Remco Tervoort

Van mei 2016 tot medio 2022 Communitymanager bij Arko Sports Media van SPORTNEXT. Verder ook betrokken geweest bij onder andere Livescope en voorheen NU.nl. Inmiddels werkzaam als PR- en communicatieadviseur bij Koolhoven & Partners.

Volg Remco via:

LinkedIn
Twitter

Door Remco Tervoort

'Geloof erin dat we American football in Nederland op de kaart kunnen zetten'

Met de Super Bowl in Atlanta kent het American football-seizoen in de Verenigde Staten een spectaculaire ontknoping. Ook in Nederland groeit de interesse voor de sport en de NFL. Maar voorlopig blijft American football in Nederland een kleine sport voor een select groepje liefhebbers. Maar dat komt verandering in, als het ligt aan de American Football Bond Nederland (AFBN) en sportmarketingbureau SPINN Sports. Zij slaan de handen ineen om de sport naar een hoger niveau te tillen, door een breder publiek te betrekken en de beleving te verhogen.

Pim Bijl uitgeroepen tot SPORTNEXT Sportjournalistieke Talent van het Jaar 2018

De jury van de SPORTNEXT Prijs voor het Sportjournalistieke Talent heeft Pim Bijl van het AD uitgeroepen tot dé belofte van het jaar 2018. Bijl doet voor de landelijke krant verslag van onder meer wielrennen, schaatsen en atletiek. Tijdens het NSP Sport & Media Nieuwjaarsdiner in Arnhem werd ook bekend dat Hélène Hendriks Sportjournalist van het Jaar 2018 is.

Robin van Persie verkozen tot NSP Sportpersoonlijkheid van het Jaar 2018

Robin van Persie is maandag 28 januari 2019 tijdens het Sport & Media Nieuwjaarsdiner in hotel- en congrescentrum Papendal in Arnhem door de stichting Nederlandse Sport Pers uitgeroepen tot NSP Sportpersoonlijkheid van het Jaar 2018. De 35-jarige Feyenoorder wordt door de jury geprezen voor zijn positieve houding richting de media. Van Persie, die zelf aanwezig was om de prijs in ontvangst te nemen, treedt in de voetsporen van onder anderen Arjen Robben, Max Verstappen en Sven Kramer.

Social media anno 2019 in de Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie kent dit seizoen met onder meer NEC, FC Twente, Roda JC en Sparta Rotterdam een aantal clubs met veel 'ervaring' in de Eredivisie. Maar hoe zit het met de steun op social media? Nadat we vorige week de digitale achterban van de 18 Eredivisieclubs onder de loep namen, kijken we in dit artikel hoe clubs uit de Keuken Kampioen Divisie scoren op Facebook, Instagram en Twitter.

Red Bull en Jumbo-Visma gaan samen werken aan innovaties in schaatssport

Jumbo-Visma en Red Bull gaan een tweejarig partnership aan. De energiedrankfabrikant gaat het schaatsteam helpen bij het zoeken naar nieuwe innovaties. Daarnaast biedt het tevens financiële steun.

Dit zijn de 30 rijkste voetbalclubs ter wereld

Er gaat steeds meer geld om in het voetbal. De gezamenlijke omzet van de 20 rijkste clubs in Europa steeg in het seizoen 2017/2018 naar €8,3 miljard. Real Madrid lost Manchester United af als ‘koploper in de Deloitte Football Money League. Nederlandse clubs zijn niet te vinden in de top 30, waar een inkomen van minimaal €150 miljoen voor is vereist.

Social media anno 2019 in de Eredivisie

De tweede seizoenshelft is dit weekend weer begonnen. Er wacht een spannende strijd om de landstitel en ook onderin de ranglijst is nog van alles mogelijk. Clubs zullen via hun eigen (social) media-kanalen weer uitgebreid verslag doen van alles wat er binnen en buiten de organisatie gebeurt. Net als vorig jaar maakt SPORTNEXT aan het begin van een nieuw jaar de balans op en onderzoeken we hoe groot de digitale achterban van de 18 Eredivisieclubs is.

