Artikelen

Wat zijn de gevolgen voor ATPI van het uitstel van de Olympische en Paralympische Spelen?

Op 24 maart 2020 bevestigde het Internationaal Olympisch Comité (IOC) dat de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio werden uitgesteld naar 2021. Ook voor ATPI Sports Event een grote klap. Kevin Perrin, Head of Commercial & Sports Relations bij ATPI Sports Events in Canada, en Ellen de Weijer, Senior Project Manager bij ATPI Sports Events in Nederland, blikken terug op een roerige periode.

'Twitter ideale samenwerkingspartner voor rechtenhouders in sport'

Mede door de komst van social media is de mediasportwereld enorm veranderd. Clubs, organisaties en merken zijn veranderd in mediabedrijven, waar entertainment en content een heel grote rol spelen. Twitter biedt deze partijen een podium om deze content onder een groot publiek te verspreiden én extra inkomsten te genereren. SPORTNEXT sprak met Simone Tomassetti van Twitter over het Amplify-programma, Twitter als ‘digitale huiskamer’ en het belang van personalisatie.

Het laatste sportmarketingnieuws: NOC*NSF heeft ’s werelds eerste chef de emission

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

FC Utrecht bedient haar fans op maat met langs-de-lijn social content

Voor sportorganisaties zijn social media een manier om snel, eenvoudig en interactief te communiceren met de achterban. Om op te blijven vallen, wordt het steeds belangrijker om deze content onderscheidend en visueel aantrekkelijk te maken. FC Utrecht kan dankzij de nieuwe app Content Stadium LIVE razendsnel in hun eigen huisstijl, langs-de-lijn social content maken en delen met de fans.

Vijf vragen over sport en politiek: ‘Merken kunnen zich niet meer verstoppen’

Teams die knielen voorafgaand aan wedstrijden in de strijd tegen racisme, de regenboog-aanvoerdersband van Manuel Neuer, Cristiano Ronaldo en Paul Pogba die voor het oog van de wereld ongezonde producten van sponsors wegzetten tijdens persconferenties. Het Europees kampioenschap voetbal heeft al voor de nodige opschudding buiten het veld gezorgd. Sportmarketeer Ruud van der Knaap van Triple Double beantwoordt vijf vragen over het mengen van sport en politiek.

Samsung FastFrame geheime wapen van BMX’ers op Spelen

Technologie en innovatie maken steeds vaker het verschil in topsport. Met nog ruim een maand tot de Zomerspelen in Tokio presenteerde Samsung onlangs het geheime wapen dat BMX’ers Niek Kimmann en Judy Baauw aan een medaille in Japan moet helpen. Het Samsung FastFrame levert door ingebouwde technologie direct essentiële data om de start te perfectioneren.

Remco Barbier nieuwe CEO Golazo Nederland

Remco Barbier, momenteel Head of Branding bij NN Group, wordt de nieuwe CEO van Golazo Nederland. De 41-jarige Rotterdammer is de opvolger van Mario Kadiks, die op eigen verzoek een andere rol gaat vervullen bij het Europese sport- en gezondheidsbedrijf.

ATPI Podcast: Het belang van netwerken in de sport

Hoe belangrijk is netwerken in de sportwereld? In een nieuwe podcast-serie van ATPI Benelux geven John Bergmann (Commercial Head Corporate & Sports Events bij ATPI) en Teun Jacobs (technisch manager van Almere City FC) antwoord op deze vraag.

Het laatste sportmarketingnieuws: Amateurvoetbal 5 miljard waard voor samenleving

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

NGF wil met Big Green Egg Open impuls geven aan vrouwengolf

De Ladies European Tour keert na zes jaar terug in Nederland. Van 30 juni tot en met 3 juli wordt op de Rosendaelsche Golfclub het eerste Big Green Egg Open gespeeld. Daaraan doen niet alleen Europese topspeelsters mee, maar ook 30 Nederlandse golftalenten. De NGF hoopt met het toernooi bovendien een impuls te geven aan het vrouwengolf in Nederland.

Urban Sports heeft de toekomst

Urban sports is al jaren één van de snelst groeiende sporten in Nederland. Door de huidige pandemie en de daarbij horende maatregelen rondom sport is dit nog meer in een stroomversnelling gekomen. Of het nu om freerunning, skateboarding, BMX, tricking, hiphop of calisthenics gaat, Urban Sports trekt de jeugd en zet zelfs ouderen aan tot bewegen. Maar hoe kun je als sportbond of organisatie inspelen op deze trend?

Sponsor Stories: ING groeit dankzij samenwerking met KNVB uit tot de 'voetbalbank'

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: ING en de KNVB.

Cryptosponsoring doet intrede in Nederland: Knaken werkt samen met Ajax en Feyenoord

Na vele sponsordeals in het buitenland tussen handelsplatforms in digitale valuta en sportorganisaties, heeft cryptocurrency-sponsoring nu ook echt zijn intrede gedaan in Nederland. Zowel Ajax als Feyenoord is een samenwerking aangegaan met het Nederlandse Knaken.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ronaldo haalt flesjes EK-sponsor Coca-Cola uit beeld

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het geheim achter het enorme succes van de Formule 1 op YouTube

Formule 1 is een van de meest populaire sporten ter wereld. Meer dan een half miljard unieke kijkers over de hele wereld kijken naar de Grands Prix. Ook in ons land is de populariteit enorm met meer dan 1,5 miljoen kijkers per race, mede of grotendeels, te danken aan de goede resultaten van Max Verstappen. Maar los van de enorme populariteit is de digitale transformatie die Formule 1 de afgelopen jaren heeft doorgemaakt indrukwekkend te noemen. Wat is het geheim achter deze transformatie en het daaruit voortvloeiende succes op YouTube?