Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

'Nederlandse sportorganisaties scoren goed op innovatie'

Hoe innovatief is de Nederlandse sportsector? Die vraag wordt beantwoord in de eerste Sportinnovatiemonitor. Uit onderzoek van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) van de Universiteit van Amsterdam en het Mulier Instituut in opdracht van Sportinnovator blijkt dat Nederlandse sportorganisaties innovatiever zijn dan de gemiddelde Nederlandse organisatie.

Het laatste sportmarketingnieuws: Nieuw tv-contract in VS levert Premier League 2 miljard dollar op

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Assen mikt op Formule 1-race in 2023

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

5 vacatures bij Golazo Sports

Golazo Group heeft op dit moment vijf vacatures in Nederland open staan om het team te versterken. Bekijk de vacatureteksten hieronder.

Sponsor Stories: Onbevreesde Ritsma en Sanex leggen basis voor commerciële schaatsen

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Sanex en Rintje Ritsma.

Het laatste sportmarketingnieuws: Dit zijn de 10 bestbetaalde sporters aller tijden

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

AFAS stopt na 12 jaar samenwerking met AZ, Feyenoord verlengt met EuroParcs

Na twaalf seizoenen stopt AFAS Software als hoofdsponsor van AZ. Voor de Alkmaarders betekent dit dat het op zoek gaat naar nieuwe partners voor het shirt, stadion en de jeugdopleiding. Feyenoord maakte juist bekend het contract met hoofdsponsor EuroParcs voor één seizoen te verlengen.

Ajax verlengt contract met hoofdsponsor Ziggo tot en met 2025

Ajax en Ziggo hebben de langlopende samenwerking met twee jaar verlengd. Met deze nieuwe verlenging is Ziggo minimaal tot en met 2025 hoofdsponsor van Ajax. Aan de financiële voorwaarden zijn geen aanpassingen gedaan.

Het laatste sportmarketingnieuws: FC Groningen loopt veel geld mis door zondagavondwedstrijd

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Fors verlies Feyenoord, partnershipinkomsten stijgen wel

Feyenoord heeft over het boekjaar 2020-2021 een verlies van 17 miljoen euro geleden. Volgens de directie is dit vooral te wijten aan een negatief transferresultaat. Opvallend is dat ondanks de coronapandemie de inkomsten uit partnerships met 1,4 miljoen stegen ten opzichte van het seizoen 2019/’20.

KNSB bindt Holland & Barrett als hoofdsponsor, bedrijf omarmt langebaanschaatsen

De KNSB heeft een nieuwe hoofdsponsor aan zich gebonden. Holland & Barrett gaat dit seizoen het langebaanschaatsen omarmen. Het logo van de winkelketen in natuurlijke gezondheid en verzorging is op de boarding langs de banen te zien en prijkt bij internationale wedstrijden op de pakken van de langebaanschaatsers.

Hoe kun je jonge sportfans bij jouw merk betrekken op social media?

Social media zijn voor veel jongeren dé manier om op de hoogte te blijven van het (sport)nieuws en entertainment. Maar hoe kun je Gen Z sportfans nog meer betrekken bij je content? Content Stadium deelt 4 tips, met volop goede voorbeelden uit de sportwereld.

'Bekender' Daikin verlengt succesvolle samenwerking met KNSB

Hoofdsponsor Daikin verlengt zijn samenwerking met de KNSB met vier jaar. Het sponsorcontract met de schaatsbond, dat in 2018 begon, wordt verlengd tot en met de Olympische Spelen van 2026. De samenwerking heeft de afgelopen jaren geresulteerd in een groei in naamsbekendheid en merkvoorkeur voor Daikin.

Het laatste sportmarketingnieuws: Corendon keert als sponsor terug in schaatsen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Samsung zet stap richting esports; eerste shirtsponsor Team Gullit in FIFA22

Samsung heeft zich officieel verbonden aan Team Gullit. Samsung wordt de eerste shirtsponsor van Ruud Gullit’s FIFA-academie en zet hiermee bewust de stap richting esports. Het nieuwe shirt van Team Gullit is vanaf 21 oktober officieel beschikbaar in FIFA 22.