Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: FC Groningen loopt veel geld mis door zondagavondwedstrijd

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Fors verlies Feyenoord, partnershipinkomsten stijgen wel

Feyenoord heeft over het boekjaar 2020-2021 een verlies van 17 miljoen euro geleden. Volgens de directie is dit vooral te wijten aan een negatief transferresultaat. Opvallend is dat ondanks de coronapandemie de inkomsten uit partnerships met 1,4 miljoen stegen ten opzichte van het seizoen 2019/’20.

KNSB bindt Holland & Barrett als hoofdsponsor, bedrijf omarmt langebaanschaatsen

De KNSB heeft een nieuwe hoofdsponsor aan zich gebonden. Holland & Barrett gaat dit seizoen het langebaanschaatsen omarmen. Het logo van de winkelketen in natuurlijke gezondheid en verzorging is op de boarding langs de banen te zien en prijkt bij internationale wedstrijden op de pakken van de langebaanschaatsers.

Hoe kun je jonge sportfans bij jouw merk betrekken op social media?

Social media zijn voor veel jongeren dé manier om op de hoogte te blijven van het (sport)nieuws en entertainment. Maar hoe kun je Gen Z sportfans nog meer betrekken bij je content? Content Stadium deelt 4 tips, met volop goede voorbeelden uit de sportwereld.

'Bekender' Daikin verlengt succesvolle samenwerking met KNSB

Hoofdsponsor Daikin verlengt zijn samenwerking met de KNSB met vier jaar. Het sponsorcontract met de schaatsbond, dat in 2018 begon, wordt verlengd tot en met de Olympische Spelen van 2026. De samenwerking heeft de afgelopen jaren geresulteerd in een groei in naamsbekendheid en merkvoorkeur voor Daikin.

Het laatste sportmarketingnieuws: Corendon keert als sponsor terug in schaatsen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Samsung zet stap richting esports; eerste shirtsponsor Team Gullit in FIFA22

Samsung heeft zich officieel verbonden aan Team Gullit. Samsung wordt de eerste shirtsponsor van Ruud Gullit’s FIFA-academie en zet hiermee bewust de stap richting esports. Het nieuwe shirt van Team Gullit is vanaf 21 oktober officieel beschikbaar in FIFA 22.

Het laatste sportmarketingnieuws: Zwift hoofdsponsor van Tour de France Femmes

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Geen bettingpartner, maar verlenging met VDK Groep voor PEC Zwolle

PEC Zwolle en VDK Groep hebben de bestaande samenwerking als hoofdsponsor met 2,5 jaar verlengd. Het Zwolse bedrijf staat nu tot medio 2024 op de voorkant van het wedstrijdshirt van de hoofdselectie, PEC Zwolle Vrouwen en alle jeugdteams. Dit betekent dat PEC Zwolle voorlopig geen bettingpartner als hoofdsponsor krijgt, hoewel de club daar aanvankelijk wel op had ingezet.

Sportsponsor Pon breidt uit en wordt grootste fietsproducent ter wereld

Het Nederlandse bedrijf Pon Holdings wordt de grootste fietsproducent ter wereld. Dankzij het overnameakkoord met de Amerikaanse fietsenmaker Dorel Sports, onder meer bekend van het merk Cannondale, stijgt de omzet naar 2,5 miljard euro. De overname kost Pon 700 miljoen euro.

Het laatste sportmarketingnieuws: FC Volendam en Telstar spelen derby in regenboogtenue

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsorreport Jaarcongres: Sponsoring post-corona

Sponsorreport organiseert op dinsdag 23 november zijn Jaarcongres. Dit jaar weer fysiek bij elkaar in Rotterdam Ahoy. Het thema is sponsoring post-corona. Sprekers zijn onder meer Dennis Karpes, oprichter van JustDiggit, Marijn Luchtman, Global Head of Sponsorships and Commercial Brand Partnerships JustEatTakeaway.com, Gerben van Walt Meijer, Hoofd Marketing Samsung Benelux en Jolanda Jansen, algemeen directeur van Ahoy.

Het laatste sportmarketingnieuws: Plaza Padel bindt Bud als eerste grote partner

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Pennenfabrikant Parker verjongt via basketbalclub Leiden

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Pennenfabrikant Parker en basketbalclub Leiden.

Onderzoek toont aan: gaming-apps stimuleren jongeren meer te lezen

Kun je jongeren stimuleren meer te lezen door gebruik te maken van populaire games en de bijbehorende fictieve werelden? Uit onderzoek door Stichting Lezen naar Readification blijkt van wel. Dat toont namelijk aan dat het ingezette offensief van De Leescoalitie, NBD Biblion, 2Basics en gameontwikkelaar Ubisoft om ontlezing onder jongeren tegen te gaan via gaming effect heeft.