Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

SponsorLive staat voor de deur: line-up bekend

SponsorLive, het sponsorcongres van de European Sponsorship Association, wordt op donderdag 17 november gehouden in de Docks Dome in Brussel. Nadat eerder al enkele sprekers bekend werden gemaakt, is inmiddels de complete line-up aangekondigd.

"Leg de lat steeds een stukje hoger"

JOGG faciliteert sinds december 2018 het Convenant Gezonde Sportevenementen. Sportmarketingbureau TIG Sports - verantwoordelijk voor de organisatie van het WK Volleybal voor vrouwen - is al sinds de start ondertekenaar van de beweging. De organisaties laten zien dat sport en een gezonde leefstijl goed bij elkaar passen en die gedachte kan prima worden toegepast op evenementen.

Inschrijving van je beste sponsorcase(s) voor SponsorRingen 2022 geopend

Team Jumbo-Visma en Swapfiets, NS en Alzheimer Nederland en de Rabobank met de KNHB: drie samenwerkingen tussen grote namen die prijzen in de wacht sleepten bij de SponsorRingen-editie van 2021. Wie mogen zich in 2022 in het rijtje met beste sponsorcases scharen? Sinds 1 november is de inschrijving voor SponsorRingen editie 2022 geopend!

Elfstedentocht nog altijd meest geliefde sportevenement

Hoewel we in 1997 voor het laatst konden genieten van de finish op de Bonkevaart in Leeuwarden, is de Elfstedentocht voor de Nederlander nog altijd het meest geliefde sportevenement. Uit het recente Sportsector Merkenonderzoek blijkt verder dat het nationale vrouwenhockeyteam van alle Nederlandse sportteams -en clubs het meest wordt bewonderd. Aan het onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy deden sinds 2010 54.000 respondenten mee.

Eredivisie verlengt samenwerking met SciSports voor competitiebrede prestatieanalyse

De samenwerking tussen Eredivisie en SciSports op het gebied van prestatieanalyse is uitgebreid tot 2025. De verlenging met drie seizoenen betekent dat SciSports een belangrijke rol blijft spelen in het bedienen van de eredivisieclubs met hun dagelijkse werkzaamheden rondom fysieke en tactische wedstrijdinzichten.

SportVibes en WSM gaan samenwerking aan

SportVibes, het sportmarketingbureau uit Delft, breidt uit met een Media & Sports Development tak. Dimitri Bonthuis, die met zijn bureau WSM (Worldwide Sports Management) verhuist naar Delft, gaat als directeur Media & Sports Development aan de slag. De samenwerking is een vervolg van gezamenlijke projecten waar beide partijen bij betrokken zijn.

Managementwijzigingen bij Golazo Nederland

CEO Remco Barbier verlaat Golazo. Hij wil zijn carrière een andere richting geven en kwam in overleg met groeps-CEO Bob Verbeeck en in de beste verstandhouding overeen de samenwerking eind dit jaar te beëindigen. Bob Verbeeck: "Ik wil Remco bedanken voor de verwezenlijkingen die hij samen met het hele team gerealiseerd heeft en wens hem alle succes bij de nieuwe weg die hij wil inslaan."

Deze 3 innovaties kunnen bereik topsportevenementen gaan vergroten

Op de openingsdag van het WK Volleybal vrouwen in Arnhem Marjolijn Sonnema (ministerie VWS) en Frank van der Vloed (lid van het Topteam Sportinnovator) de winnaars bekend gemaakt van de Sportinnovator Challenge ‘Topsportevents die meer Nederlanders bereiken en inspireren’.

Podcast '32 minutes SPORTNEXT': zijn supporters en sponsors klaar voor een oranjefeest?

In juni 2022 introduceerden SPORTNEXT en Triple Double ‘32. Minutes SPORTNEXT’, een podcast over de ontwikkelingen in de sportmarketingwereld. Iedere maand bespreekt podcasthost Jeroen Baardemans in 32 minuten de actualiteit op het gebied van sport, marketing, sponsoring en media, samen met Triple Double-Strategy Director Ruud van der Knaap en een toonaangevende professional uit de branche. Onlangs verscheen aflevering twee.

Nederlandse Loterij komende 10 jaar hoofdsponsor TeamNL

Nederlandse Loterij is de komende tien jaar hoofdsponsor van TeamNL. In het Arnhemse GelreDome hebben 28 sportbonden namens TeamNL de overeenkomst bekrachtigd. NOC*NSF kiest voor het eerst voor een hoofdsponsor voor TeamNL omdat dit structureel extra ondersteuning betekent voor de sport in Nederland.

Green Boarding Network en Unibet helpen sportclubs met verduurzaming

Eerder dit jaar werd al bekend dat Unibet sponsor wordt van het Nederlands amateurvoetbal en vijftig amateurteams in een nieuw tenue gaat steken. Mits dit doorgang vindt na het wetsbesluit om sponsoring door online kansspelaanbieders te verbieden, is Unibet vanaf 1 september niet meer alleen op tenues te zien, maar ook op de boarding rondom de velden. Het online gokbedrijf is namelijk een samenwerking aangegaan met het Nederlandse Green Boarding Netwerk. Samen helpen zij sportverenigingen te verduurzamen en de energierekeningen beter betaalbaar te houden.

AZ en Kansino geven plek in dug-out weg tijdens kraker tegen Ajax

Op zaterdag 17 en zondag 18 september pakt Kansino in samenwerking met AZ uit voor AZ-fans. Het hele weekend staat in teken van de kraker AZ tegen Ajax die op zondag plaatsvindt in de thuisbasis van de Alkmaarse voetbalclub. Dit betreft een Dug-out op het Waagplein, een fotomoment met AZ-spelers, een stadionquiz en een vuurwerkshow. Acht fans maken kans op de hoofdprijs: een plaats in de dug-out tijdens de wedstrijd.

Volleybaldames op weg naar WK gevolgd in AD-docu

Anderhalf jaar lang zijn de volleybalsters van TeamNL van dichtbij met een camera gevolgd. Vanaf de Volleyball Nations League 2021 in Rimini tot de laatste voorbereidingen deze maand is de weg van Oranje vastgelegd naar het WK Volleybal, dat vanaf 23 september in Nederland plaatsvindt. De documentaire ‘Opdracht Oranje’ is in zes afleveringen op AD.nl te zien. Aflevering één en aflevering twee staan inmiddels online. Met dit partnership met DPG Media willen Nevobo en TIG Sports als organisator van het WK Volleybal extra aandacht genereren voor de Nederlandse volleybaldames.

Voor in de agenda: SponsorLive is terug op 17 november!

SponsorLive is dé bijeenkomst van de European Sponsorship Association (ESA), een evenement dat je als sponsorprofessional in Europa niet aan je voorbij kunt laten gaan. Dit jaar wordt het op donderdag 17 november georganiseerd in de Docks Dome in Brussel.

Vacature: Arko Sports Media zoekt een (Jr) grafisch vormgever

Arko Sports Media is per direct op zoek naar een (jr) grafisch vormgever.