Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Betaald voetbal levert Nederlandse economie 2 miljard euro op

Het betaald voetbal speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse maatschappij. Uit onderzoek van PwC in opdracht van de KNVB blijkt dat het betaald voetbal de Nederlandse economie 2,03 miljard euro oplevert. De sector heeft ook op sociaal-maatschappelijk vlak een grote impact.

Primeur Ziggo Sport bij El Clásico; eerste AR voorbeschouwing in Nederland

Ziggo Sport heeft in Nederland een primeur op het gebied van augmented reality in sport. In aanloop naar El Clásico, de wedstrijd tussen Real Madrid en FC Barcelona, wordt voor het eerst voorbeschouwd op de wedstrijd in mobile AR. Door een QR-code te scannen blikt commentator Sierd de Vos vooruit op het treffen tussen de twee rivalen. Ziggo Sport verwacht in de toekomst vaker met AR te werken.

Fans kiezen uniek Tour-shirt van Jumbo-Visma

Team Jumbo-Visma gaat dit jaar in een speciaal shirt van start in de Tour de France. De wielerploeg geeft fans de mogelijkheid om te bepalen welk tenue de renners dragen in ‘La Grande Boucle’. Bovendien kunnen fans hun naam terugzien op het shirt.

Het laatste sportmarketingnieuws: Rotterdam en Den Haag willen Tourstart organiseren

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Storytelling en collecteren centraal in campagne Fonds Gehandicaptensport

Het Fonds Gehandicaptensport kan voor het tweede achtereenvolgende jaar niet langs de deur om te collecteren. Mede daardoor wordt niet één week, maar de hele maand april campagne gevoerd. Vooral online. In de nieuwe campagne waarbij storytelling en collecteren wordt gecombineerd, is de belangrijkste boodschap: “Het gaat niet om wat je niet kunt, het gaat om wat je wél kunt.”

Sporters kunnen hoogtepunten via Momentible vereeuwigen als NFT

De beelden van het wereldrecord marathon van Eliud Kipchoge of de Europa Cup I winst van PSV in 1988; deze en meer legendarische sportmomenten staan sinds vrijdag 2 april te koop. Het nieuwe platform Momentible biedt atleten en artiesten de mogelijkheid hun hoogtepunten te vereeuwigen als NFT (non-fungible tokens) en biedt kopers van de verschillende NFT’s een digitale asset waarin het historische moment op creatieve wijze wordt uitgebeeld, inclusief een persoonlijke video of certificaat.

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord maakt entree in Eredivisie Vrouwen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

KNVB start campagne met Snelle voor aanwas nieuwe jeugdleden

De coronapandemie legt het amateurvoetbal al lange tijd zo goed als stil. Het virus heeft ook zijn invloed op de aanwas van nieuwe jeugdleden. Minder pupillen (4 tot en met 12 jaar) dan normaal hebben zich aangemeld bij een voetbalvereniging. In een nieuwe campagne met artiest Snelle, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen hoopt de KNVB kinderen warm te maken te gaan voetballen.

Sponsor Stories: ‘Hobbymatig’ partnership Trust en Jos Verstappen heeft grote impact

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Trust en Jos Verstappen.

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord beloont trouwe fans met uniek shirt

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Thuisbezorgd gaat zeer uitgebreide samenwerking met UEFA aan

Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, gaat de komende jaren op grote schaal samenwerken met de UEFA. Het maaltijdbestelbedrijf wordt de officiële partner van UEFA voor een breed scala aan UEFA competities, waaronder de UEFA Champions League voor mannen en vrouwen, UEFA Europa League, het Europees Kampioenschap voor mannen en vrouwen, evenals jeugd- en zaalvoetbalcompetities.

Nieuw Nederlands sport-tech-fonds wil scale-ups helpen groeien

Technologie speelt een steeds grotere rol in de sportwereld. Data worden verfijnder en nog beter toepasbaar, mediarechten winnen mede dankzij nieuwe platforms aan waarde en de esports-markt is uitgegroeid tot een miljardenindustrie. Het onlangs gelanceerde Dutch Sport Tech Fund richt zich als eerste fonds exclusief op de sport-tech markt.

Het laatste sportmarketingnieuws: NFL tekent nieuwe mediadeal ter waarde van 105 miljard

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

7 tips over community building voor sportverenigingen

Het sportverenigingsleven in Nederland is sinds maart 2020 in de greep van het coronavirus. Verenigingen hebben een groot gedeelte van het afgelopen jaar hun deuren gesloten moeten houden om verspreiding van het virus te voorkomen, waardoor leden niet meer fysiek aanwezig konden zijn op de club. Hoe konden de clubs hun leden aan zich gebonden houden nu de kern van hun dienstverlening stil werd gelegd? Het antwoord: via online activiteiten.

Bedrijfsleven gaat in unieke samenwerking bijdragen aan vitaler Brabant

Om Brabant gelukkiger en vitaler te maken is het BrabantSport Fonds gelanceerd. Het BrabantSport fonds is een samenwerking tussen de provincie Noord-Brabant en het Brabantse bedrijfsleven. Met als founding partners de ondernemers Dirk Lips (Libéma), Robert van der Wallen, Edzo Doeve (Coöperatie DELA), Ben Mandemakers (DMG) en Eric van Schagen (Simac).