Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Nieuw hardloopformat; in NN Rivals Run strijden twee teams tegen elkaar

Hardlopen is tot nu toe altijd een individuele sport geweest. Maar dat komt verandering in. In de zomer van 2022 gaan de hardloopsteden Arnhem en Nijmegen het tegen elkaar opnemen in een nieuw hardloopformat. Het nieuwe evenement is omarmd door Nationale-Nederlanden en wordt in samenwerking met de gemeenten Arnhem, Nijmegen en Overbetuwe georganiseerd.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ook UEFA stapt in NFT's

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

The Line Up: Van een virtuele panter in het stadion tot de 007-auto van Aston Martin

In de maandelijkse rubriek van SportVibes, genaamd ‘THE LINE UP’, praat het sportmarketingbureau je bij over de laatste en meest in het oog springende ontwikkelingen in de sportmarketingwereld. In de nieuwste editie onder andere aandacht voor de Olympische Spelen, de start van de Eredivisie en de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix.

Het laatste sportmarketingnieuws: Asito presenting partner van OKT Curling in Nederland

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Ziggo Sport verwerft uitzendrechten MotoGP

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Overzicht: Inhakers en activaties voor de Dutch Grand Prix

De Heineken Dutch Grand Prix behoort tot de grootste evenementen die dit jaar in Nederland plaatsvinden. Verspreid over drie dagen worden er ruim 200.000 mensen verwacht en wereldwijd kijken er via tv en online nog eens tientallen miljoenen mensen naar de Formule 1-race in Zandvoort. Voor merken is de GP dus een ideaal podium om zich aan de wereld te tonen. Een overzicht met inhakers en activaties.

Team Jumbo-Visma lanceert eerste businessclub in wieler- en schaatssport

Waar businessclubs in bijvoorbeeld het voetbal helemaal ingeburgerd zijn, is dat in veel andere sporten nog niet het geval. Team Jumbo-Visma brengt daar in het schaatsen en wielrennen verandering in door met het Business Peloton de eerste businessclub in de wieler- en schaatswereld te introduceren. Een zakelijk netwerkplatform dat bedrijven de mogelijkheid biedt om op een laagdrempelige manier onderdeel te worden van de sportploeg.

Het laatste sportmarketingnieuws: Heineken investeert fors in vrouwensport

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

TeamNL Olympic Festival ook geslaagd als gezonder sportevenement

Om bij sportevenementen een gezonder aanbod van eten en drinken te realiseren en in het algemeen te zorgen voor een gezondere omgeving rondom evenementen, is in 2018 het Convenant Gezonde Sportevenementen ondertekend. Het TeamNL Olympic Festival in Scheveningen is een van de eerste grote events waar dit in de praktijk is gebracht, waar ook veel gezondere producten op de menukaart stonden. “We wilden bezoekers een gezonder alternatief bieden, waardoor zij zelf een keuze konden maken.”

Zo kijk en volg je de Paralympische Spelen in Tokio

Na de voor Nederland uiterst succesvolle Olympische Zomerspelen, starten op dinsdag 24 augustus de Paralympische Spelen. De Paralympics zijn op tv alleen bij de NOS te volgen. De publieke omroep schenkt dagelijks aandacht aan het evenement. SPORTNEXT maakt een compleet media-overzicht.

Het laatste sportmarketingnieuws: adidas geeft Diego Armando’s uit 1981 bijzonder cadeau

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: PTT Telecompetitie plaveit weg voor naamgevende sponsorships

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: PTT Telecom en de KNVB.

Het laatste sportmarketingnieuws: Drie bonden organiseren gezamenlijk NK

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Dit zijn de meest opvallende momenten van Tokio 2020

De Olympische Spelen in Tokio konden ondanks de coronacrisis deze zomer een jaar later dan gepland alsnog doorgaan. De Zomerspelen waren alles behalve normaal: met mondkapjes, zonder publiek en enkele sporters die in quarantaine moesten. Ze zullen voor Nederland vooral de geschiedenis ingaan als de meest succesvolle Spelen ooit. In totaal won TeamNL 36 medailles, veel meer dan het oude record van 25 medailles in Sydney 2000. Hoe zijn deze Olympische Spelen besproken op social media? In dit artikel zetten we de meest opvallende momenten van Tokio 2020 op social media voor je op een rij aan de hand van data van OBI4wan.

Holland Casino wil samen met Nederlandse voetbalcompetities voorbeeldfunctie vervullen

Holland Casino is met ingang van komend seizoen (2021/’22) 'responsible betting partner' van de Nederlandse betaald voetbalcompetities Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie en ESPN. In de samenwerking, die is afgesloten voor vier jaar, is veel aandacht voor preventie en voorlichting over veilig en verantwoorde deelname aan online kansspelen.