Remco Tervoort

Sinds mei 2016 communitymanager bij Arko Sports Media van SPORTNEXT. Verder ook betrokken bij onder andere Livescope. Voorheen NU.nl. Bereikbaar via remco.tervoort@sportsmedia.nl.

Volg Remco via:

LinkedIn
Twitter

Door Remco Tervoort

Sport speelt belangrijke rol in nieuwe klantprogramma VodafoneZiggo

Naast het binden van nieuwe klanten is er in de marketingwereld steeds meer aandacht voor het behoud van huidige klanten. Met dit in het achterhoofd lanceert VodafoneZiggo het nieuwe klantprogramma Priority. Onder meer Ajax en de Ziggo Dome behoren tot de eerste partners. Thomas Metz (Senior Sponsor Manager Sports) legt uit hoe de partnerships van Ziggo op het gebied van sport bijdragen aan het nieuwe klantprogramma.

Sportunity kan ongebonden sporter beter in kaart brengen via event-platform TRACX

De coronapandemie heeft voor een aantal grote veranderingen op het gebied van sport en bewegen gezorgd. Virtuele evenementen hebben hun intrede gedaan, de groep ongebonden sporters is verder gegroeid en vanuit de overheid is de aandacht voor gezondheid en vitaliteit groter dan ooit, om maar een paar ontwikkelingen te noemen. Door de intensieve samenwerking met MYLAPS en de overname van het event-platform - dat vanaf nu verder gaat onder de naam TRACX - hoopt het digitale sportmarketingbureau Sportunity nog beter te kunnen inspelen op deze trends.

Eredivisie wil fans beter leren kennen om competitie te laten groeien

In navolging van sportclubs beginnen ook steeds meer competities een directe relatie met hun fans op te bouwen. Want wie zijn supporters kent is relevanter voor (potentiële) sponsors, waarmee extra inkomsten gegenereerd kunnen worden die ten goede komen aan de clubs. De Eredivisie heeft als één van de eerste Europese voetbalcompetities een uitgebreide fanstrategie met een focus op data ontwikkeld. De strategie, ontwikkeld in samenwerking met Two Circles en Sports Alliance, moet inzichtelijk maken wie de fans van de Eredivisie precies zijn.

Engelse clubs lopen mogelijk ruim 100 miljoen euro mis vanwege verbod op goksponsoring

Voetbalclubs in Engeland lopen de komende jaren mogelijk tientallen miljoenen euro’s mis, vanwege een aanpassing in de wetgeving over sponsoring door gokbedrijven. De regering kijkt naar een verandering in de Gambling Act.

Hoe KLABU zichzelf via een kledinglijn en ambassadeurs op de kaart zet

Slechts een paar jaar na de oprichting werkt KLABU al samen met grote organisaties als Paris Saint-Germain en game-uitgever EA Sports. Het humanitaire sportmerk heeft als doel iedereen ter wereld toegang te geven tot sport. Door clubhuizen in vluchtelingenkampen te bouwen wordt er vorm gegeven aan deze ambitie. Hoe KLABU via een kledinglijn en een groeiende groep ambassadeurs haar bijzondere verhaal verteld én wil uitgroeien tot hét sportkledingmerk dat mensen overal ter wereld in staat stelt te sporten.

Wordt Botic van de Zandschulp het nieuwe uithangbord van het Nederlandse tennis?

Hij behaalde vrijwel uit het niets de kwartfinales van de US Open en veroverde als ‘Comeback Man’ de harten van tennis liefhebbend Amerika. Botic van de Zandschulp is in anderhalve week tijd uitgegroeid tot een bekende naam in de tenniswereld. Is de bescheiden Nederlander het nieuwe uithangbord van het mannentennis? En staan bedrijven nu in de rij om met hem samen te werken?

WK BMX heeft maatschappelijke impact met nieuw eetconcept en aanleg pumptracks

Ondanks de coronamaatregelen vond op zondag 22 augustus het wereldkampioenschap BMX op Papendal plaats. Met onder andere de aanleg van pumptracks in heel Gelderland, de introductie van de Good Food Kitchen en veel zichtbaarheid voor de sport kijken Laurens van Waardenburg (Sportcentrum Papendal) en Sander Gesthuizen (provincie Gelderland) terug op een geslaagd toernooi.

