Artikelen

Papendal krijgt WK BMX in 2021 toegewezen

Papendal heeft de wereldkampioenschappen BMX in 2021 toegewezen gekregen. Dat maakte de internationale wielerunie (UCI) vandaag bekend tijdens de WK Wielrennen in Innsbruck.

Rotterdam Ahoy organiseert in 2019 grootschalig esports en gaming evenement

Rotterdam krijgt in oktober 2019 een grootschalig, internationaal esports en gaming evenement: Rotterdam Games Week. Organisator Rotterdam Ahoy maakt bekend dat zij hiervoor een meerjarige samenwerking heeft gesloten met het Zweedse DreamHack, wereldwijd de topspeler op het gebied van esports toernooien, LAN party’s en gaming expo’s.

Zijn de Paralympische Spelen het best bewaarde sponsorgeheim in de sport?

Met een miljardenpubliek en talloze interessante verhalen zijn de Paralympische Spelen een droom voor elke marketeer. Toch laten veel (grote) merken het evenement én de invalidensport nog links liggen. Onterecht, oordeelt Duncan Blake, global director of brands van BP. De multinational is samen met Allianz momenteel nog de enige internationale partner van het Internationaal Paralympisch Comité (IPC).

Esports: is it a man’s world?

Bij de term esports denk je misschien al snel aan de voetbalgame FIFA. Ik in ieder geval wel. Vrienden die uren achter elkaar potjes spelen en bij winst (of juist verlies) het huis verbouwen en ieder jaar in september bij de brievenbus wachten op de nieuwe versie. Maar esports is veel meer dan FIFA en het gaat hier niet om de amateurs die elkaar uitdagen op de zolderkamer. Een game als League of Legends kent wereldwijd grote toernooien met professionele topsporters, een (online) miljoenenpubliek en torenhoge prijzengelden. Esports ontwikkelt zich razendsnel en staat zelfs op de nominatie om onderdeel te worden van de Olympische Spelen. Maar, in de enorme opmars van deze moderne en nieuwe tak van sport is een grote kans onbenut gelaten: gelijkheid.

Feyenoord en Jumbo laten fans in de regio sparen voor droomdag in De Kuip

‘Sla je Wereldbal’: de perfecte link tussen KLM en de golfsport

IGTV: creatie en consumptie van (sport)content gaat helemaal op de schop

PSG domineert de headlines in het laatste sportmarketingnieuws

Echte volleybalfan kijkt WK via Volleyball TV

Serena Williams - Diva of heldin?

Waar blijven branded podcasts in de sport?

Hockey is klaar voor een andere revolutie

Het laatste sportmarketingnieuws met ster Verstappen, geboorteloket en Deense boycot

Energiedirect.nl blijft tot 2022 sponsor van PSV esports

Esports en maatschappelijke sponsoring: nog een wereld te winnen