Artikelen

Eliud Kipchoge zet via robotarm handtekeningen bij NN Marathon Rotterdam

Eliud Kipchoge was dit weekend niet aanwezig bij de NN Marathon Rotterdam. Toch kon hij al zijn fans van een handtekening voorzien, dankzij een robotarm. Door de inzet van slimme technologie zette de regerend olympisch kampioen en wereldrecordhouder op de marathon zijn krabbel op het startnummer of shirt van de lopers.

Kan Netflix voor golf, tennis en wielrennen doen wat het voor F1 deed?

Netflix als dé redding voor sporten met een verouderde fanbase. Wie had dat een paar jaar geleden kunnen bedenken? Maar na het succes van de Formule 1 met de serie Drive to Survive kloppen er steeds meer sportorganisaties aan bij de streamingdienst. Kan Netflix hetzelfde betekenen voor golf, tennis en wielrennen als wat het deed voor F1?

Sponsor Stories: Hoe Ennia bijdroeg aan de ontwikkeling van het kunstschaatsen

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Ennia en kunstschaatsen.

DHL wordt sponsor van nationale vrouwenteams in vier sporten

DHL Parcel is sponsor en logistiek partner geworden van de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal. Niet eerder stapte een sponsor zo groot in de vrouwensport.

Het laatste sportmarketingnieuws: ING blijft thuis en voert geen campagne rondom WK in Qatar

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

FC88 redt oude sporttenues en maakt er nieuwe producten van

Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker onderwerp in de sportwereld. Sporters spreken zich uit, organisaties denken na over hun voetafdruk en er ontstaan non-profits die zich bezighouden met de klimaatproblematiek. Het Nederlandse FC88 wil een verandering teweegbrengen op het gebied van recyclen van sportkleding. Het nog jonge bedrijf maakt van oude tenues nieuwe producten voor voetbalclubs, sportfederaties en hun sponsors.

Het laatste sportmarketingnieuws: Strip van Las Vegas in 2023 decor van Formule 1-race

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Chiel van Koldenhoven benoemd tot SPORTNEXT Sportjournalistieke Talent van het Jaar 2021

Chiel van Koldenhoven (NOS) is door de jury van de SPORTNEXT Prijs voor het Sportjournalistieke Talent uitgeroepen tot dé belofte van het jaar 2021. Van Koldenhoven is werkzaam als multimediaal sportjournalist bij de NOS en maakt onder meer de YouTube-serie ‘In het spoor van Oranje’. Willem Vissers (De Volkskrant) is gekozen tot Sportjournalist van het Jaar.

Dit zijn de 30 rijkste voetbalclubs ter wereld in 2021

De gezamenlijke omzet van de 20 rijkste clubs in Europa is in het seizoen 2020/’21 met minder dan 1% gestegen naar € 8,2 miljard. Het coronavirus en het daaropvolgend (tijdelijk) spelen zonder publiek hadden wederom een grote impact op de financiën van de Europese topclubs. Manchester City voert met een omzet van € 644,9 miljoen voor het eerst de Deloitte Football Money League aan. Ajax ontbreekt na twee opeenvolgende deelnames in de lijst en komt niet voor in de top 30.

WPT Amsterdam Open wil uitgroeien tot de Parade van de sportwereld

Padel is al een paar jaar de snelst groeiende sport van Nederland. Inmiddels kent de sport naar schatting zo’n 80.000 beoefenaars en zijn er meer dan 850 padelbanen ins ons land. Met de stijgende populariteit van padel was het wachten op een groot topsportevenement in Nederland. In september is het zover als het grootste padeltoernooi van de wereld, World Padel Tour, in Amsterdam plaatsvindt. “Met een evenement in festivalsfeer hopen we dat de cultuur van padel breder omarmt wordt in Nederland.”

Het laatste sportmarketingnieuws: Sponsors Antwerp FC stopen vanwege komst Overmars

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB en hoofdsponsor ING verlengen samenwerking tot en met 2028

De KNVB en ING hebben vandaag hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot en met 2028. Daarmee blijft ING ook de komende jaren hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van de OranjeLeeuwinnen tot de jongste welpen.

Team IKO gaat met 'familie van sponsoren' stap voor stap naar de top

Er is leven in het schaatsen na Sven en Ireen. Een letterlijk koninklijk afscheid van de twee schaatsiconen in een kolkend Thialf was ook de aftrap van een nieuwe periode. Sportief en commercieel. Bij de KNSB heeft commercieel directeur Jeroen Kraaij de afgelopen jaren een imposant commercieel netwerk opgebouwd en bij de teams is de financiële basis stabiel en lijkt er zich een duidelijke visie te ontwikkelen. Zeker de ontwikkeling bij het bescheiden Team IKO is interessant om te volgen.

Branchevereniging moet esports in Nederland als geheel naar hoger niveau tillen

Eind oktober 2021 zag de eerste branchevereniging voor esports in Nederland het levenslicht. De organisatie is het aanspreekpunt voor onder meer NOC*NSF. Maar de branchevereniging geeft ook vorm aan de doelstelling om Nederland tot de top tien van esportslanden te laten behoren en om gaming breed geaccepteerd te krijgen. Voorzitter Willem Noordzij geeft tekst en uitleg over de ambities en doelen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Spotify wordt hoofdsponsor én naamgever van stadion Barcelona

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.