Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: KNLTB en EY willen padel zichtbaarder maken bij breed publiek

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Koppeling Brandstaff aan ‘Barney’ is middenin de roos

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Brandstaff en Raymond van Barneveld.

Vitesse 'verzilvert commerciële kans' door meerjarig partnership met BetCity.nl

Vitesse gaat een samenwerking aan met BetCity.nl. De aanbieder van sportweddenschappen heeft zich voor tweeënhalf seizoen als non-exclusive betting partner aan Vitesse verbonden, met een optie voor nog een jaar. Het partnership werd vrijdag aangekondigd middels een video met Arnhemmer Andy van der Meyde in de hoofdrol.

Bordeaux breekt met shirtsponsor na venijnige tweets over slechte resultaten

De Franse voetbalclub Bordeaux maakt een lastig seizoen door. Ondanks de komst van een aantal ervaren spelers en een gerenommeerde coach verkeert de ploeg in degradatienood in de Ligue 1. Bordeaux is al het hele seizoen het mikpunt van spot, zelfs van de eigen shirtsponsor. Vanwege de tweets waarin Winamax de prestaties van het team belachelijk maakt, is de samenwerking tussen beide partijen stopgezet.

ABN AMRO verlengt langlopende sponsoring World Tennis Tournament met drie jaar

ABN AMRO verlengt de sponsoring van het World Tennis Tournament en het Wheelchair Tennis Tournament met drie jaar tot en met 2025. In 2023 vindt in Rotterdam Ahoy de 50e editie plaats van het tennistoernooi, dat dit jaar opnieuw zonder publiek moet worden gespeeld.

Het laatste sportmarketingnieuws: Sponsor Lacoste wil om de tafel met Djokovic

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Qmusic volgt Radio 538 na 21 jaar op als radiopartner NOC*NSF

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

De sportevenementen-kalender van 2022

Na het bomvolle sportjaar 2021 belooft ook dit jaar weer spectaculair te worden met vele grote evenementen. De Winterspelen in Peking en het WK voetbal in Qatar springen het meest in het oog. Maar er vinden nog veel meer mooie events plaats in 2022. In onze sportevenementenkalender vind je een overzicht van welke wedstrijden en toernooien je niet mag missen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Antoinette de Jong gaat samenwerken met Daikin

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Dit zijn de best gelezen blogs van 2021 op SPORTNEXT

Traditiegetrouw beginnen we het nieuwe jaar met een terugblik op het jaar dat achter ons ligt. Ook 2021 verliep turbulent. De sportwereld ging open, grote evenementen konden doorgaan, maar uiteindelijk belandden we toch weer in een lockdown. Op SPORTNEXT probeerden we jullie wederom zo goed mogelijk te informeren over de gevolgen van het coronavirus op de sport(marketing)wereld, maar hielden we ook andere ontwikkelingen nauw in de gaten. We willen hier ook van de gelegenheid gebruikmaken om alle bloggers te bedanken voor hun waardevolle bijdrages. Dan nu: de 10 best gelezen blogs van 2021.

Het laatste sportmarketingnieuws: KNVB start nieuwe digitale voetbalcompetitie

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nieuw product Uniek Esports promoot inclusiviteit in gamewereld

Esports en gaming is eigenlijk de meest inclusieve vorm van sport. Voor mensen met een beperking zijn er namelijk allerlei oplossingen bedacht, waardoor ze alsnog hun hobby (of beroep) kunnen uitoefenen. Toch zijn er in de wereld van esports nog maar weinig spelers met een beperking te vinden. Uniek Sporten wil daar verandering in brengen en komt daarom met een nieuw product voor gamers met een beperking: Uniek Esports. Met dit platform wil Uniek Sporten professioneel gamen toegankelijk maken voor iedereen.

Hoe kunnen organisatoren meer mensen bereiken met topsportevenementen?

Een succesvol sportevenement valt of staat in grote mate bij de betrokkenheid van het publiek. Zeker in tijden van corona is het als organisator lastig om interactie tot stand te brengen met je (potentiële) publiek. Digitale alternatieven helpen hierbij en zijn een (deel) van de oplossing. Maar welke innovaties kunnen eraan bijdragen dat organisatoren (nog) meer mensen bereiken en inspireren met topsportevenementen?

Het laatste sportmarketingnieuws: Jumbo en NOC*NSF helpen sportclubs bij creëren gezonde sportomgeving

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Zorgverzekeraars als sportsponsor: een gouden combinatie?

Zorgverzekeraars en de sportindustrie. Het lijkt een voor de hand liggende combinatie, maar tot op heden zijn er weinig (succesvolle) samenwerkingen geweest tussen organisaties uit beide sectoren. Zilveren Kruis en de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU) hebben onlangs wel een meerjarige samenwerking afgesloten. Oud-schaatser en chef de mission voor de Winterspelen Carl Verheijen heeft wel een idee waarom zorgverzekeraars nauwelijks de verbinding maken met de Nederlandse sportindustrie.