Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: Super Bowl-reclames al uitverkocht

In de week waarin PSG op zoek ging naar een naamgever voor het stadion die minimaal €10 miljoen per seizoen moet opleveren, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ziggo wint gouden SponsorRing in categorie sport met 'Klassieker-huisje'

Ziggo heeft maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen in het Postillion Convention Center in Amsterdam goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het bedrijf kreeg de prijs voor het Ziggo Klassieker-huisje: Jari zoekt huisgenoten. Het Tata Steel Chess Tournament won de categorie langlopende sponsorships. Frits van Eerd (Jumbo) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar 2019'.

Het laatste sportmarketingnieuws: PSV zet in op Active Esports

In de week waarin uit onderzoek bleek dat sc Heerenveen een groei van maar liefst 160% over alle social media-kanalen noteerde dankzij de komst van de Vietnamees Doan Van Hau, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Studiereis Sponsorreport IEG Chicago: innovatie en inspiratie in sponsoring

Ook in 2020 organiseert Sponsorreport weer een studiereis naar het grootste sponsorcongres ter wereld in Chicago: IEGWorld. Het gerenommeerde congres biedt opnieuw een indrukwekkend en omvangrijk programma met de nadruk op een groot aantal inspirerende keynotes.

Investeringen in R&D leveren F1-teams meer op dan reclame

Autofabrikanten die veel in R&D investeren halen méér voordeel uit deelname aan de Formule 1 dan autofabrikanten die veel in reclame investeren. Dat blijkt uit onderzoek van de Rotterdam School of Management.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'Ongebonden sporten in opmars'

In de week waarin LaLiga begon met een talentenshow in Brazilië om de nieuwe Neymar te vinden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Jonge professionals maken kans op ultieme baan in de sport

De zomer van 2020 staat volledig in het teken van sport. Met het EK voetbal en de Olympische Spelen als absolute blikvangers, maar ook de Formule 1 én Vuelta in eigen land! Voor iedere sportliefhebber een zomer om écht naar uit te kijken. Ook in SX Eindhoven wordt het een drukke zomer. Wij bieden jou de kans om in 2020 mee te werken aan verschillende grote campagnes.

Het laatste sportmarketingnieuws: Sportsponsormarkt bedraagt 30,87 miljard dollar

In de week waarin de ATP toestemming gaf aan tennissers om wearables te dragen tijdens de Next Gen ATP Finals, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Gebruik social media in Nederland neemt af; Instagram groeit nog wel

Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Alleen Instagram groeit nog in Nederland. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Beleving en winkelervaring staan centraal bij succesvolle sportretailers

Consumenten met een interesse in sport doen hun aankoop het liefst online. Toch lukt het de sportbranche steeds vaker om een inspirerende winkelomgeving en winkelervaring te creëren, waardoor klanten bereid zijn achter hun laptop vandaan te komen. Bever is hier het beste voorbeeld van en het bedrijf is daarom wederom de meest inspirerende sportretailer.

De nominaties voor de SponsorRingen 2019

De vakjury’s van de SponsorRingen hebben dit jaar zeventien cases genomineerd uit de in totaal 47 inzendingen. De winnaars van een SponsorRing worden op maandag 25 november bekroond. Stichting SponsorRingen spreekt over een goed sponsorjaar met nominaties van hoge kwaliteit.

Kiki Bertens start samenwerking met Peugeot

Kiki Bertens heeft in Peugeot Nederland een nieuwe sponsor gevonden. Nederlands beste tennisster gaat deel uitmaken van het in 2018 gelanceerde Peugeot NextGen Lions tennisprogramma. De samenwerking gaat van start tijdens de WTA Finals.

Het laatste sportmarketingnieuws: WK clubteams uitgebreid naar 24 teams

In de week waarin de Spaanse voetbalvrouwen lieten weten te gaan staken vanwege mislukte contractonderhandelingen met de clubs, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Internationale schaatswedstrijden ook komende vier jaar bij NOS te zien

Alle internationale schaatswedstrijden zijn ook de komende vier seizoenen te volgen via de NOS bij de publieke omroep. De NOS heeft de samenwerking met de Internationale Schaatsunie (ISU) verlengd tot en met het seizoen 2022/2023.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'Puma nieuwe kledingsponsor PSV'

In de week waarin 500 miljoen mensen Eliud Kipchoge het wereldrecord op de marathon zagen verbreken, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.