Remco Tervoort

Sinds mei 2016 communitymanager bij Arko Sports Media van SPORTNEXT. Verder ook betrokken bij onder andere Livescope. Voorheen NU.nl. Bereikbaar via remco.tervoort@sportsmedia.nl.

Volg Remco via:

LinkedIn
Twitter

Door Remco Tervoort

Hoe PSV data inzet binnen de marketingstrategie

Het gebruik van data op de marketingafdeling van PSV is uitgegroeid tot een van de strategische pijlers binnen de organisatie. De club analyseert in samenwerking met SportsCloud data uit diverse bronnen tot bruikbare informatie, die het toepast in effectieve marketing-uitingen. Zo kan PSV inmiddels elke bezoeker van de clubsite die hiervoor toestemming geeft op basis van surfgedrag specifieke en relevante aanbevelingen doen voor de webshop. Tijdens het SPORTNEXT Event 'data en technologie in de sportmarketing' op 2 april hoor je alles over de data-driven marketing van PSV.

De uitdagingen en kansen voor de Formule 1

De Formule 1 gaat op 17 maart in Melbourne officieel het derde jaar in met het Liberty Media als eigenaar. De sport en het Amerikaanse bedrijf staan ondanks veel doorgevoerde veranderingen voor een hoop uitdagingen. Van aflopende contracten met circuits tot teruglopende inkomsten, en van dalende kijkcijfers tot voorspelbaarheid op de baan. Tegelijkertijd zijn er ook voldoende kansen voor de toekomst. We maken voorafgaand aan een nieuw Formule 1-seizoen de balans op met Patrick ter Haar, sportmarketeer bij Triple Double.

Zo wil Veronica uitgroeien tot dé sportzender van Nederland

Veronica ontpopt zich steeds meer tot dé sportzender van Nederland. De omroep heeft al de rechten voor de Champions League, Oanjevrouwen, GLORY en UFC, en daar blijft het niet bij als het aan zendermanager Bastiaan van Dalen ligt. In een interview met SPORTNEXT gaat hij dieper in op zijn plannen met Veronica, de toekomst van lineaire tv en de ontwikkeling van nieuwe online platformen.

Technologie is de toekomst van het voetbal

Technologie is de toekomst van topsport. Dat is de stellige overtuiging van Joey van Mierlo. Hij brengt met Sports Innovation Partner en Elite Skills Arena Benelux verschillende, voornamelijk buitenlandse, innovaties naar de voetbalwereld, zowel in Nederland als daarbuiten.

Digitalisering bij sportbonden: Sportvisserij Nederland zet in op segmentering

NOC*NSF startte begin 2015 met een groot project: de transitie in de sport, mede ingegeven door de kansen die de digitalisering biedt. Nu, bijna vier jaar later, hebben veel sportbonden zichzelf opnieuw uitgevonden. SPORTNEXT gaat in 2019 elke maand langs bij een sportbond om de balans op te maken. In aflevering 1 zijn we te gast bij Sportvisserij Nederland.

Pieter Zwart: 'Bewijzen bij VI dagelijks dat je met onlinejournalistiek geld kunt verdienen'

Voetbal International verkeert al tijden in zwaar weer. Het weekblad heeft een vergrijzend lezerspubliek, draaide jarenlang forse verliezen en moest noodgedwongen reorganiseren. Maar onder leiding van Pieter Zwart (26) vindt VI langzaamaan weer de weg naar boven. Met het online platform VI Pro weet het mediamerk een nieuwe, jongere doelgroep aan te spreken met online betaalde journalistiek.

Fitness: kameleon van de Nederlandse sport

Fitness is in circa drie decennia uitgegroeid tot de meest beoefende sport van Nederland én de grootste werkgever in de sport. De omzet van fitnesscentra stijgt al jaren en bedroeg in 2017 maar liefst 728 miljoen euro. En met de toegenomen behoefte aan een gezonde levensstijl lijkt het eind van de groei voor de fitnesssector nog niet in zicht.

