Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Nederlandse Loterij steunt TeamNL tijdens Spelen met unieke campagne

Nederlandse Loterij steunt al jaren de gehele Nederlandse sport, in al zijn facetten. En met de Olympische Spelen in Tokio voor de deur is het dan ook niet meer dan logisch dat de komende weken vooral TeamNL centraal staat. Eén ding is zeker, de Spelen worden anders dan alle voorgaande edities. Vanwege Covid-19 zijn stadions leeg, mogen de sporters het Olympisch dorp niet verlaten en vertrekt iedereen die zijn of haar sportieve prestatie erop heeft zitten, binnen 48 uur met het vliegtuig naar huis. Dat is niet zoals de meeste sporters zich de Olympische Spelen ooit hadden voorgesteld, dus redenen genoeg voor Nederlandse Loterij om de sporters van TeamNL met een grote campagne een hart onder de riem te steken.

Internationale Judo Federatie betrekt jongeren via Minecraft bij haar sport

De Internationale Judo Federatie (IJF) heeft vlak voor de start van de Olympische Spelen haar eigen online Minecraft experience gelanceerd, genaamd 'The Mystery of The Budokan'. Kinderen van over de hele wereld, die beschikken over Minecraft, kunnen gratis samenkomen in een speciaal gemaakte judowereld. Het is de eerste keer dat een sportfederatie de game Minecraft gebruikt om nieuwe generaties kennis te laten maken met haar sport.

The Line Up: Sportzomer 2021 editie

In de maandelijkse rubriek van SportVibes, genaamd ‘THE LINE UP’ praat het sportmarketingbureau je bij over de laatste en meest in het oog springende ontwikkelingen in de sportmarketingwereld. In de nieuwste editie lees je alles over de tofste content, campagnes en activaties rondom de sportzomer van 2021.

Triple Double gaat nieuw tijdperk in

Sportmarketingbureau Triple Double wordt volledig onderdeel van Golazo Nederland. Het sportbedrijf is sinds 2017 voor 50% aandeelhouder van Triple Double en breidt haar belang nu uit naar 100%. Oprichter Bob van Oosterhout en zijn compagnons Michel van Grunsven en Norberth Korsmit blijven betrokken bij het bedrijf.

Sponsor Stories: Volleybaldames ideaal platform voor imagotransfer DELA

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: DELA en de volleybaldames.

Wat zijn de gevolgen voor ATPI van het uitstel van de Olympische en Paralympische Spelen?

Op 24 maart 2020 bevestigde het Internationaal Olympisch Comité (IOC) dat de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio werden uitgesteld naar 2021. Ook voor ATPI Sports Event een grote klap. Kevin Perrin, Head of Commercial & Sports Relations bij ATPI Sports Events in Canada, en Ellen de Weijer, Senior Project Manager bij ATPI Sports Events in Nederland, blikken terug op een roerige periode.

Het laatste sportmarketingnieuws: NOC*NSF heeft ’s werelds eerste chef de emission

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

FC Utrecht bedient haar fans op maat met langs-de-lijn social content

Voor sportorganisaties zijn social media een manier om snel, eenvoudig en interactief te communiceren met de achterban. Om op te blijven vallen, wordt het steeds belangrijker om deze content onderscheidend en visueel aantrekkelijk te maken. FC Utrecht kan dankzij de nieuwe app Content Stadium LIVE razendsnel in hun eigen huisstijl, langs-de-lijn social content maken en delen met de fans.

Samsung FastFrame geheime wapen van BMX’ers op Spelen

Technologie en innovatie maken steeds vaker het verschil in topsport. Met nog ruim een maand tot de Zomerspelen in Tokio presenteerde Samsung onlangs het geheime wapen dat BMX’ers Niek Kimmann en Judy Baauw aan een medaille in Japan moet helpen. Het Samsung FastFrame levert door ingebouwde technologie direct essentiële data om de start te perfectioneren.

Remco Barbier nieuwe CEO Golazo Nederland

Remco Barbier, momenteel Head of Branding bij NN Group, wordt de nieuwe CEO van Golazo Nederland. De 41-jarige Rotterdammer is de opvolger van Mario Kadiks, die op eigen verzoek een andere rol gaat vervullen bij het Europese sport- en gezondheidsbedrijf.

ATPI Podcast: Het belang van netwerken in de sport

Hoe belangrijk is netwerken in de sportwereld? In een nieuwe podcast-serie van ATPI Benelux geven John Bergmann (Commercial Head Corporate & Sports Events bij ATPI) en Teun Jacobs (technisch manager van Almere City FC) antwoord op deze vraag.

Het laatste sportmarketingnieuws: Amateurvoetbal 5 miljard waard voor samenleving

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

NGF wil met Big Green Egg Open impuls geven aan vrouwengolf

De Ladies European Tour keert na zes jaar terug in Nederland. Van 30 juni tot en met 3 juli wordt op de Rosendaelsche Golfclub het eerste Big Green Egg Open gespeeld. Daaraan doen niet alleen Europese topspeelsters mee, maar ook 30 Nederlandse golftalenten. De NGF hoopt met het toernooi bovendien een impuls te geven aan het vrouwengolf in Nederland.

Urban Sports heeft de toekomst

Urban sports is al jaren één van de snelst groeiende sporten in Nederland. Door de huidige pandemie en de daarbij horende maatregelen rondom sport is dit nog meer in een stroomversnelling gekomen. Of het nu om freerunning, skateboarding, BMX, tricking, hiphop of calisthenics gaat, Urban Sports trekt de jeugd en zet zelfs ouderen aan tot bewegen. Maar hoe kun je als sportbond of organisatie inspelen op deze trend?

Sponsor Stories: ING groeit dankzij samenwerking met KNVB uit tot de 'voetbalbank'

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: ING en de KNVB.