Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Drie marketingtips van NN Group

NN Group heeft de laatste jaren van zich doen spreken in de sportwereld. Het richtte met het NN Running Team het eerste professionele hardloopteam op, introduceerde de SmartMedal en gaf hardlopers een steuntje in de rug met de ‘hardloopsupporter’. Genoeg reden dus om het jaar fris in te gaan met drie marketingwijsheden van NN Group.

Het laatste sportmarketingnieuws: Spotify richt zich met eigen podcasts op sport

In de week waarin de kijkcijfers over 2019 in de VS duidelijk maakten dat de NFL nog steeds veruit de populairste kijksport is, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Tjitske Benedictus opnieuw meest invloedrijke persoon in sponsoring

Tjitske Benedictus van ING Nederland is door Sponsorreport opnieuw uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

De sportevenementen-kalender van 2020

2020 staat rood gemarkeerd in de agenda van elke sportliefhebber. Blikvangers dit jaar zijn natuurlijk het EK voetbal, de Olympische Spelen in Tokio en de terugkeer van de Dutch Grand Prix in Zandvoort. Naast deze evenementen worden er in 2020 nog veel meer mooie sportevents georganiseerd, in binnen- en buitenland. In onze sportevenementenkalender zie je in een oogopslag welke wedstrijden en toernooien je niet mag missen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Weer voetbalplaatjes sparen bij Albert Heijn

In de week waarin Chelsea over het afgelopen seizoen een verlies van bijna honderd miljoen pond liet noteren, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Vitesse introduceert maandabonnement

In de week van kerst, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

HEMA wordt co-sponsor van Team Jumbo-Visma

Warenhuisketen HEMA wordt co-sponsor van schaats- en wielerploeg Team Jumbo-Visma. De komende vier jaar prijkt HEMA op de wedstrijdkleding van beide sportploegen.

Het laatste sportmarketingnieuws: ABN AMRO verlegt focus naar Ajax Vrouwen

In de week waarin verschillende honkballers in de VS contracten tekenden ter waarde van honderden miljoenen dollars, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nederlandse sporters krijgen meer commerciële mogelijkheden tijdens Spelen

Sporters van TeamNL die komende zomer deelnemen aan de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio krijgen ruimte om ook in deze periode hun privésponsors te promoten. De bekende 'Rule 40' wordt in navolging van andere landen ook in Nederland verruimd. Sponsors mogen tijdens de Spelen binnen de vastgestelde voorwaarden campagne voeren met de beeltenis van olympische sporters.

Het laatste sportmarketingnieuws: EK vrouwenvoetbal in 2021 bij NOS

In de week waarin Marco van Basten uit FIFA 20 werd gehaald vanwege zijn uitspraak 'Sieg Heil', lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Economische impact WK (para)handboogschieten geschat op 4,6 miljoen euro

De economische impact van de WK (para)handboogschieten die in 2019 in ’s-Hertogenbosch plaatsvonden wordt geschat op 4,6 miljoen euro voor de provincie Brabant. Dit blijkt uit de publicatie ‘Hyundai World Archery (Para) Championships 2019, economic, social and media impact’ van het Mulier Instituut en Fontys SPECO Sportmarketing.

Het laatste sportmarketingnieuws: Super Bowl-reclames al uitverkocht

In de week waarin PSG op zoek ging naar een naamgever voor het stadion die minimaal €10 miljoen per seizoen moet opleveren, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ziggo wint gouden SponsorRing in categorie sport met 'Klassieker-huisje'

Ziggo heeft maandagavond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen in het Postillion Convention Center in Amsterdam goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het bedrijf kreeg de prijs voor het Ziggo Klassieker-huisje: Jari zoekt huisgenoten. Het Tata Steel Chess Tournament won de categorie langlopende sponsorships. Frits van Eerd (Jumbo) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar 2019'.

Het laatste sportmarketingnieuws: PSV zet in op Active Esports

In de week waarin uit onderzoek bleek dat sc Heerenveen een groei van maar liefst 160% over alle social media-kanalen noteerde dankzij de komst van de Vietnamees Doan Van Hau, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Studiereis Sponsorreport IEG Chicago: innovatie en inspiratie in sponsoring

Ook in 2020 organiseert Sponsorreport weer een studiereis naar het grootste sponsorcongres ter wereld in Chicago: IEGWorld. Het gerenommeerde congres biedt opnieuw een indrukwekkend en omvangrijk programma met de nadruk op een groot aantal inspirerende keynotes.