Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken sportmarketingcommunity die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden ontmoeten elkaar op vele plekken, op vele manieren en op vele momenten om betrouwbare en actuele kennis te vergaren, nieuwe contacten te leggen en inspirerende ervaringen op te doen.

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Sport, business en overheid staan centraal bij sportmarketingcongres tijdens WK Volleybal in Nederland

Op vrijdag 30 september 2022 organiseren Arko Sports Media en Techonomy de eerste editie van SportNXT, hét sportmarketingcongres van Nederland op het snijvlak van sport, business en overheid. SportNXT wordt georganiseerd in het GelreDome te Arnhem, voorafgaand aan de WK Volleybalwedstrijd Nederland-België. Gasten kunnen als afsluiter van het congres de Derby der Lage Landen live meemaken. Het congres wordt mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse Volleybalbond en Provincie Gelderland.

Sponsor Stories: Betrokken Nelli Cooman bezorgde Turbana in recordtempo naamsbekendheid

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Nelli Cooman en Turbana.

Het laatste sportmarketingnieuws: Premier League vraagt clubs om verbod op shirtsponsoring gokbedrijven

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Hoe (club)waarden FC Utrecht helpen de ambities te verwezenlijken

FC Utrecht heeft de ambitie om een topclub vanuit het hart van Utrecht te worden. Op allerlei gebieden, van sportief tot commercieel gaat de lat omhoog. Minimaal top 6 van Nederland. Door alles en iedereen mee te krijgen in het verhaal van FC Utrecht is het belangrijk om te weten wat de waarden van de club zijn, want concrete waarden zijn essentieel voor de identiteit van de organisatie.

Het laatste sportmarketingnieuws: Verbod op gebruik BN'ers en oud-voetballers in gokreclames

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nieuwe naamgevend partner Azerion wil aandacht Vrouwen Eredivisie structureel verhogen

Azerion is de nieuwe naamgever van de Vrouwen Eredivisie. Het media- en entertainmentplatform verbindt zich voor drie seizoenen aan de hoogste vrouwenvoetbalcompetitie in Nederland. In samenwerking met Azerion wil de KNVB structureel de aandacht vergroten voor vrouwenvoetbal, gebruikmakend van Azerion’s platform dat een bereik van honderden miljoenen gebruikers kent. De ultieme inzet: volle stadions in de Azerion Vrouwen Eredivisie.

Unibet steekt 50 Nederlandse amateurteams in nieuw tenue

Unibet wordt sponsor van het Nederlandse amateurvoetbal. Met de campagne ‘Unibet. Jouw Teamsponsor’ gaat de aanbieder van online sportweddenschappen Nederlandse amateurverenigingen helpen bij hun professionaliteit en uitstraling.

Sponsor Stories: Lucky Strike treft goud met rokende en succesvolle Streuer & Schnieders

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Lucky Strike en Streuer & Schnieders.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ajax maakt miljoenendeal met Unibet definitief

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Gecombineerd Para EK wacht op financiering vanuit overheid: 'Pak die kans!'

In augustus 2023 wordt in Rotterdam een groot multiparasportevenement georganiseerd. Maar met ruim een jaar te gaan is er nog steeds geen duidelijkheid over de precieze vorm waarin de European Para Championships gaan plaatsvinden. Initiatiefnemers Eric Kersten (Team TOC) en Raymon Blondel (NOC*NSF) geven in een interview met vakblad Sport & Strategie aan dat ze nog wachten op de financiering vanuit het ministerie van VWS.

Het laatste sportmarketingnieuws: BetCity wordt ook hoofdsponsor van Fortuna Sittard

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

AZ vindt in Kansino nieuwe hoofdsponsor: 'Legt solide basis voor de toekomst'

AZ heeft in Kansino een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Het bedrijf dat zich in Nederland uitsluitend richt op online casino, is met ingang van 1 juli 2022 de komende vier seizoenen zichtbaar op de voorkant van het shirt van het eerste elftal. Kansino neemt daarmee na twaalf jaar de plek op het shirt over van AFAS Software, dat als naamgever van het stadion aan de club verbonden blijft.

KNVB en partners organiseren voor WK 2022 nieuw fanevenement in Johan Cruijff ArenA

De KNVB organiseert tijdens het WK 2022 in samenwerking met partners Albert Heijn, Bitvavo, Coca-Cola, Heineken, ING, KPN, Nike, Staatsloterij, TOTO en Volkswagen een nieuw fanevenement om het toernooi in Nederland te beleven. Onder de naam ‘Huis van Oranje’ kunnen supporters van het Nederlands elftal in de Johan Cruijff ArenA de WK-wedstrijden bekijken.

Het laatste sportmarketingnieuws: GigaNet van Ziggo eerste rugsponsor van Ajax

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nationale schaatswedstrijden blijven bij NOS

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.