Formula 1 Heineken Dutch GP als voorbeeld voor de rest van de Formule 1

De coureurs waren onder de indruk, de teams uitten hun bewondering en de directie van de Formule 1 sprak haar complimenten uit. De eerste editie van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix gaat de boeken in met het predicaat ‘zeer geslaagd’. De beelden van de feestende Oranje-fans op de tribunes in Zandvoort gingen de wereld over en zorgden overal voor lovende kritieken. Hoe de Grote Prijs van Nederland moet uitgroeien tot dé voorbeeldrace voor de Formule 1.

Copa de Padel: in festivalsfeer kennismaken met snelst groeiende sport van Nederland

Padel is de snelst groeiende sport in Nederland. Het evenement Decathlon Copa de Padel op het Jaarbeursplein in Utrecht speelt in op de stijgende populariteit van de sport. Het doel van het event is om in een festivalsfeer een breed publiek kennis te laten maken met padel en zo nog meer mensen te interesseren voor de sport.

50 best te vermarkten sporters, Lieke Martens enige Nederlandse in lijst

Het Amerikaanse sportbusiness platform SportsPro heeft wederom een lijst samengesteld met 50 sporters waar bedrijven de komende jaren het beste mee kunnen samenwerken. Lieke Martens is op plek 44 de enige Nederlandse in de lijst. Simone Biles is de best te vermarkten sporter.

Het ‘Messi-effect’; wat zijn de gevolgen van de overstap naar PSG?

Het leek wel of heel voetbalminnend Parijs vorige week was uitgelopen voor de komst van Lionel Messi naar de Franse hoofdstad. Op het vliegveld, bij het stadion of voor de fanshop. Overal verzamelden supporters van Paris Saint-Germain zich om een glimp van de Argentijnse superster op te vangen. De overgang van FC Barcelona naar PSG maakt veel los. SPORTNEXT onderzoekt vanuit een marketingperspectief de gevolgen van de transfer van Lionel Andrés Messi.

Dit zijn de kledingsponsors in de Eredivisie seizoen 2021/’22

Het Eredivisieseizoen 2021/’22 wordt vrijdag 13 augustus afgetrapt door Go Ahead Eagles en sc Heerenveen. Naast de Eagles promoveerden ook NEC en Cambuur vanuit de Keuken Kampioen Divisie naar het hoogste niveau. De drie promovendi zorgen voor de nodige verschuivingen op sponsorgebied. Net zoals voorgaande seizoenen hebben we een overzicht gemaakt van alle kledingsponsors in de Eredivisie, met dit jaar veel contracten die zijn verlengd.

Tour de France trok dit jaar aanmerkelijk minder kijkers

Hoewel Mathieu van der Poel bijna een week lang de gele trui droeg in de Tour de France en Team Jumbo-Visma de nodige successen boekte werd er dit jaar in Nederland een stuk minder naar ‘La Grande Boucle’ gekeken dan in voorgaande jaren. De kijkcijfers zijn zelfs met 16% gedaald ten opzichte van het vijfjarig gemiddelde.

Fortuna Sittard wil met behulp van technologie en data naar Nederlandse subtop

Met de kapitaalinjectie van het Nederlandse Azerion wil Fortuna Sittard de komende jaren zowel in sportief als organisatorisch opzicht de stap naar de subtop van Nederland zetten. De eigenaars van het digitale game- en reclamebedrijf worden mede-eigenaar van de Limburgse Eredivisionist en nemen twintig procent van de aandelen over. Fortuna-voorzitter Isitan Gün en Atilla Aytekin, mede-oprichter en CEO van Azerion, lichten in gesprek met SPORTNEXT Magazine toe hoe zij hun ambities waar willen gaan maken.

Hanneke Jaanen: 'Content wordt steeds belangrijker in campagnes'

Na ruim tien jaar heeft Hanneke Jaanen PSV verruild voor Triple Double. Bij het sportmarketingbureau is de Brabantse sinds 1 juni verantwoordelijk voor de merkentak. Met haar kennis en expertise van media en content hoopt Jaanen een wezenlijke bijdrage aan de contentcomponent bij campagnes te kunnen leveren.