Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland! SPORTNEXT is een innovatieve en betrokken sportmarketingcommunity die zich onderscheidt door de unieke wijze waarop de dynamische wereld van sportmarketing met de doelgroep wordt gedeeld. Leden ontmoeten elkaar op vele plekken, op vele manieren en op vele momenten om betrouwbare en actuele kennis te vergaren, nieuwe contacten te leggen en inspirerende ervaringen op te doen.

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws met New York, VAR en branded gyms

In de week waarin het gezegde 'Zij dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was' meer dan ooit van toepassing was op de Eredivisie, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Slimme medaille laat lopers race opnieuw beleven

Digitaal sportmarketingbureau TDE lanceert in samenwerking met Nationale-Nederlanden als eerste ter wereld een slimme medaille. De zogeheten Smart Medal toont met foto’s en individuele statistieken het persoonlijke verhaal van de deelnemer aan een hardloopevenement. De loper kan een Running Story zelf personaliseren en eenvoudig via social media delen. Deelnemers aan de NN Zevenheuvelenloop hebben op 18 november de primeur.

De Sport Marketing Meeting bij NOC*NSF

Waar staan we met de marketing van de sport vandaag? Zijn sportbonden in staat om meer sporters, meer fans, kortom meer mensen te laten genieten van sport? Hoe doen we dat in deze tijd waar een groot bereik niet per sé gelijk is aan veel impact? Waar het primaat van de massamedia verdrongen is door social media en de smartphone de tv heeft overvleugeld. En waarin sponsors zuinig zijn en echt resultaat willen zien. Deze vragen komen aan bod bij de Sport Marketing Meeting van NOC*NSF op 19 november op Papendal.

Het laatste sportmarketingnieuws met NFL, Fortnite en zorgen over gokwet

In de week waarin Football Leaks ons nieuwe geheimen uit de voetbalwereld bracht, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws met groen licht GP Zandvoort en Facebook

In de week waarin Ireen Wüst en Gerard Kemkers hun ploeg TalentNED presenteerden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ondernemer? Doe mee aan de SX Open Stimuleringsprijs

Dit najaar biedt SX Open ambitieuze sportondernemers de kans om mee te dingen naar de eerste 'SX Open Stimuleringsprijs'. Een award die talentvolle ondernemers een extra duwtje in de rug geeft en een mooie kans biedt om zich te profileren in een groot (sport)netwerk.

NN Group en Fonds Gehandicaptensport starten samenwerking

NN Group en Fonds Gehandicaptensport gaan vanaf 1 januari 2019 samenwerken om hardlopen voor mensen met een visuele beperking te verbeteren. Om dit te realiseren wordt de stichting 'Running Blind' gesteund. Running Blind maakt het voor visueel beperkte hardlopers mogelijk te trainen en mee te doen aan hardloopwedstrijden.

Het laatste sportmarketingnieuws met Nike, esports en kerstpak van Feyenoord

In de week waarin Kiki Bertens de kroon op haar ijzersterke seizoen zette, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sportbrokers brengt partnerships in kaart op basis van data

Wanneer in de sportwereld een sponsordeal wordt gesloten, kijkt men vaak pas tijdens of zelfs na afloop van een partnerships of het succesvol was. Maar daar komt verandering in. Marketingbureau Comeback Business & Sports en onderzoeksbureau Markteffect hebben namelijk de handen ineengeslagen. Gezamenlijk introduceren zij het nieuwe sponsorship platform Sportbrokers, waar op basis van data en research een sponsormatch kan worden gemaakt.

Triple Double, Sportscloud & DutchGameMasters lanceren EsportsXperts

Triple Double Sportmarketing, Sportscloud en DutchGameMasters bundelen de krachten voor het nieuwe esports marketingbureau ‘EsportsXperts’.

KPN stopt samenwerking met TeamNL vanwege gebrek aan goede activatiemogelijkheden

KPN zal het eind dit jaar aflopende partnership met TeamNL en NOC*NSF niet verlengen. Reden is dat KPN geen mogelijkheid ziet om de samenwerking met TeamNL/NOC*NSF goed te activeren, mede omdat het weer vier jaar duurt voordat er Olympische Winterspelen zijn. Dat meldt Sponsorreport maandag.

Terugblik UEFA Roadtrip: 'Partners UEFA kijken steeds vaker naar sociale factor sponsorships'

Sponsorreport reisde op 11 oktober opnieuw af naar het hoofdkantoor van de UEFA in Nyon voor een kijkje achter de schermen bij Europa’s grootste voetbalorganisatie. Aan de hand van drie video-interviews blikken we terug op de roadtrip.

Discovery en PGA Tour lanceren met GOLFTV eerste internationale golfstreamingservice

Discovery en de PGA TOUR hebben vandaag GOLFTV, powered by the PGA TOUR, onthuld, het onderscheidende merk dat wereldwijd golffans moet verenigen. Het merk ondersteunt de nieuwe internationale live en on-demand videostreamingservice, die op 1 januari 2019 wereldwijd buiten de VS wordt gelanceerd.

Het laatste sportmarketingnieuws met theaterstuk De Graafschap en PSG

In de week waarin sportminnend Nederland 's ochtendsvroeg aan de buis gekluisterd zat voor onze volleybalvrouwen, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Incentro zet gamers in bij zoektocht naar nieuwe medewerkers

IT-bedrijf Incentro is een samenwerking aangegaan met Mathia Koolhout, een van de meest populaire Nederlandstalige streamers op het gamingkanaal Twitch, met als doel om in de aankomende maanden nieuwe developers te werven voor Incentro. ‘Mathia zoekt Developers!’ vormt de start van de campagne waar Incentro via gaming en esports op zoek gaat naar nieuwe medewerkers.