Korfbalbond toont aan dat livestreamen van wedstrijden werkt

Sinds 2013 worden er wedstrijden van de Korfbal League uitgezonden middels livestreams op YouTube. De afgelopen jaren wonnen de uitzendingen snel aan populariteit en ook dit seizoen toont vooralsnog een stijgende lijn. De beslissing van het KNKV om zelf duels live aan de man (en vrouw) te brengen heeft de bond geen windeieren gelegd.

Halve finale WK voetbal best bekeken sportprogramma van 2018

De afwezigheid van het Nederlands elftal op het wereldkampioenschap voetbal deze zomer zien we logischerwijs ook terug in de kijkcijfers over 2018. Waar sport in jaren met een groot voetbaltoernooi normaal gesproken de ranglijst aanvoert, vinden we de eerste sportuitzending nu pas terug op plek 3. De halve finale van het WK tussen Frankrijk en België was het best bekeken met 3,9 miljoen tv-kijkers.

Gremio gaat shirts verkopen via verkoopautomaat op Braziliaans vliegveld

De Braziliaanse voetbalclub Gremio gaat op een nieuwe manier shirts verkopen. De tweevoudig landskampioen heeft een verkoopautomaat gevuld met tenues van de club geplaatst op het vliegveld Salgado Filho in Porto Alegre.

Hoe kerken herrijzen als sportkathedralen

Beleving wordt steeds belangrijker in onze maatschappij, mensen gaan niet alleen meer naar een evenement of wedstrijd om naar 'sport te kijken', maar gaan voor een totaalbeleving waar ze bij voorkeur zelf een rol in spelen. Niet voor niets waren zowel het WK als EK beachvolleybal op diverse locaties in Nederland enorm populair. Een volgende stap in deze ontwikkeling is op zoek gaan naar nóg specialere locaties, zoals een kerk. Overal ter wereld krijgen leegstaande kerken namelijk een herbestemming. Meer dan eens als schitterende sportkathedralen.

Albert Heijn stelt voor het eerst voetbalplaatjes van Oranjevrouwen beschikbaar

Voor het eerst zijn er dit jaar bij Albert Heijn voetbalplaatjes van de spelers van het Nederlands vrouwenelftal te sparen. Er zijn plaatjes van onder meer Lieke Martens, Vivianne Miedema, Kika van Es, Renate Jansen en Shanice van de Sanden.

Dit waren de best gelezen blogs van 2018 op SPORTNEXT

Het nieuwe jaar is net begonnen, maar we blikken nog één keer terug op 2018. Een bijzonder jaar voor SPORTNEXT, want onze site werd vernieuwd! Gelukkig weten jullie ons nog steeds goed te vinden en werden de artikelen ook dit jaar weer goed gelezen. We willen hier ook van de gelegenheid gebruikmaken om alle bloggers te bedanken, want zonder jullie zouden we niet bestaan. Dan nu: de 10 best gelezen blogs van 2018 op een rij.

A Touch of Gold: van rondreizende productie tot gymsportspektakel in Ziggo Dome

Al ruim twintig jaar sluit de KNGU het sportjaar af met het gymgala. Wat begon als een rondreizende productie is uitgegroeid tot een gymsportspektakel met twee shows in Ziggo Dome Amsterdam. Met A Touch of Gold presenteert de sport zich aan een groot publiek en geven sporters en de bond hun visitekaartje af.

WK voetbal in 2018 wereldwijd populairste Google-zoekopdracht

Sport bleek in 2018 een populair onderwerp om naar te zoeken op Google. Wereldwijd werd er op de zoekmachine het meest gezocht naar het wereldkampioenschap voetbal. Het WK was ook het meest gezochte evenement in Nederland.