Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken sportmarketingcommunity die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden ontmoeten elkaar op vele plekken, op vele manieren en op vele momenten om betrouwbare en actuele kennis te vergaren, nieuwe contacten te leggen en inspirerende ervaringen op te doen.

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

'Bekender' Daikin verlengt succesvolle samenwerking met KNSB

Hoofdsponsor Daikin verlengt zijn samenwerking met de KNSB met vier jaar. Het sponsorcontract met de schaatsbond, dat in 2018 begon, wordt verlengd tot en met de Olympische Spelen van 2026. De samenwerking heeft de afgelopen jaren geresulteerd in een groei in naamsbekendheid en merkvoorkeur voor Daikin.

Het laatste sportmarketingnieuws: Corendon keert als sponsor terug in schaatsen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

PSV lijdt in coronajaar verlies van 23 miljoen euro, sponsorinkomsten dalen ook

PSV heeft voor het eerst in tien jaar een nettoverlies geleden. Het verlies van de Eindhovense club bedroeg over het boekjaar 2020/2021 23,2 miljoen euro, voornamelijk veroorzaakt door de invloed van de coronapandemie. Ook op de commerciële afdeling was de impact van COVID-19 merkbaar, daar liepen de inkomsten met 19 procent terug.

Samsung zet stap richting esports; eerste shirtsponsor Team Gullit in FIFA22

Samsung heeft zich officieel verbonden aan Team Gullit. Samsung wordt de eerste shirtsponsor van Ruud Gullit’s FIFA-academie en zet hiermee bewust de stap richting esports. Het nieuwe shirt van Team Gullit is vanaf 21 oktober officieel beschikbaar in FIFA 22.

Het laatste sportmarketingnieuws: Zwift hoofdsponsor van Tour de France Femmes

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Geen bettingpartner, maar verlenging met VDK Groep voor PEC Zwolle

PEC Zwolle en VDK Groep hebben de bestaande samenwerking als hoofdsponsor met 2,5 jaar verlengd. Het Zwolse bedrijf staat nu tot medio 2024 op de voorkant van het wedstrijdshirt van de hoofdselectie, PEC Zwolle Vrouwen en alle jeugdteams. Dit betekent dat PEC Zwolle voorlopig geen bettingpartner als hoofdsponsor krijgt, hoewel de club daar aanvankelijk wel op had ingezet.

Sportsponsor Pon breidt uit en wordt grootste fietsproducent ter wereld

Het Nederlandse bedrijf Pon Holdings wordt de grootste fietsproducent ter wereld. Dankzij het overnameakkoord met de Amerikaanse fietsenmaker Dorel Sports, onder meer bekend van het merk Cannondale, stijgt de omzet naar 2,5 miljard euro. De overname kost Pon 700 miljoen euro.

Het laatste sportmarketingnieuws: FC Volendam en Telstar spelen derby in regenboogtenue

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsorreport Jaarcongres: Sponsoring post-corona

Sponsorreport organiseert op dinsdag 23 november zijn Jaarcongres. Dit jaar weer fysiek bij elkaar in Rotterdam Ahoy. Het thema is sponsoring post-corona. Sprekers zijn onder meer Dennis Karpes, oprichter van JustDiggit, Marijn Luchtman, Global Head of Sponsorships and Commercial Brand Partnerships JustEatTakeaway.com, Gerben van Walt Meijer, Hoofd Marketing Samsung Benelux en Jolanda Jansen, algemeen directeur van Ahoy.

Het laatste sportmarketingnieuws: Plaza Padel bindt Bud als eerste grote partner

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Pennenfabrikant Parker verjongt via basketbalclub Leiden

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Pennenfabrikant Parker en basketbalclub Leiden.

Onderzoek toont aan: gaming-apps stimuleren jongeren meer te lezen

Kun je jongeren stimuleren meer te lezen door gebruik te maken van populaire games en de bijbehorende fictieve werelden? Uit onderzoek door Stichting Lezen naar Readification blijkt van wel. Dat toont namelijk aan dat het ingezette offensief van De Leescoalitie, NBD Biblion, 2Basics en gameontwikkelaar Ubisoft om ontlezing onder jongeren tegen te gaan via gaming effect heeft.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nike best te vermarkten sportmerk ter wereld

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nieuw hardloopformat; in NN Rivals Run strijden twee teams tegen elkaar

Hardlopen is tot nu toe altijd een individuele sport geweest. Maar dat komt verandering in. In de zomer van 2022 gaan de hardloopsteden Arnhem en Nijmegen het tegen elkaar opnemen in een nieuw hardloopformat. Het nieuwe evenement is omarmd door Nationale-Nederlanden en wordt in samenwerking met de gemeenten Arnhem, Nijmegen en Overbetuwe georganiseerd.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ook UEFA stapt in NFT's

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.