Artikelen

Thuisbezorgd gaat zeer uitgebreide samenwerking met UEFA aan

Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, gaat de komende jaren op grote schaal samenwerken met de UEFA. Het maaltijdbestelbedrijf wordt de officiële partner van UEFA voor een breed scala aan UEFA competities, waaronder de UEFA Champions League voor mannen en vrouwen, UEFA Europa League, het Europees Kampioenschap voor mannen en vrouwen, evenals jeugd- en zaalvoetbalcompetities.

'Print is in wielersport nog niet dood'

Er rolde vorige week weer een wielermagazine van de persen. De redactie van de gezaghebbende wielersite Wielerflits presenteerde met trots het magazine Ride. Een wielerblad met toppers die toerfietsers moeten inspireren en gemaakt onder leiding van de meest gezaghebbende wielerjournalist van de Benelux: Raymond Kerckhoffs. Op hetzelfde moment stuurde de ervaren bladenmaker Rens Muller mij het Futurum-magazine, een blad met mooie wielerverhalen voor de Futurum-shop. Een uur later belde hoofdredacteur Jasper Boks van Helden Magazine met de mededeling dat Helden komt met een Tour-special van 100 pagina’s.

Nieuw Nederlands sport-tech-fonds wil scale-ups helpen groeien

Technologie speelt een steeds grotere rol in de sportwereld. Data worden verfijnder en nog beter toepasbaar, mediarechten winnen mede dankzij nieuwe platforms aan waarde en de esports-markt is uitgegroeid tot een miljardenindustrie. Het onlangs gelanceerde Dutch Sport Tech Fund richt zich als eerste fonds exclusief op de sport-tech markt.

Het laatste sportmarketingnieuws: NFL tekent nieuwe mediadeal ter waarde van 105 miljard

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

7 tips over community building voor sportverenigingen

Het sportverenigingsleven in Nederland is sinds maart 2020 in de greep van het coronavirus. Verenigingen hebben een groot gedeelte van het afgelopen jaar hun deuren gesloten moeten houden om verspreiding van het virus te voorkomen, waardoor leden niet meer fysiek aanwezig konden zijn op de club. Hoe konden de clubs hun leden aan zich gebonden houden nu de kern van hun dienstverlening stil werd gelegd? Het antwoord: via online activiteiten.

Bedrijfsleven gaat in unieke samenwerking bijdragen aan vitaler Brabant

Om Brabant gelukkiger en vitaler te maken is het BrabantSport Fonds gelanceerd. Het BrabantSport fonds is een samenwerking tussen de provincie Noord-Brabant en het Brabantse bedrijfsleven. Met als founding partners de ondernemers Dirk Lips (Libéma), Robert van der Wallen, Edzo Doeve (Coöperatie DELA), Ben Mandemakers (DMG) en Eric van Schagen (Simac).

Hoe de FIFA-community Feyenoord tienduizenden nieuwe volgers opleverde

Feyenoord was afgelopen weekend zowel nationaal als internationaal even een van de meest besproken voetbalclubs op social media. Dat kwam niet door een spraakmakende actie, bijzondere gebeurtenis of een monsterscore. De winst op VVV-Venlo zorgde wel voor veel vreugde bij de FIFA-community die dankzij de zes doelpunten van de Rotterdammers aanspraak konden maken op een bijzonder item van Leroy Fer in het spel FIFA 21. Een inkijkje in het onverwachte social media-succes van Feyenoord.

Vijf redenen waarom 'ploeg Tietema' een succes wordt (en één waarom niet)

Ze hebben een droom: van de kelderklasse van het wielrennen naar de absolute wereldtop. Het Tour de Tietema Cycling Team wil de wielerwereld op z’n kop te zetten, zeggen ze zelf. Deze week lanceerden Bas Tietema, Josse Wester en Devin van der Wiel hun project met een nieuwe website - inclusief webshop natuurlijk - en eerste YouTube-video.

Rabobank ondersteunt Nevobo bij professionaliseringstraject voor verenigingen

De Nevobo gaat de komende jaren samen met haar partners fors investeren in het aanstellen van professionals bij ambitieuze clubs. Verenigingen kunnen door het inzetten van een professional inspelen op de veranderende vraag vanuit haar leden en vanuit de gemeenschap. Het professionaliseringstraject wordt ondersteund door de Rabobank.

Het laatste sportmarketingnieuws: Sponsorindustrie wint opnieuw aan vertrouwen

In dit liveblog houden we je op de hoogte van het laatste sportmarketingnieuws. Een verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Golf krijgt boost door corona: 'We maken de sport toegankelijker'

Als een van de weinige sporten die nog veilig beoefend kunnen worden, heeft golf het afgelopen jaar een enorme impuls gekregen. Waar veel verenigingen en sportscholen hun deuren moesten sluiten vanwege de coronamaatregelen, zag de Nederlandse Golf Federatie sinds de heropening van de golfbanen in mei 2020 juist een toeloop van nieuwe, met name jonge, golfers. Hoe de golfbond met nieuwe producten en diensten golf toegankelijker maakt en het imago van de sport weet te verbeteren.

Het laatste sportmarketingnieuws: Heroes en Red Bull bundelen krachten

In de week waarin Barça-gate een pijnlijk vervolg met de arrestatie van onder anderen oud-voorzitter Josep Maria Bartomeu, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

ABN AMRO zet bij tennistoernooi nog meer in op verduurzaming

Voor het eerst in de geschiedenis van het ABN Amro World Tennis Tournament wordt het evenement zonder publiek gespeeld. Een grote aderlating, zeker ook omdat het tennistoernooi hét netwerkevenement is voor ABN AMRO. De bank heeft echter een alternatief online programma opgetuigd en zet dit jaar met de Renewaball nog meer in op verduurzaming van de tennissport.

Droomparken wint gouden SponsorRing in categorie sport, ook Kika in de prijzen

Droomparken heeft maandagmiddag tijdens de uitreiking van de SponsorRingen goud gewonnen in de categorie 'sport'. Het bedrijf kreeg de prijs voor de samenwerking met Feyenoord. De KiKa BerenTribune bij sc Heerenveen won een gouden ring in de categorie Maatschappij en twee gouden ringen in de specialisme Creativiteit en PR/Inhaker. Arno de Jong (Nederlandse Loterij) kreeg de titel 'Sponsor Personality van het jaar'.

'Merken die MVO in esports omarmen hebben iets krachtigs in handen'

Nolan Noordzij combineert in Rotterdam het werk van zijn bureau House of Esports met de functie van buurtsportcoach esports. Noordzij is tot nog toe de enige buurtsportcoach met dit werkterrein in Nederland. Rotterdam loopt daar duidelijk in voorop met de ambities om via esports en gaming jongeren te bereiken. Met die lokale aanpak worden zo maatschappelijke kansen benut, maar Noordzij ziet hierin ook nog volop marketing mogelijkheden. “Het is super waardevol als je ziet welke doelgroepen wij bereiken.”