Redactie

SPORTNEXT, de sportmarketingcommunity van Nederland!

Volg SPORTNEXT via:

LinkedIn
Twitter

Facebook

Instagram

Door Redactie

Het laatste sportmarketingnieuws: Swapfiets en Jumbo-Visma werken samen om fietsen te promoten

In de week waarin er in Nederland een avondklok werd ingesteld, die overigens niet geldt voor topsporters, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Partners en sponsors BVO's optimistisch ondanks coronavirus

Een meerderheid van de sponsors in het betaald voetbal blijft de club trouw door de samenwerking aan het einde van dit seizoen te verlengen. Zij doen dit onder meer omdat het sponsoren van een Eredivisieclub veel nieuwe klanten oplevert. Dat blijkt uit twee grootschalige recente onderzoeken van Markteffect, in samenwerking met de Eredivisie CV en KNVB Expertise.

Sponsor Stories: Knus Tata Steel Chess Tournament ideaal voor relatiemanagement

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: Tata Steel en het schaaktoernooi.

Het laatste sportmarketingnieuws: Duels 3e periode Keuken Kampioen Divisie toch allemaal te zien bij ESPN

In de week waarin Shimano het sponsorship met Team Jumbo-Visma verlengde en uitbreidde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Eredivisie, KPN en ESPN lanceren Man of the Match

In de week waarin Ziggo en Ajax het hoofdsponsorcontract tegen dezelfde voorwaarden met een jaar verlengden, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Ajax en hoofdsponsor Ziggo verlengen bestaande overeenkomst tot medio 2023

Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de bestaande overeenkomst met een jaar verlengd. De huidige overeenkomst liep tot en met juni 2022, de nieuwe overeenkomst loopt tot en met juni 2023. Aan de overige voorwaarden zijn geen aanpassingen gedaan.

Dit zijn de best gelezen blogs van 2020 op SPORTNEXT

Traditiegetrouw beginnen we het nieuwe jaar met een terugblik op het jaar dat achter ons ligt. En wat voor een jaar was het. Niemand die had kunnen bedenken dat de sportwereld een tijdlang volledig stil zou liggen. Op SPORTNEXT bleven we wél doorgaan en probeerden we jullie zo goed mogelijk te informeren over de gevolgen van het coronavirus op de sport(marketing)wereld. Onze artikelen werden gelukkig ook dit jaar weer goed gelezen. We willen hier ook van de gelegenheid gebruikmaken om alle bloggers te bedanken voor hun waardevolle bijdrages. Dan nu: de 10 best gelezen blogs van 2020.

Le Champion ziet lichtpuntjes in coronacrisis: "Heel Holland is aan het hollen"

Net zoals alle andere sportevenementenorganisatoren zag ook Le Champion in 2020 een streep gaan door het merendeel van de events. Toch past algemeen directeur Ron van der Jagt voor de slachtofferrol. Hij wil met Le Champion doorgroeien, vooroplopen in digitalisering en nóg meer de nadruk leggen op duurzaamheid.

Het laatste sportmarketingnieuws: NOC*NSF zet in op nieuw partnermodel

In de week waarin Giannis Antetokounmpo een recordcontract ter waarde van 228 miljoen dollar voor vijf jaar tekende bij NBA-club Milwaukee Bucks, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Het laatste sportmarketingnieuws: Champions League naar RTL7, Talpa koopt rechten Europa League

In de week waarin het megacontract ter waarde van ruim 3 miljard euro van de Ligue 1 met mediabedrijf MediaPro werd verbroken, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Fan van Fans Podcast: "Geven professionals die sport voor fans nóg mooier maken een podium"

Januari 2020, Touché Sportmarketing bestaat 7 jaar en nog geen corona te bespeuren. Om deze ‘verjaardag’ te vieren start Niko Moreno Ruiz de Fan van Fans Podcast. Een jaar en tien afleveringen later zit het eerste seizoen erop. We praten kort bij met de sportmarketeer die nu ook als podcast host door het leven gaat.

Het laatste sportmarketingnieuws: Vertrouwen van sponsorindustrie groeit ondanks corona sterk

In de week waarin breakdancen aan het programma van de Spelen van 2024 in Parijs werd toegevoegd, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.

Sponsor Stories: ING brengt Formule 1 via Renault dichter bij de fan

Van Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst tot de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de ‘hobby van de directeur’ tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. In het boek de ‘De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden’ leer je hoe vele prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Op SPORTNEXT gaan we maandelijks terug in de tijd en lichten we één van de cases uit het boek uit. Vandaag: ING en Renault.

SponsorRingen verbreedt haar vakprijzen met specialismen

De SponsorRingen krijgen een iets andere opzet. De Stichting heeft een nieuw beleid neergezet waarbij meer waardering is voor de specialismen in het vakgebied. Daarnaast wordt in maart 2021 een virtuele Awardshow georganiseerd.

Het laatste sportmarketingnieuws: Uitstel Spelen kost nog eens 2,1 miljard dollar extra

In de week waarin PepsiCo de samenwerking met de UEFA Champions League vernieuwde, lees je hier het laatste sportmarketingnieuws. Verzameling nieuws, feiten en andere opvallende zaken die de wereld van sportmarketing weer in helder perspectief zetten.