Remco Tervoort

Van mei 2016 tot medio 2022 Communitymanager bij Arko Sports Media van SPORTNEXT. Verder ook betrokken geweest bij onder andere Livescope en voorheen NU.nl. Inmiddels werkzaam als PR- en communicatieadviseur bij Koolhoven & Partners.

Volg Remco via:

LinkedIn
Twitter

Door Remco Tervoort

SEG ziet kansen om commerciële inkomsten sporters te vergroten

Met de komst van Lennart Bril als Head of Commerce wil talent managementbureau Sports Entertainment Group (SEG) hun klanten op commercieel vlak beter gaan ondersteunen en begeleiden. Door onder meer op maat gemaakte proposities te maken wil het internationaal opererende bedrijf ervoor zorgen dat sporters naast hun salaris ook meer inkomsten uit commerciële activiteiten gaan genereren.

Amerikaanse snowboardster Marino in conflict met IOC om Prada-logo op board

De Amerikaanse snowboardster Julia Marino trok zich maandag terug van deelname aan het onderdeel big air bij de Winterspelen. De zilverenmedaillewinnaar bij de slopestyle stelt dat een dispuut met het Internationaal Olympisch Comité de reden is voor haar afmelding. Marino moest van het IOC het logo van sponsor Prada op haar board afdekken. Naar eigen zeggen is de Amerikaanse hierdoor gevallen bij de training in Peking voor het onderdeel big air en wilde ze geen blessure riskeren.

Super Bowl LVI: Krijgt het spectaculaire seizoen van de comeback een passend sluitstuk?

De Super Bowl kent dit jaar met de Los Angeles Rams en de Cincinnati Bengals twee verrassende namen. In het SoFi Stadium in Los Angeles, de thuisbasis van de Rams, strijden de teams in de nacht van zondag op maandag om de Vince Lombardi Trophy. Het seizoen van de comeback voor de NFL moet in Californië een passend sluitstuk krijgen. De voortekenen voor een spectaculaire finale zijn zowel op als naast het veld gunstig. Aan de hand van een aantal SPORTNEXT thema’s kijken we vooruit naar Super Bowl 56: in het meest moderne sportstadion ter wereld zijn meer ogen dan ooit gericht op de nieuwe NFL-sterren van de toekomst.

Meer beleving en multifunctionaliteit Goffertstadion vergroten inkomsten NEC

Waar in de voetbalwereld voorheen vooral de nadruk lag op het draaien van omzet tijdens en vlak na thuiswedstrijden, wordt het stadion nu ook steeds vaker ingezet voor (zakelijke) evenementen, bijeenkomsten voor sponsors of het organiseren van een maatschappelijke activiteit. Beleving en multifunctionaliteit zijn hierbij de kernwoorden, die ervoor zorgen dat er buiten de wedstrijddagen om ook veel te beleven valt voor bezoekers. NEC wist met behulp van haar partners Beewan Sports Experience en YveY in een paar jaar tijd de horeca-omzet te verdubbelen én samen met de fans een geliefd supportershome te realiseren.

Dit zijn in 2022 de populairste clubs op social media uit de Pure Energie Eredivisie Vrouwen

De Pure Energie Eredivisie Vrouwen kreeg er dit seizoen met Feyenoord een grote naam uit het mannenvoetbal bij. In totaal zijn er nu negen clubs actief in de competitie, die blijft winnen aan professionaliteit en populariteit. De grotere zichtbaarheid van de Pure Energie Eredivisie Vrouwen werpt ook online zijn vruchten af. Na de social media-overzichten van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie is het nu tijd om de digitale achterban van de 9 clubs in de Pure Energie Eredivisie Vrouwen onder de loep te nemen.

Kijkcijfers over 2021: Sport is weer dominant

Met het EK voetbal, de Olympische Spelen en de spannendste ontknoping in de historie van de Formule 1 was 2021 een goed jaar voor de sportliefhebber. In de kijkcijfers over 2021 is terug te zien dat deze evenementen ware kijkcijferkanonnen zijn waar Nederlanders massaal voor thuisblijven. In de top 25 meest bekeken tv-programma’s van afgelopen jaar staan tien sportgerelateerde uitzendingen.

