Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Dare to Activate: 5 spraakmakende sportactivaties

Vanwege het coronavirus is het voor sponsors moeilijker dan ooit hun partnerships te activeren. Want hoe betrek je fans bij jouw campagne als er geen sportevenementen en -wedstrijden zijn? Ter inspiratie organiseerde Triple Double de webinar ‘Dare to Activate’, waarin het aan de hand van internationale topcases liet zien hoe je tot spraakmakende sponsoractivatie komt. Nu en in de toekomst. We lichten vijf campagnes uit.

Het laatste sportmarketingnieuws: Sportclubs maken zich grote zorgen over gevolgen coronacrisis

In de week waarin een online show van Juventus 11 miljoen Chinese kijkers trok, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'Sponsorindustrie is ondanks corona gezond'

In de week waarin Willem II het contract met hoofsponsor Destil verlengde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

SPORTNEXT Live Q&A met Chris Woerts: "Eredivisieclubs hadden eerder zelf regie moeten nemen"

Chris Woerts vindt dat de Eredivisieclubs eerder zelf de regie hadden moeten nemen met betrekking tot de afloop van de competitie. De KNVB besloot vrijdag na een chaotische vergadering het seizoen 2019/’20 te bevriezen en geen promotie-degradatieregeling te hanteren. Woerts was donderdag 23 april de eerste gast in de eerste SPORTNEXT Live Q&A.

Het laatste sportmarketingnieuws: Extra miljoen euro voor noodfonds NOC*NSF

In de week waarin Phil Mickelson en Tiger Woods bekendmaakten opnieuw met elkaar in duel te gaan om geld op te halen voor de bestrijding van het coronavirus, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Burgemeesters willen verbod op sportwedstrijden

In de week waarin de Tour de France werd verplaatst naar eind augustus, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Premier League loopt mogelijk 1 miljard mis

In de week waarin Amazon bekendmaakte te werken aan eigen games en een gamingplatform, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Steunpakket van 11 miljoen euro beschikbaar voor voetbalclubs

De Oranjespelers (Nederlands elftal, de OranjeLeeuwinnen en Jong Oranje), hoofdsponsor ING en de KNVB hebben gezamenlijk een financieel steunpakket voor de clubs gepresenteerd. Zij willen hiermee clubs die in financiële problemen verkeren ondersteunen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Competities denken na over alternatieven

In de week waarin duidelijk werd dat de Olympische Spelen in 2021 op 23 juli van start gaan, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: NOC*NSF zet miljoenen opzij voor noodfonds

In de week waarin onder meer de FIFA haar archief met wedstrijdbeelden openbaar maakte, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Paris Saint-Germain haalt met speciaal actieshirt 200.000 euro op

De sportwereld probeert op verschillende manieren haar steentje bij te dragen aan de bestrijding van het coronavirus. Paris Saint-Germain bracht deze week een speciaal actieshirt op de markt. De opbrengst van de verkoop gaat naar de medische bestrijding van het coronavirus. Er is in korte tijd 200.000 euro opgehaald.

Olympische Spelen van Tokio uitgesteld wegens coronavirus

De Olympische Spelen in Tokio zijn definitief uitgesteld. Het IOC heeft besloten het grootste sportevenement ter wereld te verplaatsen naar volgend jaar vanwege de coronacrisis. De Spelen zouden beginnen op 24 juli.

Formule 1-race in Zandvoort definitief uitgesteld

De Dutch Grand Prix in Zandvoort van 3 mei is definitief uitgesteld vanwege het coronavirus. Het is nog onduidelijk of de race later dit jaar wordt ingehaald.

Zo gaat de sportwereld om met de coronacrisis

Het coronavirus houdt de hele sportwereld in zijn greep. Vrijwel alle evenementen en wedstrijden zijn afgelast. Hoe gaan clubs en sporters eigenlijk om met de ontstane situatie? Samen met TDE doen we dagelijks een rondje op social media.

Interview Van Zanen-Nieberg: 'Bedrijven zijn er bij gebaat breder in de sport te investeren'

Bij grote sportevenementen staat het Nederlandse bedrijfsleven vooraan. Het blijkt echter moeilijk bedrijven op meer structurele basis bij de sport te betrekken. De nieuwe voorzitter van NOC*NSF Anneke van Zanen-Nieberg vindt dat het bedrijfsleven meer in de sport moet investeren. Ze verbaast zich over de afwezigheid van zorgverzekeraars waar het gaat om het hoofdsponsorschap van TeamNL, zo laat ze een interview in Sport & Strategie weten.