Vandaag

Sponsorreport Kennissessie: De kracht van klein

Op dinsdag 11 juni organiseert Sponsorreport tijdens het WK Handboogschieten in Den Bosch een kennissessie over de kracht van kleine sporten.

Dit verdiende Ajax dit seizoen in de Champions League

De goede sportieve prestaties van Ajax in de Champions League leggen de Amsterdammers ook financieel geen windeieren. De club verdiende dit seizoen al bijna 100 miljoen euro in het miljardenbal.

Peter Blangé benoemd tot nieuwe directeur Rotterdam Topsport

Peter Blangé (54) is de nieuwe directeur-bestuurder van de Stichting Rotterdam Topsport. Hij volgt hiermee Hans den Oudendammer op die na 20 jaar inzet voor de topsport in Rotterdam afscheid neemt op 1 september. Blangé is benoemd door de Raad van Toezicht van de stichting.

Sanquin weet nieuwe generatie donors aan te spreken tijdens EK Leauge of Legends

Tijdens de Europese finales van de game League of Legends op 13 en 14 april heeft bloedbank Sanquin het wereldrecord bloedgroep bepalen neergezet. 750 bezoekers van het event, dat plaatsvond in Rotterdam Ahoy, kregen via een vingerprik inzicht in hun bloedgroep. Het vestigen van het wereldrecord is een activatie rondom de samenwerking tussen Sanquin en Riot Games, de ontwikkelaar van de game League of Legends. Het is voor het tweede jaar op rij dat de twee organisaties samenwerken om nieuwe generaties te werven als bloeddonor.

Digitalisering sportbonden: KNWU ondergaat digitale transformatie

NOC*NSF startte begin 2015 met een groot project: de transitie in de sport, mede ingegeven door de kansen die de digitalisering biedt. Nu, bijna vier jaar later, hebben veel sportbonden zichzelf opnieuw uitgevonden. SPORTNEXT gaat in 2019 elke maand langs bij een sportbond om de balans op te maken. In aflevering 2 spreken we de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie.

Het Tiger Woods-effect: comeback golflegende zegen voor de sport

Hij is na Michael Jordan en Muhammad Ali de bekendste sporter in de Verenigde Staten. Hij is de eerste sporter die tijdens zijn carrière meer dan 1 miljard dollar verdiende. En hij wordt gezien als de beste golfer aller tijden. Zeker sinds hij op 14 april na een periode van 11 jaar weer een major won. Maar hij is ook de man die vanwege een reeks buitenechtelijke affaires een groot deel van zijn sponsors zag verdwijnen. En de man die al jaren worstelt met een rugblessure. Desondanks zorgde Tiger Woods er hoogstpersoonlijk voor dat golf weer op het netvlies van de sportliefhebber staat.

Mis het niet

Het laatste sportmarketingnieuws: Feyenoord begint met beloftenteam voor vrouwen

In de week waarin Veronica met het duel Ajax-Juventus in de Champions League weer een kijkcijferrecord noteerde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

100% Football en De Hand van Maradona willen elkaar helpen verder te groeien

De Hand van Maradona en 100% Football slaan de handen ineen. De exclusieve art posters van De Hand van Maradona zijn per direct ook in de webshop van 100% Football te koop. Samen willen beide partijen elkaar hiermee verder helpen in het bereiken van jongeren. “We zijn bezig met uitbreiding op alle gebieden en zien nog enorm veel kansen om verder te groeien."

Nieuw evenement Icederby moet schaatsen impuls geven

In een poging het schaatsen van nieuwe impulsen te voorzien, wordt dan toch een 'Icederby' tussen langebaanschaatsers en shorttrackers georganiseerd. Het nieuwe commerciële initiatief gaat volgend seizoen plaatsvinden in Thialf. Er is dankzij Koreaanse sponsors maar liefst 2 miljoen dollar aan prijzengeld te verdelen.

Sunweb en NOC*NSF creëren met partnership 'gemakspropositie' voor sportfans

TeamNL heeft een nieuwe partner: Sunweb en NOC*NSF gaan een partnership aan tot en met de Olympische Spelen van Parijs 2024. Beide partijen willen een nieuwe markt veroveren en tegelijkertijd de sportbonden mee laten profiteren van eventueel succes. "Hoe groot de markt is, weten we nog niet."

'Innovaties zorgen voor meer dynamiek in sportbeleving'

Innovatie neemt een steeds belangrijkere positie in de sport in. Zo wil Japan tijdens de Olympische Zomerspelen in Tokio de wereld de toekomst presenteren door onder meer door robots in te zetten en voor bepaalde sporten gebruik te maken van LED-vloeren. In Nederland gebeurt eveneens veel op het gebied van innovatie. Marc Veldkamp haalt met zijn bedrijf Court Performance buitenlandse innovaties naar Nederland om de sportbeleving te verhogen én mensen meer te laten bewegen.