Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Gebruik social media in Nederland neemt af; Instagram groeit nog wel

Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Alleen Instagram groeit nog in Nederland. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Beleving en winkelervaring staan centraal bij succesvolle sportretailers

Consumenten met een interesse in sport doen hun aankoop het liefst online. Toch lukt het de sportbranche steeds vaker om een inspirerende winkelomgeving en winkelervaring te creëren, waardoor klanten bereid zijn achter hun laptop vandaan te komen. Bever is hier het beste voorbeeld van en het bedrijf is daarom wederom de meest inspirerende sportretailer.

De nominaties voor de SponsorRingen 2019

De vakjury’s van de SponsorRingen hebben dit jaar zeventien cases genomineerd uit de in totaal 47 inzendingen. De winnaars van een SponsorRing worden op maandag 25 november bekroond. Stichting SponsorRingen spreekt over een goed sponsorjaar met nominaties van hoge kwaliteit.

Kiki Bertens start samenwerking met Peugeot

Kiki Bertens heeft in Peugeot Nederland een nieuwe sponsor gevonden. Nederlands beste tennisster gaat deel uitmaken van het in 2018 gelanceerde Peugeot NextGen Lions tennisprogramma. De samenwerking gaat van start tijdens de WTA Finals.

Het laatste sportmarketingnieuws: WK clubteams uitgebreid naar 24 teams

In de week waarin de Spaanse voetbalvrouwen lieten weten te gaan staken vanwege mislukte contractonderhandelingen met de clubs, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Internationale schaatswedstrijden ook komende vier jaar bij NOS te zien

Alle internationale schaatswedstrijden zijn ook de komende vier seizoenen te volgen via de NOS bij de publieke omroep. De NOS heeft de samenwerking met de Internationale Schaatsunie (ISU) verlengd tot en met het seizoen 2022/2023.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'Puma nieuwe kledingsponsor PSV'

In de week waarin 500 miljoen mensen Eliud Kipchoge het wereldrecord op de marathon zagen verbreken, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

De 10 populairste sportorganisaties op social media

Social media vormen een goede manier om met fans in contact te komen en hen bij je organisatie te betrekken. Met name in landen als China, India en Indonesië hebben steeds meer mensen de beschikking over internet en een smartphone. Sportorganisaties zien het aantal volgers op social media dus nog steeds groeien.

Marathon van Antwerpen krijgt make-over; avondmarathon op nieuw parcours

De marathon van Antwerpen krijgt volgend jaar een make-over. Ter ere van de Olympische Spelen van 1920 organiseert de stad samen met sportmarketing- en evenementenbureau Golazo opnieuw een (aparte) marathon: de Antwerp Night Marathon. De 42 kilometer en 195 meter worden ’s avonds afgelegd, op een parcours dat hoofdzakelijk door het centrum van de stad loopt.

Het laatste sportmarketingnieuws: NBA vs China

In de week waarin Ajax twee mediapartnerships in de Verenigde Staten afsloot, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ajax sluit mediapartnership met ESPN in de VS

Ajax en ESPN gaan een mediapartnership met elkaar aan. ESPN bezit met het OTT-platform ESPN+ reeds de rechten in Amerika voor Eredivisiewedstrijden. Middels deze overeenkomst heeft ESPN, onderdeel van The Walt Disney Company, de mogelijkheid om ook Ajax-content buiten wedstrijden om te distribueren. Ajax begroet ook Bleacher Report als mediapartner.

Primeur adidas en Snapchat: honkbalschoenen voor het eerst via game te koop

Adidas is een samenwerking aangegaan met Snapchat om op een unieke manier een nieuw product te lanceren. Het sportmerk heeft een 8-bit game gemaakt in Snapchat, waarin je de nieuwste honkbalschoenen kunt kopen. Het is voor adidas de eerste keer dat het een retail product lanceert in een videogame, en voor Snapchat de eerste keer dat het een product verkoopt binnen een game in de eigen app.

Het laatste sportmarketingnieuws: Wielerploeg Roompot-Charles stopt noodgedwongen

In de week waarin de Nederlandse topclubs in het voetbal mooie jaarcijfers overlegden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nederlandse voetbalclubs zien sponsorinkomsten stijgen

Zowel Ajax, AZ, als PSV noteerde het afgelopen seizoen een groei in sponsorinkomsten. Bij Feyenoord bleven de opbrengsten stabiel. Dat blijkt uit de jaarrekeningen die de Eredivisieclubs onlangs presenteerden.

Het laatste sportmarketingnieuws: Verandert de Eredivisie van naam?

In de week waarin New Balance, shirtsponsor van Liverpool, de club aanklaagt vanwege een op handen zijnde samenwerking met Nike, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.