KNLTB serveert nieuw plan om tennisbeleving en zichtbaarheid toptennis te verhogen

Tennis is een van de meest beoefende sporten in Nederland, maar de afgelopen jaren levert de sport aan populariteit in. Om tennisleden en -fans dichter bij de sport te betrekken lanceert de KNLTB een nieuwe strategie gericht op toptennis. Met de campagne ‘Beleef het beste’ zet de tennisbond in op meer fanbeleving, meer publiek en meer aandacht voor tennis. Pascal Kamp, manager marketing bij de KNLTB, licht de plannen toe.

'WK volleybal 2022 moet feest voor gehele Nederlandse sportwereld worden'

Nederland organiseert in 2022 voor het eerst een wereldkampioenschap volleybal. Samen met Polen, waar onder meer een aantal wedstrijden in de groepsfase plaatsvindt, is ons land gastheer van het toernooi. De Nevobo wil de gehele Nederlandse sportwereld bij het WK betrekken. "We gaan het evenement opnieuw neerzetten als een festival."

'Weinig extra geld naar sport in Nederland als gokmarkt opengaat'

Al jaren wordt er in Nederland gesproken over legalisering van de online gokmarkt en de mogelijke kansen die dit biedt voor de sport. Op 5 februari stemt de Eerste Kamer over de verandering van de Wet op de kansspelen (Wok). Als de Senaat daarmee instemt, kunnen binnen- en buitenlandse online kansspelaanbieders bij de Kansspelautoriteit een vergunning aanvragen. Niels Onkenhout, CEO van de Nederlandse Loterij en TOTO, juicht regulering toe, maar waarschuwt dat er weinig extra geld naar de sportwereld zal vloeien.

'Geloof erin dat we American football in Nederland op de kaart kunnen zetten'

Met de Super Bowl in Atlanta kent het American football-seizoen in de Verenigde Staten een spectaculaire ontknoping. Ook in Nederland groeit de interesse voor de sport en de NFL. Maar voorlopig blijft American football in Nederland een kleine sport voor een select groepje liefhebbers. Maar dat komt verandering in, als het ligt aan de American Football Bond Nederland (AFBN) en sportmarketingbureau SPINN Sports. Zij slaan de handen ineen om de sport naar een hoger niveau te tillen, door een breder publiek te betrekken en de beleving te verhogen.

Pim Bijl uitgeroepen tot SPORTNEXT Sportjournalistieke Talent van het Jaar 2018

De jury van de SPORTNEXT Prijs voor het Sportjournalistieke Talent heeft Pim Bijl van het AD uitgeroepen tot dé belofte van het jaar 2018. Bijl doet voor de landelijke krant verslag van onder meer wielrennen, schaatsen en atletiek. Tijdens het NSP Sport & Media Nieuwjaarsdiner in Arnhem werd ook bekend dat Hélène Hendriks Sportjournalist van het Jaar 2018 is.

Robin van Persie verkozen tot NSP Sportpersoonlijkheid van het Jaar 2018

Robin van Persie is maandag 28 januari 2019 tijdens het Sport & Media Nieuwjaarsdiner in hotel- en congrescentrum Papendal in Arnhem door de stichting Nederlandse Sport Pers uitgeroepen tot NSP Sportpersoonlijkheid van het Jaar 2018. De 35-jarige Feyenoorder wordt door de jury geprezen voor zijn positieve houding richting de media. Van Persie, die zelf aanwezig was om de prijs in ontvangst te nemen, treedt in de voetsporen van onder anderen Arjen Robben, Max Verstappen en Sven Kramer.

Social media anno 2019 in de Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie kent dit seizoen met onder meer NEC, FC Twente, Roda JC en Sparta Rotterdam een aantal clubs met veel 'ervaring' in de Eredivisie. Maar hoe zit het met de steun op social media? Nadat we vorige week de digitale achterban van de 18 Eredivisieclubs onder de loep namen, kijken we in dit artikel hoe clubs uit de Keuken Kampioen Divisie scoren op Facebook, Instagram en Twitter.

Red Bull en Jumbo-Visma gaan samen werken aan innovaties in schaatssport

Jumbo-Visma en Red Bull gaan een tweejarig partnership aan. De energiedrankfabrikant gaat het schaatsteam helpen bij het zoeken naar nieuwe innovaties. Daarnaast biedt het tevens financiële steun.