Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: Sponsors Antwerp FC stopen vanwege komst Overmars

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB en hoofdsponsor ING verlengen samenwerking tot en met 2028

De KNVB en ING hebben vandaag hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot en met 2028. Daarmee blijft ING ook de komende jaren hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van de OranjeLeeuwinnen tot de jongste welpen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Spotify wordt hoofdsponsor én naamgever van stadion Barcelona

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

World Padel Tour komt voor het eerst naar Nederland

Het grootste padeltoernooi van de wereld, World Padel Tour, komt voor het eerst naar Nederland. Van 26 september t/m 2 oktober wordt Amsterdam het speelterrein van het week durende sportevenement. De licentie van het toernooi is in handen van Timeless Investments en Kroonenberg Groep, die het toernooi voor drie jaar naar Nederland halen.

KNVB vindt in cryptovaluta-platform Bitvavo nieuwe partner

Cryptovaluta-platform Bitvavo is vanaf maart dit jaar de nieuwe partner van het voetbal en de KNVB. Met de samenwerking, lopend tenminste tot en met 2024, willen beide partijen in de toekomst de mogelijkheden van digitale innovatie onderzoeken voor de voetbalwereld en Nederland verder bekend maken met het veilig kopen, verkopen en bewaren van cryptovaluta.

Sponsor Stories: Rizla maakt impact met gratis racefestijn Racing Day

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Rizla Racing Day.

FlowSports en SEG willen gezamenlijk vrouwenvoetbal naar nog hoger niveau brengen

Sports Entertainment Group (SEG) neemt een aandeel in FlowSports, waarmee de twee Nederlandse sportmanagementbureaus hun krachten bundelen. FlowSports is al jaren een bekend gezicht in het vrouwenvoetbal; SEG vertegenwoordigt wereldwijd honderden voetballers, wielrenners, esporters, artiesten en coaches. Beide partijen geloven sterk in het vrouwenvoetbal en delen de ambitie om het vrouwenvoetbal naar een nog hoger niveau te tillen.

Zo kijk en volg je de Paralympische Spelen in Peking

Een kleine twee weken na de sluitingsceremonie van de Olympische Winterspelen, beginnen op vrijdag 4 maart de Paralympische Spelen. Het evenement is op televisie wederom alleen bij de NOS te volgen. De publieke omroep schenkt dagelijks aandacht aan de Paralympics in Peking. SPORTNEXT maakt een compleet media-overzicht.

Nederlandse Loterij zet support voor Nederlandse sport centraal in Olympische en Paralympische campagne

Voor de tweede keer op rij vinden de Olympische en Paralympische Spelen plaats in de coronapandemie. Dat betekent dat er bij de Winterspelen in Peking wederom geen supporters op de tribunes aanwezig mochten zijn. De TeamNL-atleten konden dus tijdens hun wedstrijden niet rekenen op de fysieke steun van hun familie en vrienden. Om de sporters op afstand toch te ondersteunen zijn TeamNL en Nederlandse Loterij een grootschalige campagne gestart met een hoofdrol voor de naasten van de sporters. De support voor de Nederlandse sport staat centraal.

Het laatste sportmarketingnieuws: Esther Vergeer nieuwe gezicht in Calvé-campagne: 'Wil het ongewone gewoon maken'

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Holland Heineken House is jarenlang heerlijke hit

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: het Holland Heineken House.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nederlandse toptennissers sluiten kledingdeal met Indian Maharadja

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nu in het magazine: Sport als katalysator voor maatschappelijke thema’s

Het nieuwe SPORTNEXT Magazine staat in het teken van sport en politiek. We kijken wat de gevolgen zijn van het activisme in de sportwereld voor sportmarketing- en sponsoring. Welke sporters en sponsors spreken zich uit over maatschappelijke thema’s? Hoe kan gaming helpen jongeren stimuleren meer te lezen? En welke rol speelt het IOC bij de moeizame relatie tussen sport en politiek?

Zoveel verdienen (Nederlandse) atleten met een medaille op de Winterspelen

De Olympische Spelen zijn voor de meeste sporters het belangrijkste moment uit hun carrière. Het kost bloed, zweet, tranen én veel geld om je te kwalificeren. Maar bij een olympische medaille vaart voor de meeste atleten niet meteen de zilvervloot binnen. De Nederlanders verdienen in Peking 30.000 euro voor een gouden medaille. Sporters uit Hong Kong en Turkije kunnen bij een plak wél rekenen op een astronomisch bedrag.

Bijna twee derde Nederlanders gaat Olympische Winterspelen volgen

De Olympische Winterspelen gaan vrijdag 4 februari officieel van start. Nederland wordt door 42 sporters in 7 verschillende sporten vertegenwoordigd. Het grootste aantal atleten uit ons land is actief in het schaatsen en shorttrack. Dit zijn dan ook de meest populaire sporten voor Nederlanders om te volgen tijdens de Spelen. Een groot deel van Nederland volgt het nieuws uit Peking op de voet, want bijna twee derde van de Nederlanders is van plan het ruim twee weken durende sportevenement te gaan volgen. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Markteffect in samenwerking met Sponsorreport.