Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken sportmarketingcommunity die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden ontmoeten elkaar op vele plekken, op vele manieren en op vele momenten om betrouwbare en actuele kennis te vergaren, nieuwe contacten te leggen en inspirerende ervaringen op te doen.

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

IEG 2019 - Innovatie en creativiteit in sponsoring

Hoe verandert sponsoring? Hoe bedenk je activaties die echt het verschil maken? Wat is de rol van iemand emotioneel raken in sponsoring? Marcel Surendonk (Mojo), Remco Barbier (NN Group) en Pieter Kuijpers (Triple Double) buigen zich in Chicago tijdens een rondetafelgesprek over deze vraagstukken.

IEG 2019 - Tom van Kuyk: 'Persoonlijk contact wordt weer belangrijker in sponsoring'

Tom van Kuyk gaf op IEG 2019 een presentatie over de partnership strategie van de Rabobank. Hij kijkt terug op zijn presentatie en vertelt welke trends en ontwikkelingen hij dit jaar op het congres allemaal ziet.

IEG 2019 - Ad Maatjens en Edgar de Beule blikken terug

Ad Maatjens (Sponsorreport) en Edgar de Beule (Markteffect) blikken terug op drie enerverende dagen in Chicago. Sterke quotes en observaties passeren de revue voor de heren de bus in stappen en Chicago verlaten. Een interview dat goed weergeeft wat de hoogtepunten op het IEG congres waren.

IEG 2019 - Zo geeft NN inhoud aan partnerships in sport en cultuur

Remco Barbier is hoofd Branding van de NN Group. Op het IEG congres heeft hij de visie van NN Group gedeeld op sponsor- en partnerships. NN Group onderscheidt zich door in unieke activaties te investeren. Remco kijkt terug op zijn succesvolle presentatie en licht toe hoe NN Group inhoud geeft aan innovatieve partnerships in sport en cultuur.

IEG 2019 - De ontwikkelingen en ambities van sportbonden

In de Nederlandse groep in Chicago zijn ook sportbonden goed vertegenwoordigd. Dat zegt ongetwijfeld iets over hun ambities om zich in de wereld van sponsoring en partnerships verder te ontwikkelen. Waar staan zij als bond en op welke veranderingen proberen ze in te spelen? Veva Ekkelenkamp (Nevobo), Ben Mansvelder (KNZB) en Albert-Jan Smid (KNLTB) vertellen tijdens het rondetafelgesprek welke ambities ze hebben en welke kennis ze zoeken tijdens het IEG sponsorcongres.

IEG 2019 - Edgar de Beule over de gelijkenis tussen Keuken Kampioen en Amazon

Edgar de Beule is een frequente bezoeker van IEG Chicago. Als directeur van marktonderzoeksbureau Markteffect gebruikt hij het congres om inspiratie op te doen en nieuwe kansen te vinden. De komende dagen zullen we met Edgar zijn visie op het congres regelmatig bespreken tijdens een 'ontbijtje'. In het eerste ontbijt trapt Edgar al af over wat hij verwacht van de conferentie en welke sportklanten hij helpt in Nederland.

IEG 2019 - De kansen en uitdagingen rondom de organisatie van topsportevenementen in Nederland

Hoe staan we er in Nederland voor als het gaat om het binnenhalen en organiseren van (top)sportevenementen? Die vraag wordt op IEG Chicago besproken met drie experts: Martijn van der Meulen (TIG Sports), Erik Romijn (House of Sports) en Maarten van Seggelen (Provincie Gelderland). Zij delen hun opinies over risico’s, samenwerking met de overheid en de rol van commerciële partners. Een boeiend gesprek dat laat zien welke uitdagingen en kansen we in Nederland hebben met de organisatie van grote sportevenementen.

Het laatste sportmarketingnieuws met FIFA vs. Europese topclubs

In de week waarin Paris Saint-Germain meldde dat de inkomsten uit merchandise met 53% zijn gestegen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KLM wil als supporter van running bijdrage leveren aan passie van klanten en medewerkers

KLM is al jarenlang bekend als hoofdsponsor van Nederlands grootste en bekendste golftoernooi. Met het 100-jarig jubileum in het zicht breidt de luchtvaartmaatschappij het sportsponsorportfolio uit met running.

Unieke audio app houdt gedachtegoed Johan Cruijff in leven tijdens Cruyff Legacy 14K Run

Deelnemers aan de Cruyff Legacy 14K Run, georganiseerd door de Johan Cruyff Foundation, kunnen op 11 mei via een speciale app luisteren naar verhalen en anekdotes achter de memorabele plekken uit het leven van Johan Cruijff.

Het laatste sportmarketingnieuws met F1 in Nederland en Calvé steunt Oranjevrouwen

In de week waarin PWC bekendmaakte dat La Liga in het seizoen 2016/2017 15,7 miljard euro heeft bijgedragen aan de Spaanse economie, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met Kramer denkt aan eigen commercieel WK allround

In de week waarin Romario naar Eindhoven trok voor carnaval, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Feyenoord vindt in Droomparken nieuwe hoofdsponsor

Feyenoord speelt de komende twee seizoenen met Droomparken op het shirt. Doordat Qurrent met ingang van het nieuwe seizoen niet meer op de shirts van Feyenoord zal komen te staan, ontstond de ruimte om uit te kijken naar een nieuwe hoofdpartnerovereenkomst. Deze is nu dus met Droomparken gesloten.

Het laatste sportmarketingnieuws met president Obama ambassadeur Basketball Africa League

In de week waarin uitgebreid stil werd gestaan bij de 75e verjaardag van Willem van Hanegem, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Video, het nieuwe goud van AD Sportwereld en ADR Nieuwsmedia

Mede dankzij video’s en sportclips – van eigen makelij en verkregen uit overeenkomsten met partijen als NOC*NSF, KNVB, KNLTB en Ziggo – maakt ADR Nieuwsmedia een periode van ongekende groei door. "Andere sportbonden zien het succes van video nu ook en komen uit eigen beweging naar ons toe. Maar we zitten vol. Het moet ook weer niet te veel worden."