Pieter van der Meer

Communitymanager bij Arko Sports Media van onder andere Sport & Strategie.

Volg Pieter via:

LinkedIn
Twitter

Door Pieter van der Meer

Een Tikkie als digitale collecte voor Fonds Gehandicaptensport

In plaats van een collecte langs de deuren houdt Fonds Gehandicaptensport door het coronavirus een digitale collecte voor sporters met een beperking. Met de actie Tik ’n Euro! wil het Fonds de hele sport achter zich krijgen een kleine bijdrage te doen. In de campagne wordt het fonds daarbij geholpen door een brede selectie aan topsporters met onder anderen Sjinkie Knegt, Erik ten Hag, Tess Wester en Churandy Martina. Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport: “Dit is een enorme kans, ook voor onze toekomst.”

Curaçao Tennis Legends promoot Curaçao als vakantiebestemming

Onlangs werd op Curaçao de derde editie van de Curaçao Tennis Legends georganiseerd. Het evenement is de opvolger van de AFAS Tennis Classics, wat vijftien jaar een begrip was in de zakelijke markt in Nederland. Bij de verplaatsing van het tennistoernooi naar Curaçao is het belangrijkste ingrediënt, de oud-tennisprofs, hetzelfde gebleven. Door de samenwerking met het Curaçao Tourist Board heeft de marketing van het evenement wel een heel andere insteek gekregen, zegt toernooidirecteur Eric Kersten van Team TOC. "We gebruiken het evenement nu als middel om Curaçao te promoten als vakantiebestemming."

Rotterdam ziet kansen in esports bij citymarketing

De gemeente Rotterdam zet de komende jaren flink in op esports met de ambitie om de esports hoofdstad van Nederland te worden. In het sportbeleid van wethouder Sven de Langen heeft esports sinds dit jaar ook een prominente plek gekregen. Met dat beleid wil hij gaming toevoegen aan de breedtesport en tegelijkertijd wil hij esports gebruiken in de citymarketing van Rotterdam. Tijdens het EsportsX event op 18 oktober in Ahoy zal De Langen meer vertellen over de kansen die hij ziet in de esports voor gemeenten.

Trailrun bij Marikenloop: van noodzaak naar pure fun

Trailrunning is hot op dit moment. Steeds meer hardlopers willen van de gebaande paden af en kiezen voor hardloopevenementen over smalle paadjes, bossen en heuvels. Dat deze uitdagende vorm van hardlopen steeds populairder wordt, was goed te zien bij de eerste trail editie van de Marikenloop. De toevoeging van een trail door de Nijmeegse bossen bleek met 2400 deelnemers aan de start gelijk een schot in de roos. De organisatie speelde hiermee ook in op een andere trend: een terugloop van het aantal vrouwen dat een aparte ladiesrun wil lopen.

Feyenoord en Jumbo laten fans in de regio sparen voor droomdag in De Kuip

Ajax en Hewlett Packard werken samen aan snellere analyse spelersdata