Dit zijn in 2022 de meest populaire clubs op social media in de Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie kreeg er dit seizoen met de degradanten ADO Den Haag, FC Emmen en VVV-Venlo drie clubs bij met een grote achterban. Samen met ploegen als NAC Breda, Roda JC Kerkrade en De Graafschap spelen er nu verschillende teams met een grote fanschare op het één na hoogste niveau in Nederland. Nadat we vorige week de digitale achterban van de 18 Eredivisieclubs onder de loep namen, kijken we in dit artikel hoe clubs uit de Keuken Kampioen Divisie scoren op social media.

Australian Open koppelt NFT’s aan actie op de tennisbaan

De Australian Open gaat als eerste Grand Slam-toernooi non-fungible tokens aanbieden aan fans. Elke NFT vertegenwoordigt een klein deel van de tennisbaan, waarvan de kopers ‘eigenaar’ worden. Zo worden de virtuele en fysieke wereld op een slimme manier bij elkaar gebracht.

Dit zijn in 2022 de meest populaire clubs op social media in de Eredivisie

De tweede seizoenshelft in de Eredivisie gaat komend weekend van start. Net als de voorgaande vier jaar maakt SPORTNEXT aan het begin van een nieuw jaar de balans op en onderzoeken we hoe groot de digitale achterban van de 18 Eredivisieclubs is.

Overzicht: uitzendrechten per sport in Nederland

De aandacht en interesse voor sport is misschien wel groter dan ooit. De strijd om de sportuitzendrechten is daarom hevig. Bekende gezichten en nieuwkomers vechten om de rechten van bekende en minder bekende sporten, toernooien en competities. Het resultaat van deze concurrentie in Nederland is een versplinterd landschap. Tijd voor een overzicht van de sportrechtenmarkt.

EK Futsal als katalysator voor groei zaalvoetbal in Nederland

Van 19 januari tot en met 6 februari 2022 vindt het EK Futsal plaats in Nederland. Het toernooi moet als katalysator voor de sport in Nederland dienen. Daarbij zijn drie doelstellingen geformuleerd: de bekendheid van zaalvoetbal vergroten, volle stadions en het aantal beoefenaars van de sport uitbreiden. Manon Albers (Local Organizing Commitee UEFA Futsal EURO 2022) en Patrick ter Haar (One:Nil) vertellen over de campagne ‘True to the Art’ en de legacy van het evenement.

6 fitnesstrends voor 2022

Sinds de start van de coronapandemie is er veel veranderd in de fitnessindustrie. Na een lastige periode lijken de sportscholen wereldwijd weer op de weg terug te zijn. Welke (blijvende) effecten heeft COVID-19 veroorzaakt en wat wordt de rol van innovatie en technologie in de toekomst? In samenwerking met Marcel Boots, Digital Fitness & Innovation Director bij Basic-Fit, presenteren we de 6 fitnesstrends voor 2022.

GLORY wil met NFT-marktplaats fanbase vergroten

Als een van de grootste vechtsportorganisaties ter wereld beschikt GLORY over een schatkist aan bijzondere content. Via social media wordt deze content al wijdverspreid én zeer goed bekeken. Nu zet GLORY de volgende stap door hoogtepunten van gevechten via de eigen marktplaats GLORY Smacks aan te bieden als non-fungible tokens.

Formule 1 profiteert ook van wereldtitel ‘nieuwe superster’ Max Verstappen

Na een zinderende ontknoping werd Max Verstappen zondag in Abu Dhabi wereldkampioen in de Formule 1. De Nederlandse coureur van Red Bull Racing versloeg concurrent Lewis Hamilton in de allerlaatste ronde van misschien wel het meest spectaculaire seizoen in de geschiedenis van de autosport. Met zijn wereldtitel treedt Verstappen niet alleen toe tot de groten der aarde in de sportwereld, hij vergroot ook zijn economische impact op de Formule 1.

De rol van innovatie en technologie bij de groei van Basic-Fit

Basic-Fit is de laatste jaren uitgegroeid tot een merk dat haar leden veel meer biedt dan alleen een plek om te sporten. De grootste fitnessketen van Nederland ontwikkelde recent onder meer een videoplatform, een voedingslijn en een webshop met producten om thuis te fitnessen. Onlangs is ook een nieuwe app geïntroduceerd, waarmee Basic-Fit een volgende stap zet in het zo goed mogelijk op maat bedienen van klanten.