke schade is met een geraamde waarde van bijna 200 miljoen euro nog groter.

Het laatste sportmarketingnieuws: 65 miljoen derving aan sporteventsponsoring

In de week waarin bekend werd dat de Champions League komend seizoen verhuist van Veronica naar SBS6, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Einde aan samenwerking Feyenoord en Opel: 'Van hoofd- naar hartsponsor'

Na een gedeelde geschiedenis van enkele decennia, waaronder bijna tien jaar als shirtsponsor, komt er deze zomer voorlopig een einde aan het partnership tussen Opel en Feyenoord. Opels algemeen directeur Sander Jansen denkt met veel voldoening terug aan de samenwerking, en dan met name aan de door de partners verrichte inspanningen ten gunste van de Nederlandse Hartstichting. “Dat we met een commercieel partnership écht een maatschappelijke betekenis hebben gehad, daar mogen we heel trots op zijn.”

Virtuele busreis FC Eindhoven zorgt voor saamhorigheid en extra inkomsten

Supporters mogen vanaf 1 juli weer aanwezig zijn bij voetbalwedstrijden. Maar het zal anders zijn dan voorheen en wat fans gewend waren. Voor de supporters van de kleinere clubs in het betaald voetbal is het ook nog eens spannend of hun club deze zware tijden kan doorstaan. Bij FC Eindhoven tonen de fans hun liefde voor de club middels een bijzonder initiatief genaamd Buslijn 1909. Via een virtuele busreis kan iedereen een reis maken door de rijke geschiedenis van de ‘Blauw-witten’.