Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: Vijf belangrijke trends in sportmarketing

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: EasyToys hoofdsponsor OKT curling

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

King of the Court vergroot beleving bezoekers met slimme inzet technologie

Het concept King of the Court is in een paar jaar tijd uitgegroeid tot een succes. Zelfs in tijden van corona lukte het de organisatoren dankzij een coronaproof stadion met skyboxen voor de bezoekers hun evenementen succesvol te organiseren. Met behulp van experience partner CM.com wordt er tijdens King of the Court optimaal gebruik gemaakt van technologie om toeschouwers de ultieme beleving te bieden.

Ook NGF zet in op duurzaamheid, golf moet allergroenste sport zijn die er is

De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie en GOLF.NL gaan het komende jaar volop inzetten op duurzaamheid. Er zijn tien ambities opgesteld die de handleiding vormen om nog groener te worden. Middels de campagne ‘Beter wordt het niet buiten’ en de hashtag #goforgreen zetten de NGF en GOLF.nl hun boodschap kracht bij.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ajax sluit overeenkomst met flitsbezorger Flink

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Geavanceerde simulators moeten autosport toegankelijker maken voor jongeren

Simracen heeft de laatste jaren snel aan populariteit gewonnen. De prestaties van Max Verstappen en de opkomst van esports spelen hierin een belangrijke rol. Om jongeren de kans te geven hun talent te etaleren gaat de Stichting Dutch Simrace Academy volgend jaar met mobiele trailers met F1 simrace-simulators door Nederland trekken. Het doel? Jonge racetalenten scouten en hen gratis begeleiden naar een professionele carrière in esports of de echte racewereld.

'Nederlandse sportorganisaties scoren goed op innovatie'

Hoe innovatief is de Nederlandse sportsector? Die vraag wordt beantwoord in de eerste Sportinnovatiemonitor. Uit onderzoek van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) van de Universiteit van Amsterdam en het Mulier Instituut in opdracht van Sportinnovator blijkt dat Nederlandse sportorganisaties innovatiever zijn dan de gemiddelde Nederlandse organisatie.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nieuw tv-contract in VS levert Premier League 2 miljard dollar op

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Assen mikt op Formule 1-race in 2023

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

5 vacatures bij Golazo Sports

Golazo Group heeft op dit moment vijf vacatures in Nederland open staan om het team te versterken. Bekijk de vacatureteksten hieronder.

Sponsor Stories: Onbevreesde Ritsma en Sanex leggen basis voor commerciële schaatsen

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Sanex en Rintje Ritsma.

Het laatste sportmarketingnieuws: Dit zijn de 10 bestbetaalde sporters aller tijden

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

AFAS stopt na 12 jaar samenwerking met AZ, Feyenoord verlengt met EuroParcs

Na twaalf seizoenen stopt AFAS Software als hoofdsponsor van AZ. Voor de Alkmaarders betekent dit dat het op zoek gaat naar nieuwe partners voor het shirt, stadion en de jeugdopleiding. Feyenoord maakte juist bekend het contract met hoofdsponsor EuroParcs voor één seizoen te verlengen.

Ajax verlengt contract met hoofdsponsor Ziggo tot en met 2025

Ajax en Ziggo hebben de langlopende samenwerking met twee jaar verlengd. Met deze nieuwe verlenging is Ziggo minimaal tot en met 2025 hoofdsponsor van Ajax. Aan de financiële voorwaarden zijn geen aanpassingen gedaan.

Het laatste sportmarketingnieuws: FC Groningen loopt veel geld mis door zondagavondwedstrijd

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.