Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Olympic Webinar: de veranderingen in fanbeleving en guest experience

De Olympische Spelen in Tokio gaan er voor sporters en toeschouwers totaal anders uitzien dan in het verleden. Sponsorreport organiseert daarom op donderdag 19 november 2020 een webinar over de veranderingen in de olympische fanbeleving en guest experience als gevolg van de corona-pandemie.

Het laatste sportmarketingnieuws: adidas onderzoekt verkoop Reebok

In de week waarin Nederland, Duitsland en België aangaven samen het WK Vrouwen in 2027 te willen organiseren, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

'Er zijn een aantal hoofdstukken toegevoegd aan ons calamiteitenplan'

Op het circuit van Portimao staat in het weekeinde van 23 tot en met 25 oktober de Grand Prix Formule 1 van Portugal op het programma. Een sportevenement waarbij ook ATPI sinds lange tijd weer operationeel aan de slag kan gaan. “Zij het op kleine schaal,” zo zegt John Bergmann, binnen ATPI commercieel verantwoordelijke voor Corporate en Sports Events. “Het is nog heel beperkt, hoor. Komend weekeinde gaat het in de Algarve om 150 mensen, waarvan er 140 uit Portugal komen.”

Hoe kun je een digitale strategie inpassen in de sport?

De sport globaliseert en technologie helpt daarbij. Door deze globalisering verandert de wereld van sportmarketing. Hoe kun je inspelen op deze veranderingen en welke competenties zijn nodig om in een digitale marketing omgeving effectief en succesvol te opereren? Het antwoord op deze en vele andere vragen krijg je in het internationale educatie programma van de Victoria University in Australië, Track en SportsCloud.

KNVB introduceert E_Oranje om jongeren eerder en langer aan voetbal te binden

De KNVB heeft dinsdag bekendgemaakt een digitaal Nederlands elftal te beginnen. Met dit zogenaamde E_Oranje, waarvan Koen Weijland bondscoach wordt, wil de voetbalbond de beleving van de voetbalfans vergroten en een zo groot mogelijk aantal fysieke voetbalfans en E_voetballers bereiken en verbinden.

Feyenoord verlengt met hoofdsponsor Droomparken, nieuwe naam op Europees shirt

Het contract tussen Feyenoord en hoofdsponsor EuroParcs Group (het nieuwe moederbedrijf van de huidige hoofdpartner Droomparken) is met een jaar verlengd, tot en met juni 2022. Tevens is er een optie in het contract opgenomen voor nog een extra seizoen. Onderdeel van de afspraken is dat EuroParcs nu al op de tenues van de Rotterdamse club prijkt, tijdens de Europa League wedstrijden dit seizoen.

Van sportmarketing naar sportmerketing: "Neem het merk van de sport als vertrekpunt"

Sportmarketing in zijn huidige vorm is op sterven na dood. Dat zegt Stefan Kraft van Ermel, directeur van sportmarketingbureau Comeback sports. Het bedrijf positioneert merken in de sportbranche, maar gelooft niet in de ijzeren sportmarketingwetten en de vluchtigheid ervan. Het alternatief? “Wij introduceren sportmerketing. Sport en merk. Die twee hebben in onze filosofie alles met elkaar te maken.”

Het laatste sportmarketingnieuws: Hervormingen Premier League tegengehouden door clubs

In de week waarin de Nederlandse sportwereld weer grotendeels werd stilgelegd, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Korfbal League en Eyecons starten online korfbalplatform

Met ingang van het komende Korfbal Leagueseizoen zijn alle Korfbal Leagueduels live te zien via een online korfbalplatform, opgezet in samenwerking met Eyecons. Dat hebben het KNKV en de Korfbal Leagueverenigingen onlangs afgesproken met Eyecons. Het online videoplatform is op dit moment al de plek voor live voetbal (Tweede Divisie), live hockey (Hoofdklasse dames en heren) en live honkbal (Hoofdklasse).

Het laatste sportmarketingnieuws: GAMMA stapt in gaming

In de week waarin de Bundesliga bekendmaakte dat de waarde van de buitenlandse tv-rechten met 20% zijn gedaald vanwege corona, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Virgil van Dijk behoort tot 50 best te vermarkten sporters

Het Amerikaanse sportbusiness platform SportsPro heeft wederom een lijst samengesteld met 50 sporters waar bedrijven het best hun sponsorgeld in kunnen investeren. Virgil van Dijk maakt dit jaar zijn debuut in de lijst. De Nederlander staat op de 23e plaats. Lionel Messi is de best te vermarkten sporter.

Het laatste sportmarketingnieuws: EasyToys alsnog hoofdsponsor FC Emmen

In de week waarin de Eredivisie CV en de Coöperatie Eerste Divisie hebben uitgesproken een samengaan te onderzoeken, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Philips en PSV al meer dan een eeuw onafscheidelijk

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Philips en PSV.

NOC*NSF en Rabobank ondersteunen verenigingen met praktische tips

NOC*NSF en Rabobank hebben in het kader van de Nationale Sportweek een aantal video's gemaakt met praktische tips om de sportclub nog beter te kunnen promoten. In de vijf video’s geven experts samen met TeamNL sporters tips over marketing en communicatie bij een vereniging. Met de video’s ondersteunen NOC*NSF en Rabobank alle verenigingen en hun vrijwilligers die zich dag in dag uit 100% inzetten om het beste uit hun sportclub te halen.

MLB luidt het einde van betaaltelevisie in

Van de vier grote Amerikaanse sporten gaat de geschiedenis van het honkbal het verst terug. Al in 1869 werd het eerste professionele honkbalteam opgericht en in 1876 ontstond de eerste profleague. Sinds die tijd is Major League Baseball op diverse fronten wegbereider geweest voor de andere sportleagues. De afgelopen decennia was Major League Baseball vooral op het gebied van technologische toepassingen en nieuwe media zeer innovatief.