Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Zo kijk en volg je de Paralympische Spelen in Peking

Een kleine twee weken na de sluitingsceremonie van de Olympische Winterspelen, beginnen op vrijdag 4 maart de Paralympische Spelen. Het evenement is op televisie wederom alleen bij de NOS te volgen. De publieke omroep schenkt dagelijks aandacht aan de Paralympics in Peking. SPORTNEXT maakt een compleet media-overzicht.

Nederlandse Loterij zet support voor Nederlandse sport centraal in Olympische en Paralympische campagne

Voor de tweede keer op rij vinden de Olympische en Paralympische Spelen plaats in de coronapandemie. Dat betekent dat er bij de Winterspelen in Peking wederom geen supporters op de tribunes aanwezig mochten zijn. De TeamNL-atleten konden dus tijdens hun wedstrijden niet rekenen op de fysieke steun van hun familie en vrienden. Om de sporters op afstand toch te ondersteunen zijn TeamNL en Nederlandse Loterij een grootschalige campagne gestart met een hoofdrol voor de naasten van de sporters. De support voor de Nederlandse sport staat centraal.

Het laatste sportmarketingnieuws: Esther Vergeer nieuwe gezicht in Calvé-campagne: 'Wil het ongewone gewoon maken'

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Holland Heineken House is jarenlang heerlijke hit

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: het Holland Heineken House.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nederlandse toptennissers sluiten kledingdeal met Indian Maharadja

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Nu in het magazine: Sport als katalysator voor maatschappelijke thema’s

Het nieuwe SPORTNEXT Magazine staat in het teken van sport en politiek. We kijken wat de gevolgen zijn van het activisme in de sportwereld voor sportmarketing- en sponsoring. Welke sporters en sponsors spreken zich uit over maatschappelijke thema’s? Hoe kan gaming helpen jongeren stimuleren meer te lezen? En welke rol speelt het IOC bij de moeizame relatie tussen sport en politiek?

Zoveel verdienen (Nederlandse) atleten met een medaille op de Winterspelen

De Olympische Spelen zijn voor de meeste sporters het belangrijkste moment uit hun carrière. Het kost bloed, zweet, tranen én veel geld om je te kwalificeren. Maar bij een olympische medaille vaart voor de meeste atleten niet meteen de zilvervloot binnen. De Nederlanders verdienen in Peking 30.000 euro voor een gouden medaille. Sporters uit Hong Kong en Turkije kunnen bij een plak wél rekenen op een astronomisch bedrag.

Bijna twee derde Nederlanders gaat Olympische Winterspelen volgen

De Olympische Winterspelen gaan vrijdag 4 februari officieel van start. Nederland wordt door 42 sporters in 7 verschillende sporten vertegenwoordigd. Het grootste aantal atleten uit ons land is actief in het schaatsen en shorttrack. Dit zijn dan ook de meest populaire sporten voor Nederlanders om te volgen tijdens de Spelen. Een groot deel van Nederland volgt het nieuws uit Peking op de voet, want bijna twee derde van de Nederlanders is van plan het ruim twee weken durende sportevenement te gaan volgen. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Markteffect in samenwerking met Sponsorreport.

Deze innovaties brengen olympisch goud dichterbij voor Nederlandse schaatsers

De Olympische Winterspelen beginnen op vrijdag 4 februari. Een dag later staan met de 3.000 meter voor de vrouwen en de gemengde aflossing bij het shorttrack al de eerste schaatswedstrijden op het programma. Met behulp van verschillende innovaties hopen de Nederlandse schaatsers een voordeel te hebben ten opzichte van de concurrentie. Hoe een windtunnel met zeepbubbels, een schaatspak met een hybride onderbeen en trainen in een hoogtekamer het verschil kunnen maken in Peking.

Het laatste sportmarketingnieuws: 'AZ vindt in BetCity.nl nieuwe shirtsponsor'

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Zo kijk en volg je de Olympische Winterspelen in Peking

Veertien jaar na de Zomerspelen in Peking keren de Olympische Spelen terug in China. Van vrijdag 4 februari tot en met zondag 20 februari vinden de Winterspelen plaats in en rondom de Chinese hoofdstad. Eurosport en de NOS pakken als rechtenhouders weer groots uit om verslag te doen van het evenement. SPORTNEXT gidst je door de Spelen met ons complete media-overzicht.

Dutch GP had ondanks coronabeperkingen grote economische impact

De Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix werd kort na afloop door eigenlijk alle betrokkenen al als een succes bestempeld. Onderzoek van de Breda University laat nu zien dat de F1-race ook een flinke economische impact had. De toegevoegde economische waarde voor de gehele regio was 23,2 miljoen euro.

Het laatste sportmarketingnieuws: KNLTB en EY willen padel zichtbaarder maken bij breed publiek

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: Koppeling Brandstaff aan ‘Barney’ is middenin de roos

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Brandstaff en Raymond van Barneveld.

Vitesse 'verzilvert commerciële kans' door meerjarig partnership met BetCity.nl

Vitesse gaat een samenwerking aan met BetCity.nl. De aanbieder van sportweddenschappen heeft zich voor tweeënhalf seizoen als non-exclusive betting partner aan Vitesse verbonden, met een optie voor nog een jaar. Het partnership werd vrijdag aangekondigd middels een video met Arnhemmer Andy van der Meyde in de hoofdrol.